
Kako prenosi B92, Fijatov model 500L proglašen je za jedan od najvećih promašaja u 2015. godini na listi magazina Forbs.
"Maleni Fijat 500 je auto sa stilom, sladak, zabavan i nije za svakog. U žurbi da njihova perjanica dobije društvo u salonima, a potrošači uvećanu verziju, Fijat je utrapio javnosti 500L. Kritičar automobila Volstrit džornala Den Nil ga je sa pravom nazvao "klovnovskim automobilom". Što se mene tiče, voziti 500L je kao da vozite veliki akvarijum koji je stavljen na kombi za razvoz putnika na aerodromima", piše u listi Forbsa.
Dodaje se da tokom upravljanja modelom 500L deluje kao da je volan prikačen za automobil konopcem za dečje zmajeve, a da je menjanje brzina kao da pomerate pileći batak u čaši punoj klikera.

"Prodaja je opala za 31 odsto. Fijat ima mnogo bolji 500X krosover. Vreme je da se prodaja ograniči samo na istočnu Evropu, kako bi ljudi mogli da ga puna srca porede sa Trabantom", piše u zaključku.
Inače, uz 500L se na listi nalaze Cadillac ELR, Honda CR-Z, MINI coupe, Scion iQ, Mitsubishi Mirage i Lexus NX 200t.
500L, poznat u ovdašnjoj javnosti kao "srpski fića", proizvodi se u Kragujevcu, ali prema vestima koje stižu iz fabrike poslednjih meseci situacija nije najbolja i Fijat bi što pre morao da u Srbiju donese novi model. Šuškalo se da bi u Kragujevcu mogao da oživi zaboravljeni "topolino", ali su to zasad samo glasine.
Izvor: B92.net / Forbes
Foto: arhiva Autoblog.rs
Kakav maliciozan tekst, kao da su ga pisali pojedini blogeri! :)))
P.S. i dalje je broj 1 u segmentu, sta onda reci za ostale?!?
samo budala može napisati ovakakv test i porediti 500 L sa trabantom..A nije ni čudo s obzirom da ga je pisao neki kreten iz USA..šta bi rekli da se u USA prodaje cijela gama iz Evrope kao što su citroen C4 picaso, opel zafira, itd,koje je 500 L u Evropi preskočio
@carobnjak
Nema "on" tako visoko mišljenje o "Šumadincu" ... i ne može da podnese to što smo sahranili ZCZ (i svu prateću industriju) da bi se u KG sada samo "šrafila" ta "šklopocija" i "polufabrikat". Kao što meni nikada (a ni tada ) oprostiti neće što sam postao neko ko je posredno podržao taj zločin ...
@Priapus
Ko zna, verovatno i ima nekih dodirnih tačaka. Ja znam da ga moja porodica baš voli. I da možda zato mesec dana nisam ni palio SW, a kada sam juče ipak "seo u njega", podsetilo me na neki način na vreme kada sam paralelno vozio volvo i ladu nivu, pa, kao kada bih seo u nivu. Ne mislim samo na mekoću "fićinog" kvačila ili lakoću volana uz onaj City mod, već čak i na onaj prokleti fiatov menjač. Možda je u odnosu na PSA menjač malo "čudnih hodova" i "na sve strane", ali sa nevidjenom lakoćom se "šalta", pa čak i kada je ulje menjača potpuno hladno. A te "sitne stvari" znaju "da čine".
Opet, kada zatvoriš/nogom zalupiš vrata "Šumadinca", jasno ti je je to ipak samo neki noviji Yugo ...
Neki dan sam sa Šumadincem "u cugu" prešao oko 800 km. Dupe i ledja su mi se "raspali". Nedostak ergonomije? Ne znam. Takav osećaj me prati uz takve rute u svemu ...
Tako da, ako čovek nema visoka očekivanja, sigurno se neće razočarati. A ko zna, možda ga vremenom na neki način i zavoli.
Bem li ga, sa djubrom se nikada ne zna ...
Da me neko pita sta mi je najupecatljivije "na keca" kod 500L, svakako sedista, onako deluju kao ne-etalon za udobnu voznju, nesto kao ova u "Spancima" sto saobracaju po BG. Osim toga, nije mi se cinilo da postoji neki dodatni atribut u prilog razigranom autoru predmetnog panegirika. Dizajn je ionako individualan. Cak mi ni onaj motor 1.4 od 95 KS nije delovao mnogo letargicno. Ja bih na ovaj tekst pre svega gledao kao na bezvredno umetnicko delo, prozaicnu viziju kako biti IN u ocima auditorijuma, a ne zameriti se vecini, otprilike nesto kao idenje uz dlaku rulji u beogradskom prevozu prilikom ulaska slabovide zene sa psom pratiocem.. P.S. Meni licno i dan danas nije jasno da li mi je lep ili ruzan, ali da je jedan od kvalitetnijih FIAT-a, takav utisak sam svakako stekao, sve bio i lazan..
Priapus
Prvu godinu-dve od pojavljivanja 500L, ja sam bio njegov "pljuvač" ovde, ali baš veliki, može i "carobnjak" da potvrdi. I kritikovao sam (izmedju ostalog) baš prednja sedišta. Onda sam probao još par puta i shvatio da to nesporno jeste DRUGAČIJE (položajem sedenja) od onoga što već vozim, ali da mi je u osnovi slično loše i da sve to u bitnome može da se podvede pod "stvar navike". Daleko je od od "ergonomskog sedišta" za mene, ali nije ni "španska čizma". Bilo je pritužbi u testovima ili komentarima na navodno kraći sedalni deo, ali,ako nadješ na netu mere sedišta, videćeš da je "tu negde" - tj, nisu to EGR sedišta iz Opela sa podešavajućim jastučićem za butine :) Više drvena klupa iz parka ...
A evo sada ( tražeči moje davne "pljuvačine" o 500L na blug, nadjoh šta je pre 3 godine napisao jedan ex-bloger o tom vozilu:
"Milan,
probao sam malo i kratko te mi je i iskustvo takvo.
(test vozilo prilično bogato opremljeno)
Načelno sam zadovoljan svime viđenim "opipanim", mesta koliko hoćeš, meni sedišta udobna, lepo sam sedeo kao vozač ali solidno i "iza sebe" (195 cm). S obzirom na iznenađujuću visinu vozila za očekivati je da ga "muče" jaki bočni vetrovi, mada to nisam iskusio vožnja beše po lepom danu u gradu.
P®ed®ag se žalio na pedale međutim ja nisam imao problem, stvar ukusa, sedenja ... `bem li ga, prosto različiti smo.
Ono što je ozbiljna zamerka i ogromna mana bar po mojim kriterijumima jeste motor koji se nalazio u pomenutom 1.4 benzin!
To je baba, čak "slabo živa" starica!
Cenim da je mali M-jet bolji izbor bar zbog raspoloživog moment-a (Nm). Svakako najjači benzinac za tržište USA je pretpostavljam dobar izbor (još uvek namenjen samo njima) i eventualno kada dođe 1.6 M-jet kod nas.
I dalje smatram da je cena sve ukupno najveći "neprijatelj" ovog vozila.
Prosečna porodica bi bila zadovoljna komforom i dobijenim, ali ta ista to ne može da plati, mada njoj verovatno nije ni namenjen.
Nisam puno pomogao a o svojoj realnosti ipak ne mogu ja suditi.
I tako ...
Autor Đenka 02 Jan 2013, 16:00"
Novinari Forbsa su obične kadrdžije.
Svojim znanjem i komentarima su rame uz rame sa novinarima Kurira.
500L je toliko praktican automobil da Amerikanci ni za 50 godina tako nesto nece napraviti.
Hm... uporediti sa autima poput Chevy Trax... Kia Soul... Scion xB... od svih je bolji ili jeftiniji, ili i jeftiniji i bolji. Jedino sto Fiat nije imao novca da dovoljno plati raznorazne "eksperte" kako bi bili na njegovoj strani, a ne na strani onih koji ih trenutno izdrzavaju.
@Priapus
@moron
Ibmoja najveca zamerka na fiat 500L vezana je za sedista, tj. duzinu sedalnog dela. Mozda u cm na netu to deluje slicno kod drugih, ali u praksi jedno od najkracih sedista. Ostalo je manje-vise ok, se cene koja u startu ne bi trebala da hvata petocifrenu brojku.
@ Fordovac,
500l nije jeftiniji od nijednog od njih. a 500l sa automatskim menjacem nije ni bolji od nijednih od njih. vozio sam 500l i obican 500 dosta puta - ubedljivo najgori automatski menjaci u auto industriji. cak i scionov praistorijski 4 brzine automatik je svetlosne godine bolji nego fiatov 6 brzina automatik
@ Damko
Slažem se sa Tobom da "deklaracijama" ne treba slepo verovati (juče mi je Deda Mraz doneo ranac deklarisan sa 40 litara, koji je faktički iste zapremine kao i onaj deklarisan sa 30, koji sam već imao ).
Ja bih se priklonio razmišljanjima našeg bivšeg blogera Predraga, da je za ocenu udobnosti sedišta veoma bitna ne samo dužina sedalnog dela, već "nagib" sedalnog dela (ali i ugao koji butna kost/mišić "zatvaraju" u odnosu na sedalni deo), jer od toga zavisi fenomen "visećih butina". Što butine više "vise" (na većoj dužini i visini), to dupe i kičma više trpe.
Medjutim, jako je malo vozila i sedišta u kojima mi butine ne vise ... Obično su to samo sedišta sa esktenzijom sedalnog dela, kao i kod kojih se posebno podešava visina prednjeg, a posebno visina zadnjeg dela pr. sedišta (npr. kia ceed paket Ex Maxx ).
U tim parametrima, sedište na 500L je očajno, jer dlan mogu da podmetnem pod butinu tamo gde završava sedalni deo. Ali, to mogu i kod 308. Kod mnogih vozila mogu ...
Trabant je legenda. Za 50 godina se niko ovog „Fijata“ neće setiti.
Ljubitelji italijanske sklopodžije (ukoliko ih ima) treba da znaju da Dan Nil pljuje sve i svašta. Pre deset godina dobio je „Pulitzer“ za svoje pisanje, stil mu je imitacija Klarksona. Ponekad ubode koju frazu, ali češće je neoriginalan, odnosno suviše se trudi i to se vidi.
Inače ne vidim da se plaćeno razlikuje toliko od cene, ali ovo je samo jedan izvor -
http://www.edmunds.com/fiat/500l/2016/wagon/
„Fijat“ zvanično nudi $2.500 na preostale modele iz 2015. i $1.000 na 2016.
moron 31 Dec 2015, 10:06
Sve saglasan. Duzina (u ovom slucaju) nije problem. Vec nagib i pre svega anatomija. Kad se nekad zeznem pa sednem u "spanca", a da sediste nije skroz musavo, istog momenta ustanem, cak ni 3 stanice ne mogu (ili ne zelim) da izdrzim. E, takav osecaj sam stekao kod 500L. Naravno, ja ni po kom tumacenju nisam pozvan da analiziram nesto sto ne p;osedujem, samo iznosim utisak posle mnogo kratkih "sedenja" i par test voznji. Steta je sto sedista nisu kao u npr. 500X. Vizuelno deluju slicno, ali su za sedenje ko nebo i zemlja.
Inace je interesantan taj globalni fenomen, jako mali broj proizvodjaca pravi kola (bar za masovnu upotrebu) koja imaju sedista "po meri coveka". Mnoge sam probao i vozio, i bukvalno (nije reklama) samo novi Leon i Octavia imaju sedista kao da bih mogao da se srodim sa istima. Pri cemu ako za vecinu sedista koja mi se nisu dojmila pije vodu ona fraza: "ne izgledaju lepo, nisu udobna na "prvo sedenje", ali na duzem putu uopste ne umaraju", onda sam sve pisao dzabe. A nesto sumnjam da je tako..
Predrag je najvece zamerke imao upravo na taj 1.4 95ks, sa "ekspertskim" obrazlozenjem zasto je toliko los, da kad se uzme "u usta", pod obavezno sledi Hexoral za dezinfekciju istih. Ja nisam "iz struke", pa ne znam. Samo znam da sam probao (tada na sajmu) onaj slabiji MJ, i da bas nikakav utisak nije ostavio. 1.6 drzim da je dosta bolji.
Izgleda da je Clarkson nepovratno povukao nogu, sad svi moraju da zvuce isto da bi bili IN. Kao i ovaj nesrecni autor, pa nesto kao i onaj Australac John Cadogan, mnogo cinizma, omalovazavanja, pa i psovanja, to prodaje proizvod, pri cemu je taj isti cinizam svestan put u sopstvenu nesrecu, ali ko ce o tome da razmislja..
A 500L i Trabant sa ove vremenske distance prosto nemaju dovoljno elemenata za komparaciju. Bar ne suvislih..
"... pri cemu je taj isti cinizam svestan put u sopstvenu nesrecu, ali ko ce o tome da razmislja ..."
Složio bih se. Sudbine britanske i američke autoindustrije služe kao primer.
http://www.autonews.com/article/20150923/BLOG06/150929919/my-confession:-the-pope-isnt-the-only-one-riding-in-a-fiat-500l
A što kažete na taj tekst u linku?
Pisao ga jedan od najcijenjenijih američkih auto novinara.
Nema B.M.-a na ovoj temi. :)
Evo jednog mega hita koji je u suštini plan i program njegovih šefova ( Fiat ) a u Srbiji su delimično i ispunili, za ispunjavanje svih tačaka moraćemo da sačekamo još lečka.
https://www.youtube.com/watch?v=IzaBfcFdPZ8
A komičniji opis 500L nisam čuo. :)
Priapus
Sve je to toliko indvidaulno. Oktaviju valjda od dece moje više volim, ali mi njena sedišta nisu odobna.
A za "Fadila Jahića Španca" se slažem da mu je nagib sedalnog dela sedišta "pogodjen kao prstom u ...".
500X zaista ima udobnija (prednja) sedišta, ali je prostor za glave putnika zadnja klupe kriminalan i žrtva dizajna.. Generalno, mislim da je i kod 500L, 500X i Renegade, koji imali relativno mali Wb (260 i 257) vizuelni doživljaj navodnog komfora unutra postignut baš malo kraćim sedalnim delom sedišta. I čovek onda kratko pogleda i pomisli da tu baš prostora ima "da preliva". A toliko ga baš i nema, što shvati kada svi putnici svoje guzice tu na drvene klupe razliju ...
N.N. 31 Dec 2015, 11:41
Pohvalno, nema šta. A šta će, kada ga u kući ima ( ako sam dobro razumeo, samo sam "preleteo" ). I "mora" ...
moron
Pri cemu postoji i jedan, po meni licno, krajnje relevantan faktor koji se mozda cesto olako apstrahuje pri vrednosnim sudovima: motor. Ostajuci na terenu 500L, licno drzim da uopste nije isto da li se vozi onaj Predrageov 1.4 95ks ili taj 1.6 MJ. Mozda na otvorenom putu razlika i nije tolika, mada jeste, ali je svakako vise nego ocigledna u "svakodnevnoj eksploataciji". Dok vozis 1.4 atmosferu, prosto ti se celo telo trudi da izvuce maksimum iz vrlo verovatno nedovoljno adekvatnog motora za tu karoseriju, i onda se grcis, krutis, vozis automobil umesto da on vozi tebe, jednostavno ponasas se umnogome drugacije nego u 1.6 MJ, gde je motor "pogodjen" i gde ti treba mnogo manje truda, snage i zivaca za voznju, te u biti ista sedista kod istog modela sa razlicitim motorima mogu da imaju sasvim drugaciju percepciju zamora. Zato se nekako lakse srodis sa sedistima u 1.6MJ, takvim kakva jesu, nego sto bi u 1.4 atmosu, i pretpostavljeno se manje ukocis, jer si generalno opusteniji. Zato je naravno motor srce automobila, kad on nije pogodjen, dzabe i ona "najbolja na svetu" od nove Astre.
Svakako je skoro sve na svetu individualno, ali govoreci jezikom generalizacije i statistike, dva omiljena "korisna idiota", kad vise ljudi primeti istu stvar, cak i ti ljudi ne bili po "JUS-u", onda tu mozda ima prostora za poboljsanje. Neki proizvodjaci umeju "da slusaju" kupce, neki ne. Videcemo pri prvoj reviziji 500L kakav je FIAT na tom planu. Ja sam licno vise nego siguran da sedista nece menjati, ali ajde da ne "trcim pred rudu"..
Priapus
Da, motor i menjač su suština svakog vozila, a slabiji 1,6 MJ mi deluje sasvim Ok za "kratki" 500L (za preticanja je "dušu dao"), dok bi u "jazavičar" varijanti onaj jači MJ sa 120 ks ipak bio znatno poželjniji.
I ne brini, "menjače" FIAT sedišta na 500L "ponovo". I do sada ih je već "menjao". Kada sam "ranije" gledao Longue, imao je možda ukupno 8 cm2 veštačke "kože" po jednom sedištu (onako, "baš bogato"). Kada sam ga gledao da ga kupim, bila je varijanta sa 4 cm2... Ali su mi odmah rekli da "moj", ako dodje iz proizvodnje, a ne sa lagera, neće biti takav. I nije bio. Došao je sa po 2 cm2 ... Ali, i dalje dovoljno da proizvodjač sa punim pravom može da napiše da su sedišta "u polukoži" ...
Bilo je još nekih takvih "izmena", koje proizvod čine savremenijim (tj. jeftinijim, za proizvodjača). Napredak je uvek prisutan ...
Posle redizajna, kada do njega dodje, možda sedišta budu od čamovine ... Da već i vizuelno čovek ima predstavu šta ga čeka ...
Koga briga sta neki novinar misli? Hoce li mu zbog roga porasti ili opoasti prodaja?:) Fiat 500L je dobio visoke ocene na testovima, a za nas je najbitnija prodaja, jer se radi po narudzbi. Što se mene tice 500L je sasvim solidno prosao, nije najbolji al nije ni najgori, a za fabriku kojoj je najveci uspeh bio Yugo GV premija.
Rekoh ja davno da je 500L promašen model. Bojim se samo da nije samo 500L promašen već i sam FIAT u Srbiji tj. način na koji je sastavljen ugovor države Srbije sa FIAT-om. Sve se svodi na davanje gomile para bez ikakve čvrste obaveze za povratom uloženih sredstava, a što je najgore, i naredne godine FCAS će dobiti 50 miliona evra, kao i one tamo naredne godine i tako sve do 2018 kada ističe ugovor i FIAT, nadam se, odlazi iz Srbije jer ugovor se neda ni popraviti koliko je problematičan. Faktički jedna firma obesmišljava čitavu privredu i smisao privređivanja u Srbiji. I dok svi moraju da plaćaju sve fiskalne i parafiskalne poreze i namete, FCAS ne mora da plaća ništa jer takav je ugovor sklopljen i ne samo to, već je i ugovor sklepan tako da je propušten deo koji bi zaštitio državu od gubitaka tako da FIAT pravi dugove, a sve te dugove plaća država tj. svi mi koji živimo u ovoj zemlji. Država je postala talac jedne firme koja drži u rukama ugovor koji je omča oko vrata privredi Srbije jer džaba napredak cele privrede kada jedna kompanija zbog svojih dugova umanjiuje napredak i efekte napretka čitave privrede.
Ugovor na čistac i ciao FIAT. Nema druge.
@Fordovac,
fiat je jedina kompanija u americi koja ne nudi bas nikakve popuste vec traze da platis fabricku cenu. posle popusta mozes jeftinije da dobijes i hondu cr-v, ford escape (kuga), toyotu rav4 i slicne kompaktne krosovere nego sto je fabricka cena 500l.
@B.M,
koga briga sta novinari misle, a onda 500l je dobio visoke ocene na testovima? a ko je radio te testove ako ne novinari? sta, ako je test pozitivan onda je novinar u pravu, a ako je negativan onda nije?
@ moron
Čovjek je pogvalno pisao i o sigurnosti i drugim stvarima, poprati ga malo.
BTW ovaj međuosovinski razmak sa, cab forward dizajnom i povišenim tijelom auta, uopće nije mal.
Novinari radili testove?:)Ja sam radio za novine, hoces li da testiram nesto i napisem?:)
Daj ne budite deca, sve te clanke nako placa.
@B.M,
znaci neko se u americi usrao od mesecne prodaje 500l od 1000 vozila da je odlucio da plati ovog "novinara" da ga ispljuje?
N.N.
Znam. Musa ima Wb malo iznad 250 cm, pa je prostranija od bilo čega "normalnoga" sa tim Wb-om.
@mile antena,
Ne nego je upravo obratno, videli su da prodaja u SAD ide lose pa su ga ispljuvali. Nista cudno, ne mozes pljuvati po narodu sto ga ne kupuje.
Srećna nova godina. Zaboravi da kazem da 500L uopste ne deluje americki, znaci odmah se vidi da je u pitanju neki evropski model. I da nema mane opet bi prodaja slabo isla u Americi.
Kako onda Volkswagen (koji je takođe evropski proizvođač) nema tih problema u SAD-u. :)
Nije samo Volkswagen, tu je i Volvo, Saab, cela plejada evropskih proizvođača vozila, a samo FIAT-u loše ide.
Što Fiatu ide loše u SAD mogla bi knjiga da se napise, ali najmanje je kriv 500L. Kod tog modela se racunalo na Talijansku dijasporu. Znali su i oni da nece prodati neke vece kolicine, inace bi ga za SAD trziste pravili u Maksiku a ne u Kragujevcu. No 500L je imao dobru prodaju u Evropi, narocito u Italiji, sto i nama odgovara jer je 90% automobila otislo preko luke bar za Italiju.
@ Zastava,
zato sto se vw prilagodio americkom trzistu. jetta i passat su medju najvecim autima u klasi, a kostaju jednako ili manje nego konkurencija. za razliku od fiata, vw ne pokusava da ubedi amerikance kako je manje bolje i pri tom treba da se plati veca cena nego konkurencija.
a inace, saab ne postoji vec neko vreme, prodaja volva je na nivou statisticke greske, a mercedes, bmw i audi imaju imidz koji su gradili decenijama - dok je fiat nestao pre 30 godina (kada je imao imidz gori nego yugo), vratio se 30 godina kasnije i sad bi da americki kupci o njemu imaju neko pozitivno misljenje i da placaju za njega vise nego za toyotu, hondu i slicne importe? nema ni najmanje sanse.
Vozim Škodu Feliciju (2000. godište) bez nekih izgleda da kupim drugi, bolji auto. Dajte mi 500L makar i u najjeftinijoj mogućoj varijanti i biću zahvalan Bogu!
Carobnjak je u pravu za prodaju Fiata 500L u svom segmentu.
http://left-lane.com/european-sales-2015-q3-small-mpv-segment/
A Ameri pljuju sve što ih ugrožava
@ Srdjan,
u pravu si - prodaja 500l od 1000 vozila mesecno bas ugrozava amerikance. samo da znas - u americi se mesecno proda oko 1.3-1.5 miliona vozila.
Prodaja 500L u Americi ne ugrozava fabriku u Kragujevcu koja uglavnom sve proda na evropskom trzistu. Paradoksalno al nama odgovara da prodaja jos vise opadne kako bi sto pre dobili novi model. Ovako sa 100.000 godisnje je Fiatu isplativo jer su nasi radnici najmanje placeni u Fiat grupaciji. Al to nema veze s Fiatom vec sa nasom drzavom koja ima najmanje plate u Evropi, i najmanji minimalac. Mislim da su nas i Makedonci prešišali.
pored lose namere...
Neverovatno je koliko svi novinari, daju za pravo sebi da komentarisu estetiku i to kod onih koji su je izmislili.svako ima pravo da ima ili nema ukusa ali ne i da to namece.
Sto se sedista tice, polozaj je kao u autobusu, ali nije neudoban. Sedalni deo je jos do maja 2014 valjda, produzen za koji cm.
osecaj prostora i svetlosti koji 500l nudi, je veci od vecine modernih 'tenk' automobila, a da je bezbednost ostala vrhunska za cenu koju placamo. Ako se to zove akvarijum ja sam za.
Motori su npr za razliku od vw, skoda sa turbom i bez, bez fabrickih falinki.
Automatski menjac mi u ovoj jetinoj evropi ni nemamo, ali stvarno sam cuo da je kilav, sto opet ne znaci puno, jer klasa kojoj pripada ovaj automobil ne zahteva nista posebno brz ili pametan menjac.
slicno sam citao i za robotizovani psa menjac, a vozio sam ga bez primedbi 6 godina.
Udobnost koju ogibljenje 500l pruza je npr nesto sto niko ne spominje... spominje se samo da ne lezi kao voz na sinama, da mu je volan neprecizan, a da li je u svakodnevnoj porodicnoj ili gradskoj voznji to uopste bitno... vozio sam 10ak novih automobila i ni kod jednog mi toboz upravljivost i preciznost nije bila prednost tj nije dolazila do izrazaja... daleko bitnije osobine su udobnost,preglednost, pozdanost sa jedne i osecaj lepog sa druge strane...