home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi Beta, nemački auto-gigant Folksvagen zabeležio je u septembru rast prodaje u Evropi, uprkos skandalu sa izduvnim gasovima.

Udruženje evropskih proizvođača automobila (ACEA) saopštilo je danas da je prodaja Folksvagenovih automobila porasla za 6,6 procenata, a da je cela grupa, uključujući i druge brendove, povećala prodaju za 8,4 odsto.

Ovi podaci podudaraju se sa rastom broja registrovanih automobila, koji se beleži u EU, od skoro deset odsto. Uprkos značajnom ovogodišnjem rastu, ACEA konstatuje da je tržište automobila i dalje značajno ispod nivoa od pre finansijske krize.

Folksvagen je polovinom septembra dospeo u centar skandala, kada su američke vlasti otkrile u njegovim vozilima softver koji „vara“ prilikom kontrole izduvnih gasova. Zbog toga je nemački proizvođač bio prinuđen da samo u EU opozove oko 8,5 miliona dizel-automobila.

Izvor: Beta.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / Volkswagen

Jaka tražnja za nemačkim automobila podigla prodaju u EU

Kako prenosi Tanjug, snažna tražnja za nemačkim automobilima podigla je evropsku prodaju vozila u septembru, što je 25. uzastopni mesec rasta prodaje u EU, prema podacima iz tog sektora.

Skoro svi evropski proizvođači automobila su u septembru prodali više vozila nego prošle godine, pri čemu su BMW, Dajmler i Folksvagen registrovali najveći rast prodaje, izveštava Rojters.

Podsticajne šeme za kupovinu novih automobila i odbacivanje starih, kao i nastavak ekonomskog oporavka širom južnih zemalja Evrope, pomogli su podsticanju tražnje, zbog čega je ukupna prodaja automobila u EU u septembru porasla za 9,8 odsto na godišnjem nivou, na 1,39 miliona prodatih vozila, saopštila je Asocijacija evropskih proizvodjača automobila.

Najveći deo prodaje je ostvaren pre punog zamajca Folksvagenovog skandala sa manipulacijom vrednostima izduvnih gasova, navodi Asocijacija.

Prodaja VW-a je prošlog meseca povećana za 8,4 odsto na 325.497 automobila, uz rast potražnje za brendovima VW, "audi", "škoda" i "seat".

U međuvremenu, prodaja Dajmlera je skočila za 19 odsto na 85.866 jedinica, a BMW-a za 17,1 odsto, zahvaljujući snažnoj tražnji za njegovim britanskim brendom "mini".

Za njima slede francuski Reno i PSA Pežo Sitroen, čija je prodaja skočila za 5,1, odnosno 5,2 odsto respektivno, navodi britanska agencija

Izvor: Tanjug.rs



čitanja : 937



Komentari

A jesu potonuli...

Autor Damko 16 Okt 2015, 14:30

Pa potonuce malo, ali tipujem tek krajem 2016., pa 2017., a negde 2018. će im se stabilizovati pad.Imaju sve za kasniji rast, jedino novac moze da im zamanjka, ali verujem da su im slamarice pune, patenti su na policama, biće oni super, ja im ne želim zlo, ali bih voleo da im se malo promeni vlasnička struktura, da dinastije odu u zaborav.Vreme im je da budu moderni, napredni inovatori, a VW ima svasta.

Autor Bobo 16 Okt 2015, 15:13

Bobo, nisi fer! Napisao si pre mene ono sto sam ja hteo da napisem! Verovatno imas neki spijunski softver, ugradjen u mobilne, koji cita misli pa ti dojavljuje! ;)

Autor Optimus Prime 16 Okt 2015, 18:22

Optimuse, imam vremeplov :)

Autor Bobo 16 Okt 2015, 19:51