
Gotovo svakom vozaču se barem jednom dogodilo da nasred puta, u nekoj pustari, završi sa probušenom ili izduvanom gumom. Tada je jedino rešenje rezervna ali u gepeku vas može sačekati iznenađenje.
Krenuli ste na put u svom novom automobilu. Nema potrebe za kontrolu kod majstora, automobil je star tek par meseci, ništa nije u kvaru. Ali avaj, nakon pedesetak kilometara u pravcu nedođije desi vam se peh - pukla guma. Mirno otvarate gepek kako bi izvadili rezervnu, jer čim ste kupili nov automobil u njemu mora biti i rezervne gume, zar ne? E pa odgovor je veoma često ne.
Kako istraživanja, koja je veoma lako sprovesti sa stopostotnom preciznošču, sve je veći broj proizvođača koji nove automobile prodaju bez rezervnog točka. Razlog nije ušteda već želja da njihovi automobili troše što manje goriva. Paket alata za zakrpu ili naduvavanje gume teži u proseku oko 1.8kg dok je rezervni točak za 13.6 kilograma teži. Ušteda jeste minimalna ali kompanije u tome vide svoju prednost u odnosu na konkurente.
Tokom proteklih deset godina oko 5 procenata modela je umesto rezervnog točka dobijao paket alata za zakrpu dok je tokom ove godine taj procenat porastao na 36. Kako se borba između konkurenata rasplamsava sigurno da ćemo imati sve veći broj novih automobila bez rezervnog točka. Zato pri kupovini novih vozila dobro otvorite oči i podignite patos gepeka.
Izvor: Autoportal.rs
Trpaju kojekakvu (ne)potrebnu opremu, a rezervni točak ne mora...
Što reče drugar u šali prilikom skidanja lavlje kandže : "samo elektronska zaštita". :)))
Ne znam kakav moron još pri kupovini kola gleda da li postoji i rezervni točak. To je potpuno suvišna stvar ...
U situaciji kao na ovoj slici, samo treba dovoljno napumpati i moze da se vozi dalje. Kao u "Zikinoj dinastiji". Blagodarim! :)
Pre možda dve godine na auto putu sam naletio na kamionski šraf (moguće od šelne auspuha) i jedva živ ostao. Da sam naleteo na "kašikaru", mislim da bi rupa bila manja ...
Jednom davno sam u gradu negde nagazio i na "armaturu" ...
A jednom ...
Toliko o "kitu" za rupe do promera 4 mm :)
Od kita je korisnija čak i jambolija na volanu.. Bez rezervnog točka, infotainmenti od 20 inča.. počinjem da verujem da su inženjere i tehničare zamenili modni dizajneri, nema drugog objašnjenja..
Priapus
Na zalost, vidis i sam da se sve vise stvari kod automobila svodi na estetiku, a ne na prakticnu tehnicku funkcionalnost. Cim se sve cesce u automobilima nalaze kitovi za popravku, pretpostavljam da je to uvedeno zbog cinjenice da sve vise zena vozi automobile. Njima je manipulacija kitom mnogo laksa nego rezervnim tockom, pogotovo ako su u pitanju vece dimenzije. Zamisli da treba da vadi tocak 19-icu iz prtljaznika, pa onda jos da odvrce i zavrce zavrtnje. Ova slika je tipican primer problema koji se najbolje resava kitom, mnogo efikasnije nego skidanjem i montiranjem tocka.
Optimus Prime
Ipak, rekao bih da saglasno novim trendovima u automobilskoj industriji, kao i u životu uopšte, služenje kitom nije rezervisano samo za "slabiji pol"..
Elem, imam dosta poznanika sa dugogodišnjim vozačkim stažom, bar njih četvorica ne znaju da zamene gumu. Znajući o kome se radi, to stanje svesti pripisujem bahatosti - nikakav problem njima nije da se zove šlep služba, čak i u inozemstvu. Štaviše, desilo se to jednom u Nemačkoj, stadoše neki komunalci i zameniše im gumu, skroz isečenu. Posle se kod najbližeg vulkanizera kupi polovna, i teraj nazad, kod kuće odmah dva komada novih, i to je to. Za takve držim da je svejedno kit ili rezervni. Možda su upravo to najnoviji trendovi. S tim u vezi, moždda bi trebalo predložiti proizvođačima i kit da ukinu, nije malo 2 kg na tonu i po, dve..
Da li je neko imao priliku da skine alu felnu sa probušenom gumom na sred puta?
Može veoma lako da se skine ako je nedavno montirana, inače treba veliki gumeni čekić (nije oprema za auto), ne preporučujem lupanje nogom.
Da li je neko čuo za AMSS?
@ Martin
Bravo. Uplatis za 20 eur bilo koju pomoc na putu, i maltene gde god se po svetu nadjes zamene ti gumu za maks 45min. od poziva.