home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Ko se boji hibrida još?

19 Okt 2015 - 00:43 Vesti Link

Nije lako držati korak sa Evropom, složićete se? Kvalifikacije za EP u Francuskoj su nas (dodatno) uverile da je želja jedno, a mogućnosti nešto potpuno drugo. Međutim, nećemo sada o fudbalu, već ćemo iskoristiti VW „prljave TDI motore“ da (ponovo) pokrenemo pitanje položaja hibridnih i električnih automobila u Srbiji. Zašto ih nema više na našim ulicama?

Za E-automobile je lakše odgovoriti: njihova cena je visoka čak i za evropske standarde, pri čemu ne postoji adekvatna infrastruktura. Oni su u trendu, pa ko voli neka izvoli.

S druge strane, hibridi čekaju reakciju države u vidu subvencija. Do pre nekoliko godina vozači automobila sa emisijom CO2 do 100 g/km su pri kupovini dobijali neku vrstu popusta od 100.000 dinara. Problem je nastao zato što su prodavci od svoje zarade odvajali novac koji kasnije nisu mogli da naplate državi. Začaran krug i akcija je zamrla još u povoju.

U svakom slučaju, i 100.000 je danas premalo novca da bi se stvari pokrenule sa mrtve tačke.

Primer je, recimo, „tojota auris hibrid“ koja kod nas košta 23.900 evra. Poređenja radi, „auris“ sa benzinskim 1.6 agregatom (132 KS) košta 15.790 evra a dizel verzija „1.4 D-4D“ (90 KS) tačno 20.700 evra. Znači, potrebno je da subvencije prave razliku a ne samo da budu reda radi.

Na primer, u Hrvatskoj subvencija za hibride iznosi oko 4.000 evra (30.000 kuna), za plag-in verzije 6.500 evra, odnosno za električne automobile 9.000 evra. Ako se preračunamo, „auris hibrid“ bi tada „pao“ ispod 20.000 evra i bio bi jeftiniji od „dizelaša“. Da li biste se onda radije odlučili za hibrid?

Preuzeto sa: Mojauto.rs



čitanja : 1067



Komentari

Ko se boji hibrida još? Pa, eto ja. U nabavci je značajno skuplji. Verujem da i u realnoj eksploataciji ne može da pobedi dizela. A daleko od toga da je dosta i ekološkiji, posebno u svetlu "istrošenih" baterija.

Autor moron 19 Okt 2015, 09:00

moron
Svaki dan se vozim komsijinim Priusom iz 2009. Komsa ga je par puta poterao tako da sam se bas iznenadio vucom. Pri malom davanju gasa i odrzavanju konstantne brzine ide samo na bateriju, a za nagla ubrzanja pali oba pogona. Zanimljivo je da zimi, zbog grejanja, benzinjara mora cesto da radi, ali i tako potrosnja ne prelazi 4,5 l/ 100 km u gradu (prema bord kompjuteru). Komsa ima i G4 TDI, kaze da mu je jeftnija voznja po gradu Priusom. Pored toga, zaprepastio sam se koliko je Prius prostran pozadi. Kad komsa (visok skoro 190cm) vozi G4, na zadnje sediste jedva dete moze da sedne, a u Prius odrasli bez problema. Mislim da na zadnjoj klupi ima vise mesta nego Avensis.
Najveca mana je skupo odrzavanje. Zbog tih peripetija sa hibridnim sistemom, ni ja se ne usudjujem mnogo da cackam, vec se auto vozi u ovlasceni Toyotin servis. Pre par dana je Prius bio na malom servisu-oko 13-14 000 dindzi.

Autor Optimus Prime 19 Okt 2015, 09:57

Optimus Prime
Oko komfora zadnje klupe Priusa, sa onakvom izraženo padajućom linijom krova, ne bih polemisao. Da ima pozadi više mesta nego u avensisu, ne bih poverovao (pri čemu avensis uopšte ne smatram prostranim pozadi, naprotiv).
Da je ekonomičniji od dizela, ne znam, nisam imao. Verujem da pod nekim kratkotrajnim okolnostima (puna baterija, pod uslovom da je ta struja "gratis"), može da bude jeftiniji, ali, generalno, ne (čak i da zanemarim skupocene "ba(k)terije"). A na izvornoj vesti nadjoh sada i ovaj komentar:
"Ja sam voZio Prius '07god, prvi model, bio je potpuno nov.. To mi je bilo sluzbeno vozilo, vecina ljudi tada nije ni znalo sta je hibrid.. Moje iskustvo je sledece: Odlican auto za manje zahtjevne vozace.. Tih, prakrican.. Ali se za potrosnju necu sloziti s ostalim komentarima.. Hibrid je vise za ljude s ekoloskom savjescu, jer mi je diZel i dalje ekonomicniji i prakticniji od hibrida.. Kada on ostane bez baterije, odnosno dok se ne pripuni, ostajete s pola snage i tada je auto i vise nego trom.. Al da u buducnosti treba da se okrenemo ekoloskim resenjima zbog ocuvanja ove nase planete, svakako da treba."

Autor moron 19 Okt 2015, 10:17

Ako zelis sam da se uveris, mozemo se dogovoriti da se nadjemo u Balkanskoj, komsiji je firma tamo, pa da vidis i probas na licu mesta. Ja sam visok oko 181-182 cm, i bez problema pozadi sedim. Ne bih pisao o ovome da se licno nisam uverio. Prius 2 je u odnosu na 1 mnogo tehnoloski napredovao. Baterija ujutro nikad nije prazna, a posle dva , tri kilometra voznje vec bude na 4/5 napunjenosti. U pocetku, kad se ne vozi agresivno, benzinjara daje pogon tockovima i puni bateriju. Na svako pustanje pedale gasa, baterija se puni, kao i prilikom stajanja na semaforima (gde motori bez start/stop sistema ionako drndaju na leru) Cim se baterija napuni preko 90-95% benzinac se pali povremeno, samo za ubrzavanje i zbog drugih potrosaca.
Ono sto mi se nikako ne svidja je resenje sa dva akumulatora. Prvi, veliki, je baterija samo za hibridni pogon, a drugi je mali 12V, sa oko 20 Ah, pobudni i nalazi se u gepeku kod desne stop lampe. Prosle zime se desilo da je mali aku crko, napon pao ispod 9V, pa smo morali da spajamo kablove na G4! Jednostavno, nece da pokrene releje i elektroniku. A baterija za hibrid bila skoro puna. Uopste mi nije jasno zasto nisu napravili izvod 12V sa velike baterije, nego komplikovali sa ovim malim.

Autor Optimus Prime 19 Okt 2015, 11:02

moron 09:00
I ja. :)
Slažem se u potpunosti sa tobom.
Drugar je imao Priusa i kaže da mu je po gradu trošio oko 7-8 lit.
On ga je zvao "kretenomobil". :)))
U praksi, benzin hibrid troši malo manje od benzinca, ali više od dizela. To u gradu, na autoputu mu hibrid ništa ne znači.
Elem, jedini prihvatljiv hibrid za mene je dizel hibrid, ostalo ne bi uzimao.

Autor MB 19 Okt 2015, 11:41

Na spritmonitor.de potrosnja za Prius II je prilicno mala za toliko vozilo, cesto cak ispod 4,5; 5 litara... mada mnogo toga zavisi od stila voznje...

Autor Orlo 19 Okt 2015, 12:00

http://www.earthsfriends.com/toyota-prius-real-world-mpg-numbers/

30mpg ( US galon ) = 7,8 lit.

Autor MB 19 Okt 2015, 12:13

@ Optimus Prime
Koliko trosi u gradu, a koliko na otvorenom?
Vidim da i za Prius III, na spritmonitor je potrosnja isto mala kao sto ti kazes, dosta ispod 5 litara... cak zaleti na otvorenom ispod 4...

Autor Orlo 19 Okt 2015, 12:30

Pitinjo
Ipak si vratio MB nadimak! :)))
Sta je tvoj drugar radio sa tim Priusom, kad je toliko trosio. 'Ajde, dogovoricemo se, kad budes navracao u moj kraj, da bas odemo do komse (preko puta moje kuce), mada cisto sumnjam da ces hteti da trosis vreme na auto koji te apsolutno ne zanima. Sta cu, kad moj komsiluk ne vozi Porse, Lambo, Ferari i sl. Ne vredi, moram da se selim kod Duce u Monte Karlo. ;)
Pre bi Moronu bilo zanimljivo da dodje do Balkanske, komsa je tamo radnim danom do 17h.
Nisam napomenuo za potrosnju, u pitanju je potrosnja pri voznji bez vece agresivnosti, znaci, u granicama pristojnosti, a da nije smaranje.

Autor Optimus Prime 19 Okt 2015, 12:33

Orlo
Evo upravo zavrsih telefonski razgovor sa komsom na ovu temu. Na relaciji centar BG-periferija, voznjom kao sto sam opisao u prethodnom tekstu, trosi oko 4.8-5 l /100 km (prikaz "average" na bord kompjuteru), i to u ovim vremenskim uslovima. Letos, kad je isao na more u CG, na komp. mu je prikazivao prosecnu potrosnju oko 4,5 l /100km. U autu su bili on, njegova zena, keva i prtljag. Napominjem, nije potrosnju merio metodom "sipanje do cepa-voznja-sipanje do cepa", vec iskljucivo se oslanjao na bord komp. Kaze da mu se, otprilike, poklapa sa podacima koliko je tocio. Inace, auto je kupljen od Ikee, gde ga je njegova kuma od prvog dana duzila kao sluzbeni i samo ga je ona vozila. U Ikei postoji cela evidencija koriscenja tog auta.

Autor Optimus Prime 19 Okt 2015, 12:52

@ Optimus Prime
To je super, mnogi ljudi ne znaju da voze (fakat), ovde je u pitanju automatik ali cinjenica je da ljudi ne znaju kada treba promeniti brzinu, ili imaju nerealna ocekivanja od automobila odnosno ocekuju nisku potrosnju uprkos forsiranju, opterecenju... evo jednog interesantnog videa o ovoj temi:

https://www.youtube.com/watch?v=GJUcuHp2kEM

Autor Orlo 19 Okt 2015, 13:04

Pa plug-in hibridi kada se voze po gradu, u hibridnom modu, u principu manje trose nego na otvorenom putu...i opet, mnogo zavisi od toga koliki je kapacitet baterija, i koliko se predje u danu, tj. izmedju dva punjenja baterija. Odnosno, da li jedno punjenje baterija moze da izgura kilometrazu do sledeceg punjenja.

Autor toma 19 Okt 2015, 13:23

O. P.
Ja sam visok 192, ali sa trupom osobe od 242, a sa nogama osobe od 142 i retka su vozila koje ispunjavaju moje ergonomske , parametre. Prius pozadi za mene definitivno oblikom nije. I nemam ja tu šta da gledam. Bar dok ne izbace karavan unutrašnjih dimenzija bar kao "oktavija pogrebnik".
Osim toga, Balkanska je za nas bicikliste jako opasna zbog sporohodnih vozila.
Ako tako malo troši, ja mu skidam kapu, ali mislim da mu je to posledica izuzetno povoljne maršrute, smera i vremena kretanja. I to sve tri parametra. Uz dobre uslove i moskvič troši kao upaljač. Ja sam ovih dana uspeo da odem u suprotnost od optimalnih uslova gradske voznje, pa sam sa 1.6 MJ po gradu znao otići do prosečnih 9,5 litara iako uz obilato korišćenje gradskog auto puta u pravo vreme skoro da to mogu da i "prepolovim" za bar trećinu. Sve zavisi od uslova saobraćaja i dinamike. Zna meni "blesimetar" do CG mora pokazati samo 3,8, u odsustvu dinamike, putnika i gužve...

Autor moron 19 Okt 2015, 13:24

moron
Pa, sta si jeo, kad si tako neproporcionalno izrastao, 'bem mu 'lebac? :)
Ja sam te pozvao da vidis uzivo, jer je izgled Priusa i mene prevario. Ali, ako te ne interesuje nesto sto nije karavan ili MPV (kao i mene, ja samo te dve kategorije gledam), onda ni nema potrebe da trosis vreme, osim ako 'oces na picence u obliznju kafanu. Taman da se i Pitinjo pridruzi. Marsruta voznje Priusa je takva da cesto zaglavi u guzvi (narocito kad pada kisa), a vreme voznje je 7:30 - 8:00 i 17:00-pa kad se stigne.

Autor Optimus Prime 19 Okt 2015, 14:20

Optimus Prime
Ima jedan Prius kod mene u dvorištu na poslu, povremeno se u prolasku skoro od njega telom oćešem kolika je teskoba (i već sam mislio da mu za uspomenu otkinem bar retrovizor), ali je to valjda jedino vozilo ovde koje nisam pošteno ni pogledao. Niti me šta vuče ka njemu (jer sam u životnom dobu karavana i sličnih kocki). A danas jesam prošao (i) Balkanskom (gornjim delom), ali tog Priusa ne videh (što ne znači da nije tamo). Za piće ima vremena (život je dug), a i neki Blogeri koje sam uživo upoznao postaše "bivši", pa ne bih da "ubijam" još jednoga. Spašće na kraju ova knjiga samo na Save The Pitbull's ... Šalim se, moja adresa (za sve "zle ljude", a i one gore od toga) je deda.mraz.biciklista@gmail.com, pa, "čućemo se" ...

Autor moron 19 Okt 2015, 15:52

O.P.
Verujem da je to vožnja slična onima što troše 3+ kile dizela sa onim rekordima 1600km sa jednim rezervoarom itd. :)
Tj, ovo što reče moron, takve okolnosti, plus on vozi kao ovi pomenuti gore, a oslanja se na hibrid max.
U praksi, hibrid treba najviše benefica da da u gradu, ovo što reče toma.
Medjutim ovima na testu iz linka ( 12:13 ) ne bi tako...
Jer bakterije pomažu kod najkritičnijeg dela za potrošnju, ubrzanja.
Na otvorenom slaba vajda od hibrida.
Pa i pored svega toga, ne verujem puno u benzin hibride, pre bi izabrao dizela.
A kao što rekoh, jedini prihvatljiv hibrid za mene je dizelski.
Za benzinskog mislim da troši izmedju dizel i benzinskog agregata, tj da može možda da uštine 2-3 litre od benzinca, zavisi od auta, kubikaže itd.
Ovo 2-3l mislim za Priusa.
I to max.
Kako god, ne bi se ja "družio" sa njima, ne donose nikakvu spektakularnu uštedu, ali zato mogu da te "obraduju" sa baterijama kad im dodje vreme...

Autor MB 19 Okt 2015, 16:38

Hibridi su zakon. Naročito oni jači poput BMW AH 5, S klasa hibrid, Lexus GS i LS
Moj dalji rođak vozi prethodni GS. Auto sa 345KS mu troši u proseku 7l
i to još starija generacija.
Vožnja je doživljaj, ništa ne čuješ, izolovan si od svega.
U gradu troši kao skuter. :)
Hibridi imaju daleko bolje performanse od dizela i benzina iste zapremine a uz to manje troše...

http://www.24sata.hr/auto/hibridni-outlander-phev-trosi-manje-od-dvije-litre-u-gradu-405341

https://www.youtube.com/watch?v=g57de-WPEQI

Poz

Autor Raziel 19 Okt 2015, 18:04