
Kako piše RTS, Udruženje tehničkih pregleda Srbije traži hitnu intervenciju države kako bi se sprečile manipulacije prilikom registracije vozila. Sada, iako je to zakonski kažnjivo, veliki broj automobila dobija produženje registracije, a da auto nije ni bio na liniji tehničkog pregleda, gde bi se slikao i prošao test kočenja i izduvnih gasova.
Agencije samo uzmu saobraćajnu dozvolu i novac, i daju nalepnicu, pa je tako više od 30 odsto vozila u saobraćaju tehnički neispravno, ocenjuju stručnjaci.
Snimanje kamerom na tehničkim pregledima obavezno je u Crnoj Gori, BiH, Hrvatskoj i ostalim zemljama članicama EU. Svuda postoji zapis da se automobil pojavio na tehničkom pregledu osim kod nas, jer primena donetog pravilnika čeka novi zakon o bezbednosti saobraćaja, a do tada svako može da uz malo novca i vezu registruje i neispravan auto.
Pored toga, cena tehničkog pregleda nije jednistvena i svako je na drugi način naplaćuje, a najčešće uz prodaju polise o osiguranju.
Predsednik Udruženja tehničkih pregleda Srbije Trifun Stojanović rekao je da se do sada dešavalo da vozilo ide od tehničkog pregleda do pregleda i tamo gde ima mogućnosti za manipulaciju i gde je polisa vezana za osiguranje najčešće biva i registrovano.
O emisiji izduvnih gasova ne vodi niko računa jer se starija vozila i ne podvrgavaju ovim testovima. Često vlasnici vade katalizatore i prodaju ih za 50 evra kao sekundarne sirovine, a majstori kažu da će tako automobil bolje vući, imati više snage i manje trošiti.
Sve su to zablude, kažu stručnjaci koji upozoravaju da ćemo skidanjem katalizatora i nekontrolisanjem izduvnih gasova povećati procenat obolelih od raka pluća.
Profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić rekao je da čestice koje se oslobađaju iz motora sagorevanjem dizela mnogo su opasnije za dobijanje raka pluća nego konstantno pušenje.
Prema podacima AMSS, svake godine na besplatnom, ali dobrovoljnom tehničkom pregledu u okviru nedelje bezbednosti otkrije se oko 25 odsto neispravnih vozila. Prema procenama stručnjaka, kada bi se strože primenjivao zakon, više od 30 odsto vozila bilo bi isključeno iz saobraćaja.
"Najjednostavnije rešenje je da se uvede fotografiasanje time bi se dokazalo da je baš to vozilo bilo na tehničkom pregledu", rekao je Goran Manojlović iz Tehničkog pregleda 10 plus.
Procena stručnjaka je da zbog nelegalnih aktivnosti na tehničkom pregledu država godišnje gubi oko milijardu dinara. Na pregled se sada ne plaća PDV jer se vodi kao besplatna usluga, a kontrolu niko nije sproveo već godinama.
Izvor: Rts.rs
Foto: arhiva / Novosti.rs
Pa kad bi merili izduvne gasove, većina onih krševa što dime, Tamića, kombija i drugih ne bi smelo da se istera na ulicu.
U Srbiji je prosek starosti vozila 16 godina.
Pustite narod da se vozi na plin pa ce biti manje obolelih od raka pluca.Neka drzava stimulise one vozace koji koriste plin a ne ih samarati po dzepu zato sto manje zagadjuju.Sa akcizama nisu normalni.Sto se tice tehnickog pregleda tu je opet drzava kriva a ne vozaci sa neispravnim vozilima.Da ima discipline I da se udara po dzepu takvim nesavijesnim vozacima manje bi ih bilo na cestama.
16:14
Pa nije našoj državi stalo do ekologije osim ako je za neki slučaj dobar izgovor da se udari po džepu.
U HR se stimuliše vožnja na plin samo tako.
Olakšice pri registraciji i dosta jeftiniji je plin.
Ma mi smo smejurija od države... Čak i zakone koje imamo ne poštujemo, pa država prva ne poštuje zakone a naročito rokove koje je sama donela!
Ja sam za to da se za neispravnosti u vezi svetlosne signalizacije, trapa i kočnica NIKAKO ne gleda groz prste, a za izduvne gasove i ostale manjkavosti da se mere i beleže ali da se da rok od godinu-dve da se ljudi upoznaju sa problemom, neki otklone probleme, neki ako mora na otpad itd...
Vožnja kola nije pravo nego privilegija. Ako nemaš, vozi se javnim saobraćajem dok ne skupiš dovoljno para za auto i njegovo održavanje!
Dok na tehničkom pregledu zaista ne bude u punom obimu kontrolisana tehnička ispravnost vozila, teško svima nama.
U Engleskoj prvi tehnicki pregled se radi nakon 3 godine starosti vozila, pa svake godine nadalje. Postoje nekoliko vrste tehnickog, tipa kada se restaurirano vozilo vraca u saobracaj onda ga posebno pregledaju. Nista oni nisu posebni u odnosu na nas po tom pitanju, sem sto kod njih radi i odgovara za tehnicki pregled jedan covek - fizicko lice, a ne pravno i to odgovara materijalno i krivicno za svoj rad ako nije po ps, tako da se nikome od njih ne isplati da pusta neispravna vozila na put, pa su radnici na tehnickom ko sudije kod njih, jer samo oni mogu da aminiju da li je vozilo ok. Nakon provere i dozvole koju izdaju da je sve ok, unose u jedinstvenu bazu podataka sve vezano za vozilo na kome je izvrsen tehnicki pregled, kao i trenutno stanje na vozilu, tako da za eventualne prepravke kasnije postoji tacna dokumentacija ko je izvrsio tehnicki, kako, kada i kako je izgledalo vozilo nakon ispitivanja, pa kada policija zaustavi vozilo postoji debeo pisani trag ko je tu sta radio. Ovakvim poslovanjem se smanjuje mesto za malverzacije, radi se na poboljsanju saobracaja i uredno se cuvaju vozila, tako da je ovakav sistem tehnickih pregleda kao savrsen za nas.