
14 Toyota modela zauzelo je pozicije među prvih 10 u raznim kategorijama
Zvanično, Toyota je najpouzdaniji brend u Nemačkoj: sa ukupno 14 zauzetih pozicija među prvih 10 rangiranih, japanski brend slavi kao veliki pobednik u TÜV izveštaju za 2016. Od navedenih 14, čak u 7 grupacija Toyota je zauzela jedno od prvih pet mesta u različitim starosnim kategorijama. Baš kao i prethodnih godina, modeli su pokazali samo nekoliko negativnih osobina prilikom opšte kontrole.
Prius je jedan od najpouzdanijih automobila na putu, zauzimajući drugo mesto u obe kategorije, od šest do sedam godina i od osam do devet godina. Hibridni pionir je u dobrom društvu u obe starosne kategorije: Auris i Yaris zauzimaju peto i šesto mesto u kategoriji od šest do sedam godina starosti vozila.
U kategoriji od osam do devet godina, odličan rezultat brenda dodatno je poboljšan Corollom Verso na četvrtom mestu, RAV-om 4 na šestom, Yarisom na sedmom i Corollom na desetom mestu.
U kategoriji od deset do jedanaest godina starosti vozila, Toyota je takođe pokazala da starost vozila nije prepreka u pouzdanosti, zauzevši sa pet modela poziciju među prvih sedam. Corolla Verso i RAV4 zauzeli su drugo i treće mesto, a sledi ih Avensis na četvrtom mestu. Šesto i sedmo mesto zauzeli su Corolla i Yaris.
Među novijim vozilima Toyota je zabeležila još jedan vrhunski rezultat sa Yarisom, koji je rangiran kao deveti u kategoriji vozila od dve do tri godine starosti.
Za kreiranje TÜV izveštaja, ispitivači i stručni časopis "Auto Bild" uključili su devet miliona opštih kontrola na 233 modela vozila. Ovogodišnja rang lista daje vredne smernice za kupce novih i polovnih automobila. TÜV izveštaj objavljen je u petak, 6. novembra.
Izvor: Toyota.rs
Toyota u Evropi sve pouzdanija, a prodajni rezultati nikad slabiji.
Vojvoda,
Biće još slabiji. EU njima nije primarno tržište, njima je bitna Severna i Južna Amerika, Bliski Istok, Južna Afrika, Azija...
Šta je Evropa, jedan Kazahstan skoro površinski veći od nje. :)
Poz
U Evropi zivi duplo vise stanovnika nego u Americi i Evropa je jednako znacajna za sve proizvodjace automobila; bar toliko znacajna koliko i Amerika.
Problem je u tome sto su u poslednji desetak (mozda nesto vise) godina nemacki proizvodjaci prosto pomeli konkurenciju. Osim japanskih proizvodjaca, nazalost po usima je dobio i Fiat, a ni ostali nenemacki proizvodjaci nisu bolje prosli. Engleza vise nema a Francuzima se klimaju noge.
Kvalitet Toyote nije sporan. Problem je nastao onda kada su Nemci u promet pustili vozila sa trkackim performansama kojima vecina kupaca, ipak nije odolela.
Onima kojima te performanse nisu toliko bitne okrenuli su se dovoljno kvalitetnom ali jeftinijem Korejanskom automobilu tako da danas, na primer koncern KIA-HY u Evropi prodaje isto koliko i najmocnija i navodno najpouzdanija Toyota. Broj prodatih vozila preostalih japanskih proizvodjaca u Evropi se polako priblizava statistickoj gresci te ih ne vredi ni spominjati.
evropa nije znacajna za sve proizvodjace koliko i amerika. evropski kupci su daleko veci nacionalisti (posebno svabe) i stranim kompanijama je jako tesko da se probiju. izuzetak je jedino ford, koji posle 100 godina u evropi opet prodaje manje svih vozila zajedno nego sto u americi prodaje samo f-series pikapa. u americi kupci ne gledaju na oznaku - ako je auto kvalitetan kupci ce ga kupiti bez obzira da li se zove chevrolet, toyota, hyundai ili volkswagen. postoji razlog zasto japanske i korejanske kompanije investiraju daleko vise u ponudu u americi nego u evropi.
Normalno je da ce svako investirati tamo gde ima vece sanse da oplodi svoj kapital. Korejanskim, a i japanskim kompanijama, ako cemo iskreno, u Evropi, pored ovakvih Nemaca, sanse da zarade poprilicno male.
Treba jos dodati cinjenicu da ovakav nerealan kurs izmedju eura i dolara ide na ruku evropskim proizvodjacima pa je to dodatni razalog prodajnom bilansu pojedinih brendova u Evropi, ali i u, na primer, Kini.
Ako su Nemci nacionalisti, onda su to oni bili i pre 20 godina kada je Toyota prodavala duplo vise vozila nego sto to cini sad. Osim toga, danas se ulicama Italije cesce srecu nemacki automobili od italijanskih. Slicno je i u drugim drzavama gde ne zive Nemci.
Ono sto je nespotno je i to da je prosecan evropski kupac automobila trehnicki pismeniji od prosecnog kupca u Americi pa je prica o nekakvom patriotizmu besmislema.
toyota je pre 20 godina u evropi prodala 306,000 vozila. prosle godine je prodala 526,000. odakle si dosao do cifre da su pre 20 godina prodavali duplo vise?
da je evropski kupac toliko "tehnicki pismen" sigurno nebi vw bio najprodavanija kompanija. kao sto rekoh, americki kupac nije zatucan oznakom na autu kao evropski. sam primer da recimo golf je duplo bolje prodavan nego focus u evropi sve govori (samo da znas, pre nego sto krenes sa pricom da je golf i duplo bolji auto, da sam licno imao i golfa i focusa).
Logično je da će Nemci najviše kupovati svoja auta, Francuzi svoja, Italijani svoja, Englezi Opel i Ford smatraju za domaće tako da opet ništa čudno.
S druge strane tu su i Korejci, koji imaju možda i ponajbolji dizajn trenutno a sasvim su solidna auta...
A činjenica je da su Evropljani umišljeni i misle da su iznad ostalih... Sarađujem s jednom US IT firmom, ima i naših i azijata i crnaca... Dosta potonjih je otišlo baš iz EU, jer su osetili rasizam na svojoj koži. Tako slično je i sa autima.
Po meni glavna prednost US je: Nedostatak predrasuda i cenjenje kvaliteta! Ko nije bio ne može znati. Ljudi nisu iskompleksirani kao ovde...
Meni je samo krivo što se velike ne premium limuzine ne prodaju u EU.
Ali ljudi u EU će za 30,000€ pre izabrati Golfa, Octaviu ( i ostale te klase/veličine) nego npr. Taurus, Impalu, Regal, Avalon, Cadenza i ostale lađe...
Poz
Kia-Hyndai imaju najbolji dizajnerski pravac, i sigurno su na dobrom putu. Tehnologija je danas dostupna svima, proizvodnje su robotizovane, i ostaje pitanje strategije brenda i cenovne pozicije svakog od proizvodjaca. Kia K5/K7K9 izglaju perfektno, i po meni bolje od evropskih premijum vozila. Hyundai Genesis takodje izgleda odlicno, kada bude imao "evropsku" motorizaciju, sigurno ce vremenom dobiti i poverenje mnogih.
Cinjenica jeste da su njemci pomeli konkurenciju u Evropi , u dosta stvari sa razlogom ,ali Toyoti su glavni problem prodaje u Evropi korejci ,nude sve sto i oni ali po nizoj cijeni.
A o americkom tzistu i njihovim kupcima ne bih polemisao,jer ako ti je pick up najprodavanije vozilo o kakvoj pametnoj kupovini pricamo...
@ Djordje,
jesi li ti kad vozio tog pikapa koga kritikujes?
ja ne samo sto jesam vec sam i posedovao jedan. gomila prostora tako da nema guzvanja, idealan u svim vremenskim uslovima, idealan za rad oko kuce, snaga v8 motora, a posto su u americi ulice velike i gorivo jeftino - zaista ga nije problem voziti. da su u evropi ulice vece i da vas ne ubijaju sa cenama goriva i registracije - nebi ni vi sigurno vozili golfa, fiestu i ostale mikro automobile
I da su ulice vece i da je gorivo jeftinije i da registracija nije skupa ,opet ne vidim svrhu tih dinosaurus pick up-a,sem mozda na bausteli ili poljoprivredi ,ali i tu su opet bolje rijesenje kombiji ili klasicni laki kamioni.
Jer nikad nisam bio poborniik americkih sranja- bigger is better...
TUV vodi "statistiku" (i) o tome kada je vlasnik morao i da menja glava motora, sistem razvida, turbinu, brizgaljke, EGR, DPF, CR pumpu i ostale jeftine sitnice?
Prednji kvarovi ne utiču uopšte na formiranje onoga što se zove "pouzdanost"? I n na ono što Vas domaćinski "šamara".
"Pouzdanost" su samo "žarulje" i samo ono "ostalo" što se kontroliše na tehničkom? Zabeležiće kao kvar oštećenost kraja spone, a ne i deset puta skuplje falinike.
Jaka "statistička pouzdanost".
Autor mile antena 22 Nov 2015, 17:14
Radije bi Fiestu ST nego Silverado.
Ako bi već morao ići na veliko (i američko), onda bi to bio Escalade.
@Djordje & 133567,
to sto vas dvojica ne vidite svrhu i sto bi radije vozili proizvod a umesto proizvoda b - ne znaci da je taj proizvod a zaista bolji.
fiesta st je zabavan auto za voznju, ali bas bi voleo da vidim vozaca takvog auta da smesti 4-clanu porodicu u njega i uputi se na godisnji odmor. ili kako bi se tek ponasao kad sneg padne da ne govorim. ili ako radis neke poslove oko kuce ...
zbog cega je bolje resenje kombi? i dalje prednja vuca, znaci zimi po snegu ce se ponasati lose. nema prikolicu za rad oko kuce, sto znaci da ces svaki put morati vaditi sedista i prljati ga kada ti je potreban prostor.
mi smo u familiji imali ford f-150. mogao je da legalno smesti 6 ljudi, imao je 4x4 tako da cak ni u najvecim sneznim olujama nisam imao problem, prikolica ogromna tako da sam renovirao celu kucu i non-stop dovozio i odvozio materijale ...
Dzaba ,mozemo raspravljati do sutra,ti zivis taj american way ,sto je nama u Evropi strano i tu prica zavrsava.
Po evropskom standardu , meni idealna zamjena za taj F series ,tj da moze uraditi sto i on ali sa daleko vise stila ,brzine ,udobnosti bi bio jedan BMW 535xd touring sa kukom i jednom finom prikolicom dvoosovinkom u garazi...
Pozdrav za americane ;)
@Djordje,
istina, ja zivim na americki nacin, a ti na evropski. ali ti kazes da bi ziveo na taj evropski nacin cak i kad bi promenili standarde na americki nacin. a ja nisam bas siguran da je tako ...
Moj brat od strica vozi Hilux sa 4 vrata, išao skoro do njegovih i natovario pun tovarni prostor s rakijom. :-)
OK mi je Hilux skroz, samo mi je Tundra neuporedivo moćnija.
Da se ne ležamo, ko bi od nas vozio zujavce od 2l i manje kada bi imao podjednake uslove za V6, V8 itd.
Ja ni u snu (da imamo uslove ovde u Evropi) ne bih izabrao Golfa i slične po istoj ceni kao US/JPN/KO Full Size limuzine.
Ne bih čak ni nemački premium...
Poz
Не може се са Милом водити полемика, јер он није способан да прошири свој хоризонт ван логике здравог разума америчке радничке класе ... мени не треба кука, не треба ми приколица, скоро сам радио реновирање куће, и платио сам предузимачу, човек је завршио посао, нисам морао да вучем ништа ... такође, у породици имамо два аутомобила Д сегемента, оба каравана, један од њих 4 WD, видећемо ове зиме какав ће бити на Копу, искуства власника сличних модела су одлична, а све и да нису, овде код нас снег смара максимум 2 недеље годишње, тако да то и није императив осим ако не живиш на Неимару ко ја, па ти је смисао живота постао узбрдо/низбрдо.
Дакле, мени НЕ ТРЕБА пикап за 6 људи који може да оре и разгрће снег, тако да је за мене европски ауто неупоредиво бољи ауто него амерички ауто, па шта год Миле мислио.
Raziel
Zamisli, koliko tek u Tundru stane rakije! :)))
Mile&Djole
Ja bih najradije ziveo na pitovski nacin: Smart za grad, limuzina za putovanje, a terenac za fizikalisanje! ;)
Prodajni rezultati Toyote u EU su bolji od Hyundaija, Kie, Mazde, Seata, Nissana, a skoro su isti kao Fijata,Škode...odakle vam to da im slabo ide.Za poslednjih 25 godina najviše su prodali u EU nešto preko 900 hiljada sa učešćem od preko 5,5% u EU tržištu, a sada učestvuju sa 4,2%.Prosečno tržišno učešće u EU je oko 3,2% za 25 godina.Sada to znači da se bliže cifri da je svaki 20.-25. auto koji se kupi u EU Toyota, što ako se uzme u obzir mnoštvo nacionalnih brendova, budžetskih brendova i dominaciju VW daleko od lošeg rezultata.
Voleo bih da moji sugrađani ovde u Srbiji ne primaju svaku vest koju pročitaju "zdravo za gotovo" nego da pokušaju malo (ukoliko već nisu upućeni u problematiku) da analiziraju te vesti - kada već to novinari danas jako retko čine (ovim ne umanjujem trud autora ovog bloga jer je on posvećen samo praćenju vesti i u svakoj vesti prenosi uredno i izvor iste). Još je tužnije gledati kako takođe najčešće neznalice zaposlene po PR službama u našim uvoznicima automobila sastavljaju svoja saopštenja takođe bez realnog poznavanja materije pa sve to izgleda kao papagajsko ponavljanje mantri svojih "marketing" pretpostavljenih - i onda umesto da vest poput ove za kvalitet svojih vozila iskoriste kao afirmativnu, sve se završi kao loš PR za u ovom slučaju konkretno Toyotu ("bez obzira na neosporan kvalitet, njihova vozila ne valjaju, ne 'gađaju' ukus evropskog kupca, dizajnerski su promašaji" itd.).
A istina je malo drugačija - i danas se ukoliko se već ne zna ili ne pamti šta je bilo pre 15 ili 20 godina, uz pomoć Google pretrage može saznati uz pomoć nekoliko klikova mišem i osnovnog znanja engleskog jezika svašta ...
Recimo i činjenica da su još sedamdesetih godina prošlog veka članice tadašnje Evropske ekonomske zajednice - videvši napredovanje uvoza automobila iz Japana u to vreme, počele da štite svoja tržišta i nacionalne proizvođače kvotama i carinama - konkretno Francuska je bila ograničila osamdesetih godina dvadesetog veka ukupan tržišni udeo japanskih vozila kod sebe na 3%, dok su u Italiji recimo odobravali kvotu od samo 2.000 japanskih automobila godišnje! (toliko o "evropskim vrednostima", slobodnom protoku kapitala i ljudi i sličnim mantrama)
Ko pamti devedesete godine, setiće se da su se japanska vozila jedva i reklamirala u zapadnoj Evropi - jer jednostavno nije bilo ekonomske isplativosti u tim uslovima konkurencije - a ono što se uvozilo iz Japana su obično bile skuplje verzije "običnih" automobila ili sportska vozila. Ko je malo putovao po zapadnoj Evropi primetiće da više i dalje ima Corolla E90 na putevima ex-Yu (zbog tadašnjeg "otvaranja" Jugoslavije pod vladom Ante Markovića prema uvozu automobila sa dalekog istoka) nego po Evropi.
Nakon toga, Japanci pokušavaju da se prilagode pravnom osnovu za njihovo delovanje u Evropi, i počinju da otvaraju fabrike u EU - kako se to vreme poklapa sa propašću engleskih fabrika automobila, najpre idu na "ostrvo" (razlog - kao ovo što se priča danas kod nas - "dovoljno kvalifikovane radne snage") pa se otvaraju fabrike Honde i Toyote tamo.
Postoji još gomila drugih faktora koji utiču na to zašto danas "japanci" u Evropi nemaju veći udeo na tržištu ali ja nemam vremena da pišem o svima njima ovde (finansijska kriza u samom Japanu devedesetih godina prošlog veka, fokus na druga tržišta u svetu, odbijanje Japanaca da oni sami smanjuju carine za uvoz automobila na svom domicilnom tržištu itd itd) - koga zanima više o tome - Google search ...
Ono što je ovde još uvek bitno napomenuti jeste da i dalje EU štiti svoje tržište na razne načine - i dan danas je recimo carina na automobile proizvedene van EU u Nemačkoj 10% (kao što je i kod nas po istoj logici carina na japanske automobile koji se ne proizvode u EU čini mi se 12.5% šte je apsurd - jer mi nismo članica EU). U skladu sa time, zanimljivo je recimo posmatrati i kako se u Nemačkoj deklariše FIAT 500L kada se uvozi (kao "srpski" ili "italijanski" proizvod) - jer od toga zavisi da li će na tržištu biti opterećen carinom ili ne? Koliko se meni čini, u Nemačkoj se kod određivanja zemlje porekla uzima u obzir vrednost pojedinačnih delova ugrađenih u krajnji proizvod - i ako je ona veća od nekog procenta, onda se krajnji proizvod deklariše prema tome. U tom smislu, u našem primeru, pošto Srbija nije član EU, a primarno tržište za 500L jeste EU, valjda je svima jasno zašto Italijani nikada neće razviti proizvodnju komponenata ovde u vrednosti od preko 50% vrednosti krajnjeg proizvoda - jer bi izgubili pogodnosti bescarinskog plasmana na tržištima EU (dakle, FAS je osuđen da bude "šrafciger" industrija dokle god Srbija ne uđe u EU - a pošto je situacija takva kakva jeste - čemu onda čuđenje "Zašto Putin ne prihvata 'srpskog Fiću' bez carine - pa zato što ne možete prema EU da ga deklarišete kao EU proizvod, a prema Rusiji kao srpski proizvod).
Opet - kome je zanimljivo sve ovo a ima neke nejasnoće - neka pita, nemojte samo ponavljati vesti kao papagaji a naročito priče političara ...
@ Столе,
kao sto si platio coveka da ti zavrsi sve oko kuce, tako mozes platiti coveka i da te vozi non-stop, pa samim tim dolazimo do zakljucka tvojom logikom da ti uopste nije potreban automobil.
interesantno je da kazes kako je moja logika zatucana za americki standard kada si upravo pokazao da je i tvoja logika zatucana za selo u kome ti zivis. ustvari ne samo sad - obavezno moras na svakoj temi da ispljujes americka vozila kako oni grese i kako trebaju da budu slicniji evropi.
posebno volis da kritikujes americke pikape kao bezpotrebna vozila. jesi li mozda razmislio da neki od nas ne zele da "plate coveka" da im zavrsi posao oko kuce vec vole sami da rade? jeli ti mozda palo na pamet da neki ljudi zive u mestima gde ima mnogo snega gde sam awd nije dovoljan vec auto mora da bude i poprilicno odignut od zemlje? ili da neki ljudi mozda vole cesto da vuku broj ili kamp prikolicu ili da idu na kampovanje?
"kao sto si platio coveka da ti zavrsi sve oko kuce, tako mozes platiti coveka i da te vozi non-stop, pa samim tim dolazimo do zakljucka tvojom logikom da ti uopste nije potreban automobil."
Cak ni pravi amerikanci nemaju ovako glupu logiku....
drzite se svi vase svapske logike, a americku ostavite nama koji zivimo u americi. cuvene price "amerikanci preteruju jer nije potrebno ovo ili ono" ... pa nije potreban ni sam auto, ljudi su ziveli dugo godina pre nego sto je auto izmisljen. postoji gradski prevoz, postoji taksi, postoje i bicikle, tako da ako cemo gledati sta je zaista potreba - ne, auto nije potreban
Autor mile antena 23 Nov 2015, 16:49
Ajmo ovako: imam Mercedes E klasu kao auto i Peugeot Boxer za rad i preseljavanje, šta će mi pickup? Zaboravljaš da kad s pickupom naveće izađeš u grad izgledaš kao radnik sa bauštele.
@133567,
mozda su kod vas u evropi pikapi takvi, ali ovde u americi nisu. ovde u bilo kom pikapu mozes da dobijes opremu kao i u mercedesu s-class. tako da u americi sigurno ne izgledas kao "radnik sa baustele" kad se pojavis pikapom u centar grada, jer ljudi znaju sta znaci oznaka "platinum", "high country" i "laramie". a uostalom, koga briga sta ce neko drugi misliti o tebi i kako ces izgledati kad izadjes u grad? ali dobro, vecini nasih ljudi je uvek bilo bitno sta ce drugi misliti i uvek su patili od oznake na autu.
ja licno kad sam imao ford f-150 nije mi bio potreban jos jedan auto za svakodnevnu voznju kao sto je kod tebe slucaj
@mile antena
Ja Tebe ne razumem, zaista.
Nema ništa protiv da uživaš u svom američkom snu i vrednostima američke demokratije, ali pusti nas da se zlopatimo u našem besmislu.
Eto Tebi "amerikanjskih" vozila, neka su Tebi najbolja, a ove krševe u Evropi pusti nas da gledamo, komentarišemo i u njima uživamo.
P.S. Dosta me podsećaš na moga brata. Otišao je u Veliku jabuku pre 20-ak godina i odavno imam utisak da je skroz odlepio, da ga je djavo uzeo pod svoje i da mu pomoći više nema.
@moron,
uzivaj ti u cemu god hoces, ali ova prica je pocela nakon komentara kako su evropski kupci "obrazovaniji", pa eto oni znaju sta valja, a americkim seljacima samo daj nesto veliko, sa v8 i da pri tom trosi minimalno 30 litara u gradu
mile
znaci u evropi se palimo na brendove, a u amerike se palite na natpise "platinum", "laramie","high country",...ili ako te vide u pikapu bez tih natpisa to mu dodje kao da si dosao sa gradilista, ali ako ima taj natpis (tj. sedista ko u S klasi) onda ti svi zavide? Sjajno:)
@toma,
kad vi u evropi budete placali za neki ford ili chevrolet koliko za mercedes s-class i bmw 7-series - onda mi mozes pricati da vama u evropi oznaka nije bitna i da gledate na auto kao na auto.
Autor mile antena 23 Nov 2015, 19:48
Nisam mislio u tom smislu, već na situaciju, naveče odeš u restoran/noćni klub u radnom odijelu (što predstavlja pickup):
http://dublingrass.jd-dealer.co.uk/var/dublingrass/storage/images/dealers-content/gb/dublingrass/about-us/news-events/!!!-john-deere-clothing-and-toys-online/33827-1-eng-GB/!!!-JOHN-DEERE-CLOTHING-AND-TOYS-ONLINE_reference.jpg
To odijelo jeste dobro, od kvalitetnih materijala, izdržljivo itd. ali na kraju ono ostaje radno odijelo.
@133567,
opet pitam, zar je bitno sa kojim vozilom ces otici u restoran ili nocni klub osim ako ti nije cilj da se hvalis drugima sta vozis?
ja dok sam imao f-150 sam ga koristio u sve svrhe, a to da li ce neko koga i ne poznajem misliti da to nema smisla - pa to je njihov problem
Миле :)
"kao sto si platio coveka da ti zavrsi sve oko kuce, tako mozes platiti coveka i da te vozi non-stop, pa samim tim dolazimo do zakljucka tvojom logikom da ti uopste nije potreban automobil."
... не Миле, мојом логиком долазимо до закључка да не морам да радим ствари које не желим, а како ме вожња аутомобила (не трактора) забавља, задовољство ми је да сам возим ... и да не морам да будем бауштелац да бих имао пристојан кров над главом
"interesantno je da kazes kako je moja logika zatucana za americki standard kada si upravo pokazao da je i tvoja logika zatucana za selo u kome ti zivis "
... надам се да не потцењујеш људе са села само зато што возе боља и лепша кола од тебе и што живе по селима у којима твој капацитет није био довољан да се снађеш у животу, па си морао срећу да тражиш у јуесофа
@Столе,
a jeli ti ikada mozda palo na pamet da samo zato sto ti nesto ne zelis ne znaci da su i drugi takvi? to sto TI ne zelis da vozis pikap i sto TI ne zelis da radis oko kuce ne znaci da bas niko ne zeli.
ne smetaju mi ljudi sa sela uopste, njih nikad nebi potcenio, sto ne mogu reci za seljacine koje su nesposobne da urade nesto same pa moraju traziti od drugih da to urade za njih ... i onda se jos na kraju smeju onima koji su sposobni da posao urade sami
Zavisi šta kome treba, ali moram da kažem da Balkan pati od kompleksa robne marke. To zna svako ko je malo putovao po Evropi.
Ja imam 2 auta u familiji: mali gradski i Fokus karavan. Stanujem u kući. Kad sam počeo da se bavim privatnim biznisom javila se potreba da nosim repromaterijal i hteo sam da uzmem kombi. U pitanju je obrada metala i sl. dakle teške i robusne stvari. Međutim, to je onda već 3 automobila, 3x registracije, 3x održavanje, 3 mesta za parkiranje itd, a imam malo dvorište zbog radionice pa bi bar jedan auto uvek bio napolju. Tada sam počeo da razmišljam o Nissan Navara, Mitsubishi L200,Toyota Hilux. Poenta je bila: 1 auto da može cela porodica da se smesti za putovanje, podnošljiva potrošnja, auto za svaki dan do grada ili prodavnice i najvažnije da može da ponese 300+ kila različite veličine gvožđa (da dizalica ili viljuškar mogu da odrade to). A jedan auto za sve varijante.
Tako da mogu da razumem Mileta. Ni ja nisam razmišljao o toj vrsti vozila sve dok nije potreba poterala...