
Nakon što je Volkswagen čeličnim ekserima prikovan za stub srama utvrđeno je da nisu sami u svom nedelu. Otkriveno je da kod još četiri proizvođača automobila dizel agregati imaju emisiju štetnih gasova veću od propisane.
Nivo emisije štetnih gasova nekog automobil meri se na zvaničnim testovima kada su uslovi savršeni. Međutim, ono što se zaista računa jeste emisija u uslovima realne vožnje. Nakon Volkswagena dodatna studija je utvrdila da su i Mercedes, Honda, Mazda i Mitsubishi lažirali podatke o emisiji štetnih gasova svojih dizel agregata.
Kod ovih proizvođača nivo emisije je 20 puta veći od dozvoljenog. Dok su Renault, Nissan, Hyundai, Citroen, Fiat, Volvo i Jeep zabeležili emisije gasova 10 puta veće od dozvoljenih. Test je obavljen na 50 automobila koji ispunjavaju Euro6 i 150 automobila koji ispunjavaju Euro5 standarde za dizelaše.
Najveće prekoračenje u proseku beleže SUV modeli. Otkriće iz SAD-a samo je pokrenulo lavinu koja je pomogla Evropljanima, kojima uglavnom treba (pre)više vremena da reaguju, da uvide šta se dešava u automobilskoj industriji.
Izvor: Autoportal.rs
Ne znam odakle izvorno vuče poreklo ova vest, tako da nisam siguran da li se ovde radi samo o nekom zamaskiramom "VW priopćenju" ili je za Autoportal.rs neko loše i kratko prepričao ono što je nedavno pisalo na temu budućih (i još neobaveznih) standarda za testiranje.
A, možda je i istina.
Valjalo bi znati.
@Pit
Sada kada krenu i na Mercedes, opet ces imati nesto da se sladis kao za VW non stop preko dana ;)
Bas da te vidim...
Vest je klasicno spinovanje VW, ili povrsno prenosenje od strane neinformisanog novinara.
"Nivo emisije štetnih gasova nekog automobil meri se na zvaničnim testovima kada su uslovi savršeni. Međutim, ono što se zaista računa jeste emisija u uslovima realne vožnje"
To je potpuno netacno.Racuna se ono sto kaze zakon, a to je smanjenje gasova u laboratorijskim uslovima.VW jedini u odredjenom trenutku nije uspeo da napravi motor koji bi sa jedne strane zadovoljio ove uslove, a sa druge bio konkurentan da donese na proboj na trzistu.(barem za sada jejedini uhvacen)Proizvodjaci prave automobile, da bi zaradili novac.Pri tome moraju se pridrzavati postavljenih standarda i propisa.Propisi su takvi kakvi jesu, zato sto to mora da ide postepeno, pre svega kako bi ova delatnost mogla da ostvaruje profit.Tu se rade procene i pregovori, jer kakvog bi smisla imalo da su pre 20 godina doneli odmah Euro7 standarde, prestala bi proizvodnja automobila, jer niko ne bi mogao da ih ispuni.Standardi koji se postavljaju, odnose se na laboratorijske uslove i oni istina, nisu vrlo cesto ni blizu onoga sto se postigne u laboratoriji, ali je to u ovom trenutku jedino moguce.Ako se poostre standardi i za laboratorijske uslove, to ce opet doprineti smanjenju stetnih gasova, sto u krajnjoj liniji opet vodi smanjenju i u realnim uslovima.Danas su svakako cistiji izduvi u realnim uslovima nego sto su bili pre 20 godina u laboratorijskim uslovima.To je smisao.VW je pokusao da prevari laboratorije.
@Vlada
Naslage ne bi trebao da ima ni jedan dizel motor sa DPF filterom, jer predstavljaju cadj.NOx je jedna od najotrovnijih stvari koje izlaze iz motora, a ne ostavlja bilo kakve naslage.Takodje CO2je gas koji takodje nema boju i miris, ti i ja ga izdisemo u velikim kolicinama, ali je stetan ne zato sto je toksican, vec zato sto izaziva efekat staklene baste.Spinovanje je svaka tvrdnja da je efekat staklene baste izmisljena prica.Svaka meteo laboratorija u svetu ima rezultate koji kazu da je nivo CO2 nikad veci, da je temperatura porasla za vise oid pola stepena na celoj planeti, da otkad covek ide na saverni pol, ledeni omotac nikad nije bio tanji i manji, poslednje dve decenije nezabelezeni tajfuni, uragani, orkani, tornada.Prica o lobiju koji gora ekologiju je smesna.Energetski lobi je najjaci pored bankarskog, a njime trenutno dominira naftni koji je na prst u... sa autoindustrijom.Nafta i njen lobi ce nas unistiti, rade sve kako bi se otopile polarne kape kako bi krenula eksploatacija poslednjih ogromnih nalazista koja nisu eksploatisana.Izazvace svetski rat ako budu smatrali za shodno, sve moze na struju ali trenutno ne lovacki avioni, rakete, balisticki projektili, tenkovi, brodovi.Zato ce nafta biti prednost kada sve predje na struju.Ekoloska prica je obezvredjena sa svih strana zbog toga i najveca pretnja upravo energasima.U ovoj prici bez obzira kome donosi novac ekolozi su gud gajs.VW je jako bed gaj posebno jer je euro6 generacijom pokazao da moze da prati korak, samo je hteo u euro5 fazi laku i brzu lovu na prevaru.To je poenta.Sada ce svi da trpe zbog toga.Autoindustrija ce sada morati da podigne cene.Dizeli se zabranjuju svuda, proizvodjaci bez dizela ne mogu da postignu CO2 standardne proseke sa benzincima, morace i njih budziti, a to cemo platiti svi mi.