
Sa 120 godina postojanja, Škoda je jedan od najstarijih proizvođača automobila na svetu
Priča ovog proizvođača automobila je prožeta tradicijom, a osnivači Škode, dvojica entuzijasta Václav Laurin i Václav Klement zahvaljujući svojoj hrabrosti, sposobnostima i strasti, uspeli su postaviti temelje za neverovatnu priču o uspehu ovog češkog proizvođača automobila.
Škodina priča je počela skromno, 1895. proizvodnjom prvih bicikala. Međutim, rastom potražnje, kompanija se počela brzo razvijati. Bicikli "Slavia" su osvajali pohvale za svoju pouzdanost, praktičnost i visok kvalitet.
Ideja vodilja Škodinih osnivača bila je da potpuni fokus stave na kupca. "Samo najbolje što možemo učiniti je dovoljno dobro za naše klijente", bio je njihov moto, a to je ostala ideja vodilja i dan danas.
Od skromnih početaka, dva prijatelja su krenula u konstruisanje motocikala koji su uskoro osvajali svetske trke i obarali rekorde u brzinama. Ohrabreni ovim uspehom, uskoro su počeli i sa četvorotočkašima, a prvi konstruisani automobil bio je ‘Voiturette A’ 1906. godine.
Od samog početka Škoda se usudila preći granicu i prepoznati mogućnosti na inostranim tržištima. Početkom 20. veka već su imali i nekoliko filijala u Nemačkoj, Velikoj Britaniji, Austriji, Italiji i Rusiji.
Tranzicija u Volkswagen grupaciju 1991. godine je Škodi dala odlučujući podsticaj, pa je ovaj proizvođač automobila, koji je bio u to vreme uglavnom usmeren na centralnu i istočnu Evropu, danas prisutan na globalnom nivou na više od 100 tržišta širom sveta. Primera radi, Kina je danas najveće pojedinačno tržište Škode, s udelom od oko jedne četvrtine ukupne prodaje ovog brenda. U Nemačkoj, na najznačajnijem tržištu automobila u Evropi, Škoda je dugo godina bila uvozni brend broj jedan.
Izvor: Klix.ba / PR saopštenje