
Radnici fabrike Fijat Krajzler automobili (Fiat Chrysler, FCA) u Kragujevcu vratiće se na posao u sve tri smene u ponedeljak, 16. novembra, posle jednonedeljne pauze zbog neodostatka posla i smanjene tražnje automobila, rečeno je agenciji Beta u Samostalnom sindikatu te kompanije.
Predsednik Samostalnog sindikata FCA Srbija Zoran Marković je rekao da su zbog nedostatka posla radnici fabrike automobila u Kragujevcu, u kojoj se proizvodi model 500L, od sredine septembra počeli da idu na plaćena odsustva.
"U oktobru je svaka druga sedmica bila neradna, tako je počeo i novembar. Sada se u fabrici rade nedeljni planovi, pa smo blagovremeno obavešteni o tome kada se neće raditi", rekao je on.
Marković je dodao da je fabrika pri kraju realizacije plana proizvodnje za ovu godinu, kao i da je poznato da FCA ne proizvodi za zalihe, već prema potražnji.
"Problem je što nema najavljenog izvoza na rusko tržište, a smanjena je potražnja automobila na severnoameričkom tržištu", rekao je predsednik Samostalnog sindikata FCA Srbija.
Prema njegovim rečima, u fabrici u Kragujevcu će ove godine biti dvostruko više neradnih sedmica nego 2014. godine.
"Jedino rešenje je, mnogo puta smo na to ukazivali i predstavnicioma Vlade Srbije, u proizvodnji drugog modela u Fijatovoj fabrici u Kragujevcu. Bez toga nema kontinuiteta proizvodnje, niti njenog povećanja", rekao je Marković.
On je podsetio da se, uz puno radno angažovanje u sve tri smene, u kragujevačkoj fabrici kompanije FCA Srbija, proizvede 12.000 automobila mesečno.
U toj kompaniji, u kojoj su vlasnici italijanski Fijat i Vlada Srbije, radi 3.100 zaposlenih.
Autor/izvor: SEEbiz / Beta.rs
Foto: arhiva
Nadajmo se da ce njegovo visocanstvo A.V. resiti vec jednom da obidje fabriku i porazgovara s rukovodstvom. Nije mi jasno sta se čeka, da stane potraznja?
Ako je trenutni kapacitet FAS-a 12.000 vozila mesečno, šta bi rešilo izvoz 10.000 vozila u Rusiju? Ništa!
500L polako, ali sigurno ide u prošlost, jer ga tržište neće u potrebnoj meri.
Svaki model ide u proslost i zato moramo na vreme pripremiti novi. U fabriku je previse ulozeno da bi dozvolili sebi da toliko ne radi. Ove godine imamo dvostruko vise neradnih sedmica, a ne vidim da to nekog iz vlasti zabrinjava. Gde je neko da obidje fabriku i porazgovara s rukovodstvom i sindikatima.
Deluje kao uvertira i nacin da se obrlati vlast kako bi pljusnuli jos narodnih para da se srafi novi model, a mozda i da se napravi novi model zahvaljujuci nasim parama...
B.M.
Koliko je od "lansiranja" pa do danas proizvedeno u Kragujevcu komada 500L i pripadajućih izvedbi?
FCAS je ove godine dosad "pošteno" radio samo jedno 7 meseci. Ostalo je januarski deo zimskog odmora, pa letnji odmor koji se odužio plus nekoliko prinudnih odmora od kojih najmanje 2 su bila duga, a postoje informacije da biće još prinudnih odmora, a kraj godine se bliži tako da 7 do uvrh glave 8 meseci će ove godine proteći radno u FCAS-u što je prvi put da FCAS ovoliko ne radi.
Kako je krenulo, naredna godina će proći poluradno, pod uslovom da kriza ne bude još veća i cena 500L modela ostane ista što je, nažalost, nemoguće.
Prošle godine FCAS-ov izvoz je bio oko 1 i po milijarda evra, a ove godine daj bože da bude 1 milijarda, a naredne da bude 800 miliona evra.
Jedno je sigurno, Zastava se vraća. Naime, kako vreme odmiče, sve se više vidi da je gašenje Zastave bio čist promašaj jer stare Zastavine modele izuzev Zastave 10 je trebalo ugasiti, a ne čitavu proizvodnju, kao i firmu (brend).
Dacia, Škoda, a odnedavno i Lada su dokazi da je učinjena velika nepravda prema nasleđu koje egzistira još od kralja Petra. No, nikad nije kasno kada uzmemo u obzir to da Renault koji je već vlasnik Lade i Dačije, hoće da kupi i Moskvič (tačnije ime koje je jedino ostalo od Moskviča) što znači da u vremenu koje sledi ima šanse i za našu Zastavu pošto FIAT u Srbiji nažalost nije osmišljen da trajno ostane ovde, već samo dokle god postoje pozamašne državne subvencije i razne druge olakšice.