
Poslednjih godinu dana nije bilo vesti o projektu vrhunskog bolida, jednog od najboljih ikada napravljenih na Ostrvu. Nažalost, Caparo T1 odlazi u istoriju, firma u bankrot, a poslednja vest kaže da je njen šef i vlasnik počinio samoubistvo.
Prvobitno nazvan Freestream T1, Caparo T1 je bolid u svakom smislu te reči. Bliži Formuli 1 od verovatno bilo kog drugog supersportiste, ovaj model ostaće upamćen po svom radikalnom izgledu i tehnologiji koja stoji iza njega. Osmisli su ga i napravili bivši inženjeri McLarena s ciljem promocije firme, ali automobil je bio toliko dobar da je pala odluka o proizvodnji.

Da se radi o vozilu koje pruža poseban užitak u vožnji najbolje govori podatak da se 425 kW/578 KS snažan 3.5L V8 atmosferski motor poigravao sa svega 550 kg mase bolida, što je ravno specifičnoj snazi od 1.051KS po toni. Verovali ili ne, T1 je prvi automobil na svetu koji je probio granicu specifične snage od 1.000 KS/t. Tek poređenja radi reći ćemo da Bugatti Veyron ima oko 1.900 kg, a njegov motor razvija 1.001KS, odnosno specifična snaga je 530KS po toni. Recimo još da pre pomenutu maksimalnu snagu 116 kg težak motor razvija pri 10.500 o/min, dok je maksimalnih 420 Nm dostupno pri 9.000 o/min. Sve to donosilo je performanse iz snova, ali i noćne more kad su u pitanju kvarovi.
Očigledno podstaknut bankrotom firme i otpuštanjem stotina radnika, šef kompanije Angad Paul u ponedeljak je počinio samoubistvo. Imao je 45 godina, a na čelu Capara bio je od 1996. godine.
Izvor: Index.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs / Caparo