home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

U 2015. u Hrvatskoj je registrovano 35.715 novih automobila – to je u odnosu na 2014. godinu više za samo 5,16 posto. VW kao marka i Golf kao model najprodavaniji.

U statističkoj sarmi vezanoj na prodaju novih automobila u Hrvatskoj daleko je više želja, a mesa je tek u tragovima. Uglavnom kupuju firme, državne institucije i rent-a-carovi, dok je individualni kupac zaista retkost. Rezultat u 2015. godini je na isto slabom nivou kao i u 2014. godini kada je registrovano 33.962 vozila. Prema podacima agencije Promocija plus u 2015. godini je registrovano 35.715 novih automobila, što je u odnosu na 2014. godinu više za samo 5,16 posto.

VW kao marka i Golf kao model najprodavaniji

U 2015. godini i dalje je najprodavanija bila marka Volkswagen s registrovanih 5.792 automobila što je udeo na tržištu od 16,22 posto. Druga marka je Opel sa 3.668 registrovanih novih automobila (10,27 posto), a treća je Škoda koja beleži registraciju 3.072 novih automobila (8,60 posto). Četvrto mesto drži Renault s 2.791 novih automobila (7,81 posto). Dalje su se poređali Ford, Peugeot, Dacia, KIA, Citroen, Audi, Suzuki, Toyota, Mazda, BMW, Hyundai, Seat, Mercedes...

Kod registracije novih automobila gledano po modelu automobila, najprodavaniji putnički automobil u Hrvatskoj u 2015. bio VW Golf sa 1. 399 komada (5,43 posto), druga je Opel Astra sa 1.548 automobila (4,33 posto). Treći je  Renault Clio (1.528; 4,28%), a dalje slede Škoda Octavia, VW Polo, VW Passat, Opel Corsa, Ford Focus, Dacia Sandero, KIA Ceed, Škoda Rapid, Seat Leon...

U 2015. godini je udeo automobila s benzinskim motorom u registracijama novih bio 36,4 posto, a s dizel motorom 61,9 posto. U 2015. prodato je 73 vozila s električnim pogonom, 160 automobila s LPG (auto gas), a registrovano je i 389 hibridnih vozila.

Izvor: PROMOCIJA plus d.o.o./ Automania.hr

Foto: arhiva Autoblog.rs / Volkswagen



čitanja : 762



Komentari