home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako pišu "Novosti", papreno atestiranje zatamnjenosti prozora na automobilima izazvalo revolt među vlasnicima vozila. Lepljenje folija na okna 80 evra, a sada je potrebno bar 120 da bi se taj posao i legalizovao

Da li folije na staklima vašeg automobila ispunjavaju zadate propise ili ne saznaćete ukoliko uplatite Auto-moto savezu Srbije 4.800 dinara, koliko košta ispitivanje u Centru za motorna vozila AMSS. Bez ovog atesta, shodno novom Pravilniku o izmenama na motornim vozilima, nećete moći da uradite tehnički pregled a samim tim ni da registrujete vozilo!

- Pre dve godine sam zatamnio stakla na svom automobilu. Sada su mi na tehničkom pregledu, iako imam atest urađen u Vinči, koji sam tada dobio od firme koja mi je ugradila folije, odbili da urade tehnički jer tvrde da taj atest više ne važi - požalio se "Novostima" Milan K. iz Beograda. Ne razumem kako neki zakon, propis može da važi retroaktivno a i skandalozno je koliko sve to na kraju košta!

A košta poprilično! Naime, da bi ste uopšte ušli u proceduru ispitivanja zatamnjenosti stakala potrebno je prvo da nabavite, od prodavca automobila, saglasnost da smete da "vršite prepravke na vozilu"! Da li ća ta usluga i koliko koštati u ovom trenutku, niko od ovlašćenih prodavaca automobila, ne želi da kaže. Ista je situacija juče bila i u firmama koje "prepravljaju" vozila i lepe folije.

- Ništa za sada ne znamo. Zovite narednih dana - bio je najčešći odgovor kojeg su "Novosti" juče dobile.

Pod uslovom da se snađete i nabavite saglasnost proizvođača vozila da izvršite prepravku na vozilu, potrebno je da na ime republičke takse uplatite 300 dinara. Sve potrebne podatke možete dobiti u Agenciji za bezbednost saobraćaja kojoj plaćate prvo 3.000 dinara za "obradu dokumetnacije" a zatim i 3.300 dinara za izadavanje saglasnosti za ispitivanje. Kada u CMV AMSS uplatite traženih 4.800 dinara ova ustanova, koja zasada jedina vrši ispitivanje zatamnjenosti stakala dobićete neophodni papir. Zatim sledi obavezni tehnički pregled (2.500 dinara) tako da će vas ceo proces koštati najmanje 13.900 dinara!

- Lepljenje folija sam u ovlašćenom servisu, koji je imao sve potrebne papire i dozvole, platio 80 evra a sada mi treba 120 evra da ih legalizujem - kaže naš čitalac sa početka priče - Najverovatnije ću ih odlepiti.

Važno je napomenuti da se novi pravilnik o ispitivanju zatamnjenosti stakala ne odnosi na vozila koja imaju fabrički zatamnjena stakla.

Peticija na mreži

Na brojnim društvenim mrežama pokrenute su peticije za ukidanje ispitivanja zatamnjenosti stakala na kojima je za nekoliko dana sakupljeno nekoliko hiljada potpisa. Svima je zajedničko, što se vidi po brojnim komentarima, da vozači smatraju da je ovo još jedan neopravdano visok namet za ionako ispražnjene kućne budžete.

Izvor: Novosti.rs

Foto: arhiva



čitanja : 1569



Komentari

Stoka samo gleda kako da izbije jos para narodu!

Autor NR 14 Okt 2015, 16:27

Ma nemoj? Ovo nije Kolumbija ili sever Afrike.

Koliko su me puta isekli ovi sa tamnim staklima jer ne vide nocu. Ako nisi neko ko mnogo vremena provodi na suncu(profesionalni vozac) ili mu je potrebna privatnost(javne licnosti i sl.) ne postoji razlog(sem nedostatka ukusa) da imas zatamnjena prednja stakla.

Autor Fordovac 14 Okt 2015, 18:13

Diskriminacija. Zasto bi javna licnost mogla da ima, a ja da nemam "crna" stakla? Ja iskreno vise volim kad me ne vide, manje pogleda, privatnost, nista vise

Autor NemanjaBB 14 Okt 2015, 18:21

Nek svako ima, ali da se plati. To jeste rizik u saobracaju, i niko ne moze da kaze kako nije. Skuplje osiguranje ili neka vrsta takse (kao ova) to resava.

Sto bi neko imao pravo da ugrozava saobracaj?

Autor Fordovac 14 Okt 2015, 18:33

Fordovac
Kakva je tebi razlika ako se plati ?
Ustav zabranjuje bilo kakav vid diskriminacije.
A ti izvoli promeni ustav pa odredjuj kome ćeš dozvoliti a kome ne, kako ti se ko svidi...

Autor VR46 14 Okt 2015, 18:41

Kako je onda diskriminacija platiti porez?

Da nije mozda diskriminacija sto samo vlasnici automobila placaju registraciju? Mozda bi valajlo svi da placaju, imali automobil ili ne. Ja shvatam da mnogi misle da su jako kul sto su zatamnili stakla, ali to nije bezbedno i osiguranje treba vise da se plati(a naravno i ovaj atest odozgo jer ne moze Pera da stavi bilo koju foliju a da posle zgazi dete jer ga nije video). Kome je zaista potrebno - platice. A moze i bez tamnih stakala, kao i sav ostali svet.

Autor Fordovac 14 Okt 2015, 21:03

Ne mislim da je to ugrozavanje saobracaja, ne mislim na 100% zatamnjena stakla. 30-50% je skroz ok

Autor NemanjaBB 15 Okt 2015, 00:28

Ta tzv "Agencija za bezbednost saobraćaja" je ništa drugo nego tvorevina za otimanje para. Još nisam čuo da se negde u svetu za bilo kakvu prepravku na kolima traži saglasnost proizvođača?!

Autor Srdjan 15 Okt 2015, 07:18

Meni se cini da se u ozbiljnim zemljama, ako se ne varam, trazi da se radi tehnicki pregled cim se nesto doradi, od novih farova (kod nas je strasno sta sve ugradjuju, i kako ti snopovi "biju"), dnevnih svetala, sirena promenljivih tonova (koje opet kod nas niko ne kontrolise a ima gomila komedijasa sa raznim zvukovima), spojlera, zatamnjenih stakala i ostalih gluposti, da se utvrdi da li to ispunjava propise... kod nas bi i ta uskladjenost predstavljala problem... cak je i Ustav pokrio pravo na rad (pa i na autu ako se tumaci na pravi nacin) tako da nema problema... :D

Autor Orlo 15 Okt 2015, 08:11

"Potrebno je prvo da nabavite, od prodavca automobila, saglasnost da smete da "vršite prepravke na vozilu"".

Kao da gledam kako će prodavci da postupe.
Za početak, za vozila "u garanciji" to bi bio "kraj garancije".
Za ostale, ili uopšte neće moći ( možda "jer proizvodjač nije predvideo lepljenje folije" ) ili će moći, ali će "debelo" da košta. A "mora" da "debelo" košta, inače više niko ne bi uzimao fabrički zatamnjena stakla kao opciju ili paket koji to sadrži( što nekada i nije tako opciono skupo, zna kod nekih biti i ispod 100 eura - ako je dostupno kao opcija, a ne kao deo paketa ).

Autor moron 15 Okt 2015, 10:52

Nisam protiv atesta,ali treba pojednostaviti proceduru i smanjiti cenu.Što se tiče potvrde proizvođaća to i ako se dobije biće jako skupo,a teško ce se dobijati,a takođe i izjave onih koji su folije stavili će se teško dobijati

Autor zoran 15 Okt 2015, 12:08

Ljudi ovo je koma :)

"Pod uslovom da se snađete i nabavite saglasnost proizvođača vozila da izvršite prepravku na vozilu"

Haha, ne treba se zamlaćivati ovim glupostima, iovako od ovog atesta nema ništa.
Jedina svrha agencije je ovo što kaže Srdjan. Samo smišljaju nove načine kako vozači da plate njihovo sedenje u kancelariji.

Autor LH44 15 Okt 2015, 12:38

Zatamnjivanje stakala, posebno zadnje grupe je vise potreba nego hir, a ujedno je estetski opravdan efekat. Manje zagrevanje vozila u letnjem periodu, prijatnija voznja pozadi, kao i zastita vozaca od farova iza u nocnom rezimu. Sto se tice prednjih stakala, ne moraju ni da dozvole zatamnjivanje, mada i tu folije stite od sunca. Ekonomski i ekoloski momenat je tu , zbog manje upotrebe klima uredjaja, a neko ih i nema ili mu ne rade. Eto zasto treba redukovati cene atesta na dve, tri hiljade i kasa bi republicka bila daleko punija i ne bi bilo revolta vozaca prema donosiocima zakona i prema vlasti.

Autor Nenad 11 Dec 2015, 15:20