home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi B92, tim istraživača istanbulskog univerziteta Koč radi na potpuno novom načinu održavanja (i izrade) puteva, koji bi mogli da u istoriji ostave posipanje asfalta solju.

Turski naučnici usavršavaju novu smesu za asfalt, koja u sebi sadrži prirodni odleđivač kalijum format i jedinjenje SBR (gumu stiren-butadien), koji pojedini proizvođači guma već koriste za izradu pneumatika.

Prvo jedinjenje služi da spreči formiranje leda, dok je uloga drugog da kao hidrofobni polimer odbija čestice vode i donekle održava površinu suvom. Odleđivač bi tako bio sastavni deo naših puteva i asfalt bi bio u slojevima prožet solju, koja bi se oslobađala zahvaljujući trenju koje se stvara prilikom kretanja vozila.

Nova smeša ima istu čvrstinu kao bitumen koji je sada u upotrebi, a testiranja su pokazala da je formiranje leda "značajno odloženo". U laboratorijskim uslovima smeša je oslobađala odleđivač konstantno tokom dva meseca testiranja, a naučnici veruju da će, kada usavrše tehnologiju, prelazak vozila preko puta omogućiti oslobađanje odleđivača godinama, bez potrebe za "presvlačenjem" puta. Takođe, veruje se da će ovakvi putevi biti jeftiniji za održavanje, jer su voda i niske temperature, odnosno stvaranje lede u sitnim pukotinama, glavni uzročnici pukotina i oštećenja asfalta.

Iako ovo rešenje ne znači da će naši ljubimci imati manje problema sa korozijom, to je svakako mala stvar u odnosu na drastično povećanu bezbednost.

Izvor: B92.net

Foto: arhiva



čitanja : 1099



Komentari

I tako posle mesec dana "samosoljenja" asfalt se istroši, pa se ponovo mora asfaltirati.
I baš našli Turci da smisle nove tipove asfalta. Da su smislili novu mehanu, koja se ne pere ne čisti, ama služi rakiju, to bi verovao. A ovo nije SF, nego magla.

Autor c-- -----t 02 Jan 2016, 15:45