
Kako prenosi Tanjug, direktor Folksvagena u Velikoj Britaniji, Pol Vilis, izjavio je da inženjeri kompanije pokušavaju da pronađu način da se poprave automobili sa spornim softverom.
Skandalom, zbog spornog softvera za manipulisanje vrednostima izduvnih gasova u Britaniji je pogođeno oko 1,2 miliona vozila, prenosi Rojters.
Vilis navodi da će na nekim motorima biti neophodne promene kako softvera, tako i hardvera, dok će neki zahtevati samo promenu softvera.
Vilis je u obraćanju komitetu britanskog parlamenta rekao da ne veruje da će biti još spornih otkrića, nakon što je VW američkim regulatorima juče priznao da se u njegovim dizel modelima za 2016. nalazi dodatni sumnjivi softver koje može pomoći izduvnom sistemu da tokom testiranja proizvodi manju emisiju štetnih gasova. Naime, novi softver omogućava brže zagrevanje kontrolnog katalizatora, što poboljšava njegovu sposobnost ograničavanja emisije štetnih azotnih oksida.
Vilis je takođe reako da je svestan da je kompanija podbacila u odnosu na standarde koje od nje očekuju kupci.
Izvor: Tanjug.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Volkswagen
Ako mogu sada lako da ih "poprave" što ih odmah onda nisu napravili da budu kako valja nego su varali?
Biće tu još povuci-potegni... Baš da vidim šta će da smisle i ponude. Ja spadam među milionima prevarenih i ni dinar ne pristajem da plaćam, a ne pristajem ni da mi se skupo plaćene performanse umanje.
Nedavno je bila vest da je softverski moguće emisiju dovesti u propisane okvire, uz istu potrošnju i samo neznatno gubljenje performansi. Neko je to i ovde komentarisao.
moron
Bila je vest da se gubi 15ks oko 40-ak nm i pola litre veća potrošnja.
Medjutim Miki ne brini se, u Srbiji ne moraš ništa. :)
Iovako se ministarstvo proglasilo nenadležnim, a i kod nas se ne gleda zagadjenje.
MB
Ima li link do te vesti? Nešto su mi to neverovatni podaci, a ne znam i na koji se motor to odnosi?
@moron
https://www.youtube.com/watch?v=GhvI2oeBPtY
Na maksimalnom piku snage gubi samo 2 konja, medjutim tokom celog donjeg opsega pre toga, gubi i do 15 ks i dosta obrtnog momenta.
Bobo
Hvala.
Mada, ovo nisu "majstori sa kravatama", niti je ovo zvanična prezentacija od strane VW-a odobrenog modifikovanog softvera. Tako da ko zna kako će to zaista da izgleda.
Po meni, gubitak "dva konja" nije ništa, dok svaki gubitak bilo kog dela "momenta" smatram značajnim i u vožnji primetnim.