home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi RTS, vozači će prilikom tehničkog pregleda vozila morati da imaju atest za tamne folije koje su stavili na stakla. Ukoliko nemaju atest, moraće da ih skinu. Ponovno stavljanje folija je skupa i komplikovana procedura, a ceo proces može da košta od 200 do čak 400 evra. Ovo je deo primene novih pravilnika o standardizaciji vozila, koji doprinosi bezbednosti saobraćaja.

Folijama, bar kako su do sada postavljane, izgleda da je ozvonilo. I dalje se može zatamniti 100 odsto zadnjeg dela automobila, oba zadnja stakla i zadnje vetrobransko staklo koje se može i prefarbati, ali se vozačeva i suvozačeva strana mogu zatamniti 30 odsto što će se proveravati u ovlašćenim laboratorijama. Međutim, pitanje je da li će stakla automobila na koji su zalepljene te folije proći ispitivanje.

"Moja preporuka je da se pre nameštanja dobro raspitaju, tačnije da vide da li su folije atestirane ili ne, i da li će moći da prođu ispitivanje o protoku svetla kako je propisano", kaže Milan Božić iz Auto-moto saveza Srbije.

U ovlašćenim servisima kažu da imaju ateste, ali da većina folija ne ispunjava nove propise.

"Skoro svi proizvođači sada imaju zatamnjena stakla, čak i do 15 odsto. Jedino rešenje su folije koje su potpuno prozirne, bezbojne, a imaju mogućnost da spreče toplotu", rekao je Dušan Novaković iz "Glas servisa".

Da biste prošli ispitivanje, neophodno je da od ovlašćenog uvoznika u Srbiji dobijete saglasnost za lepljenje folija na stakla vašeg automobila. Neki predstavnici proizvođača ovu saglasnost daju besplatno, drugi naplaćuju simbolično, a kod trećih košta i više od 100 evra. Za vlasnike automobila marki koje nemaju ovlašćenog predstavnika u Srbiji ovo predstavlja veliki problem, pošto praktično ne mogu da dobiju saglasnost proizvođača.

"Mi smo doneli odluku da onima koji su kupili 'škodu' ne naplaćujemo dodatno potvrdu o zatamnjivanju stakala, a ostali uvoznici mogu da rade po svojoj savesti", kaže Dušan Cincar iz salona "Autočačak Škoda".

Vlasnik automobila sa zatamnjenim staklima koji ima uređaj na plin neće moći da produži njegov atest dok ne reguliše propise koji se odnose na zatamnjivanje stakala. Isto čeka one koji imaju ugrađenu kuku za vuču. Automobili koji nemaju upisane ateste za dodatne prepravke biće isključivani iz saobraćaja kao tehnički neispravna vozila, što takođe znači skidanje tablica i nove kazne.

Izvor: Rts.rs

Foto: screenshot / RTS



čitanja : 2336



Komentari

Komedija. Nema od ovoga ništa.
Folije koštaju manje nego što piše ovde, manje od minimuma navedenog gore i to čak ceo auto da se odradi.
Obično se kreću oko 80-ak eur bez šajbne.
A napred ne sme ništa da se stavlja kad je fabrički 25%.
""Skoro svi proizvođači sada imaju zatamnjena stakla, čak i do 15 odsto."
Veću glupost nisam čuo.
Doduše, kakve stručnjake ima, ne čudi me ni ovo u poslednjem pasusu.
"Vlasnik automobila sa zatamnjenim staklima koji ima uređaj na plin neće moći da produži njegov atest dok ne reguliše propise koji se odnose na zatamnjivanje stakala. Isto čeka one koji imaju ugrađenu kuku za vuču. "
Inače fabričko zatamnjenje se kreće oko 80% ( gore-dole ).
Jedina razlika izmedju fabrički zatamnjenih stakala i naknadno je mesto folije.
To je sve.
Fabrički je izmedju dva stakla, a naknadno - unutrašnja strana.
Znači nazad može bez ograničenja, napred jedino providne jer je fabrički 25%.

Autor MB 23 Okt 2015, 16:24

Kako mislis nema od ovoga nista? To je nov zakon I ima da kontrolisu I na ulici tako da ce da prste kaze ili ce se skidati folije. Niko nije lud da placa dodatno 200 -400e
Nije mi jasno da li ce traziti atest za zadnja stakla, zadnja bocna I zadnje staklo?

Autor neko 23 Okt 2015, 17:40

Pa posto nasa prepametna ministarka kaže da ima loših folija koje zaslepljuju, ima logike da traže atest i za folije na zadnjim bočnim staklima i zadnjem staklu...

Autor Miki 23 Okt 2015, 20:45

Ala će pljuštati crvendaći na tehničkim...

Autor Miki 23 Okt 2015, 20:45