
Pred Volkswagenom su velike promene. Afera Dieselgate mogla bi da se odrazi na celu automobilsku industriju na način na koji ne možemo trenutno ni zamisliti, ali za sada samo možemo videti da će se Volkswagen promeniti iz temelja. Poslednje informacije koje stižu iz Volfsburga jasno pokazuju da će kompanija uložiti velike napore u reorganizaciju.
Već je dakle objavljeno da kreću sa opozivom za vozila u Evropi već u januaru sledeće godine. Znamo da će na velikom broju automobila sa manjim motorima biti potrebne tehničke promene. Nisu još potvrdili na koji način će sve dovesti u red, ali znamo da na najnovijim motorima već koristeSCR (Selective Catalytic Reduction) i tehničko rešenje sa AdBlue sistemom. Izvesno je da će slične modifikacije biti napravljene i na opozvanim automobilima u SAD-u i u Evropi.

Ali, pored opoziva Volkswagen je pokazao i na koji će način delovati u bodućnosti. Pre svega smanjiće planirana godišnja ulaganja za 1 milijardu evra. Ova ušteda će im omogućiti da se bore sa posledicama afere Dieselgate (o kojoj će čak biti napravljen i film). Pored toga, Volkswagen će nastaviti sa razvojem platforme MQB, ali sada će se fokusirati na razvoj električnih automobila i na razvoj plug-in hibrida sa povećanom autonomijom. Cilj je proizvesti električne automobile sa autonomijom od 300 kilometara. Dodatno, modularna platforma na kojoj su bazirani gotovo svi današnji automobili iz Volkswagena će poslužiti kao baza za razvoj efikasnijih benzinskih, dizelskih i motora sa pogonom na plin.
Konačno, Volkswagen radi i na posebnom sistemu za električna vozila koji će se koristiti u kompaktnim putničkim i komercijalnim vozilima. Sistem će biti standardizovan za sve tipove automobila, a omogućavaće autonomiju od 250 kilometera do 500 kilometara.
Koliko daleko žele ići u svojim namerana za promenom identiteta i imidža, pokazuje i to da će na tržište plasirati i potpuno električni Phaeton. Ovo će biti perjanica njihove ponude električnih vozila kojom definitivno najavljuju transformaciju.
Izvor: Proauto.ba
Foto: arhiva Autoblog.rs / Volkswagen