
Kako prenosi Tanjug, prodaja kompanije Fijat Krajsler automobili (FCA) u SAD porasla je u decembru za 13 odsto, zahvaljujući snažnoj prodaji vozila marke "džip".
FCA je u decembru prodao 217.527 automobila i kamioneta, što je 69. uzastopni mesec rasta prodaje, navodi se u saopštenju Fijata, javlja njujorška agencija "Blumberg".
Iako je reč o rekordnoj prodaji za decembar, takav rast je ispod očekivanja deset "Blumbergovih" analitičara koji su prognozirali skok prodaje od 19 odsto.
Prodaja marke "džip" je u decembru, na godišnjem nivou, skočila za 42 odsto, na 89.654 automobila, dok je u čitavoj prošloj godini, prodaja "džipa" porasla za 25 odsto na 865.028 jedinica.
Kako navodi njujorška agencija, kod Amerikanaca se ponovo probudila ljubav prema pikapovima i SUV vozilima, zbog nižih cena benzina, jeftinih kredita, sve većih popusta i jačanja tržišta rada.
Procenjivalo se da će FCA prednjačiti u izveštaju o decembarskoj prodaji, ali ga je nadmašio japanski Nisan, koji je prijavio 19-procentni rast prodaje.
Očekivalo se i da će sve vodeće američke i azijske automobilske kompanije prijaviti skok prodaje od makar deset odsto, ali je Ford podbacio. Naime, prodaja njegovih vozila je u decembru porasla za 8,3 odsto, dok su analitičari očekivali skok prodaje od 11 odsto, navodi "Blumberg".
Izvor: Tanjug.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Jeep
Šta je sad ovo, razni "experti" s ovog sajta ubedjuju da Fiat propade u SAD :)
nije bitno koliko vozila prodas vec koliko zaradis na svakom. fiat-chrysler je u poslednjem tromesecju imao gubitak od $334 miliona. onaj ford koji je ismejavan u ovom tekstu je u istom periodu imao profit od $1.9 milijardi
Ne brini, ima Fiat dobru zaradu na dzipovima. Tamo se i proizvode, ne idu iz Kragujevca za SAD ko 500L, pa da transport dize cenu i smanjuje zaradu.. Što se tice gubitka u SAD Fiat-Krajsleru je naređeno da od vlasnika otkupi 579.000 neispravnih vozila proizvedenih od 2008. do 2012. godine. Tu su problemi a ne prodaja koja raste 69-i mesec uzastopno. Svaka čast.
@B.M.
A koliko to transport dize cenu 500L odnosno smanjuje zaradu FCAS-u? Tih 20-ak kilometara sto nema "obecani" auto-put i obilaznicu?
Za tvoju informaciju Fiat ima pad prodaje u SAD skoro 9%... a imali su pad i do 30% u poredjenju sa nekim mesecima prosle godine...
Nije samo put i obilaznica u pitanju vec i pruga koja je zastarela sa brzinom od 25 km/h na nekim mestima. Sat vremena cekanja broda u Baru na utovar kosta 40.000$, pa ti vidi koliko se Fiatu nas transport isplati.
Njima se sve isplatilo sto su dosli... uostalom, oni s obzirom da prave vise nego sto prodaju, odnosno da imaju "zalihe", ne postoji razlog da brodovi cekaju, vec se vozila "skladiste" pa cekaju dalji transport... osim toga to je posao logistickih firmi koje cekanje i kasnjenje sebi ne dozvoljavaju...
Plus sto kod nas svuda vlada lopovluk pa automobile iz fabrike izvozi privatna firma iz Beograda, koja je na tenderu pobedila zeleznice Srbije sa ponudjenom duplo manjom cenom! Znaci privatna firma sa zakupljenim dizel lokomotivama izvozi automobile do glavne stanice Kragujevac gde ih preuzimaju Železnice Srbije, koje sad ubacuju svoju lokomotivu:) Kako pruga nije elektrificirana u Uzicu se opet menja lokomotiva za elektricnu. Pa onda na granici Crne Gore dolazi crnogorska lokomotiva. Luka Bar takodje naplacuje svoje usluge, pristanak i cekanje brodovima. Naplacuje se i utovar, po automobilu je bilo oko 30 evra samo utovar sa parkinga u brod.. Znaci da vas vise ne laze neko da infrakstruktura nije toliko bitna, nisu dzabe veci proizvodjaci najvise otisli u Cesku, Slovacku i kasnije Madjarsku.
@ Orlo, kakva logistika kod nas kad svaka firma u štrajku moze da izadje i blokira put il prugu. Ili zbog snega da se obustavi saobracaj. Imali smo blokadu pruge zbog štrajka radnika Autosaobracaja, blokirali su i radnici FAPa, a nebi me cudilo i da sad zbog snega bude neprohodna. Skladistanje takodje kosta, plus sto autu pada cena ako duze stoji, tadko da Fiat radi za poznatog kupca. Zadnji put je masovno skladistio Punta i vecina je prodata ispod cene.
@B.M.
Ti pricas o tome kao da svaki dan neko strajkuje, kao da svaki dan pada sneg i da se blokiraju deonice pruge... osim toga dileri imaju uvek na stanju odredjeni broj vozila, ali i proizvodjac na svom parkingu, zbog takvih i slicnih situacija...
Ne mora svaki dan, dovoljno je nekoliko dana i da se napravi milionska steta. Znas li koliko kosta samo minut zastoja? To kad bi moglo da se skladisti kako ti zamisljas, onda bi u fabrici napravili odredjen broj komada za tu godinu, i svi otisli na odmor do iduce godine. . Gde fabrika da drzi desetine hiljada automobila, napolju? Postoje firme koje izdaju skladisni prostor za automobile ali to naplacuju. Fabrika u Kragujevcu radi za poznatog kupca po narudzbi, a ni dileri nece da gomilaju automobile.
Haha, pa B.M. vidiš da je Jeep zaslužan za rast, Fiat se nigde ne pominje u tekstu.
zna li neko da li je Grand prešao 300 000 kom ove godine ?
@B.M.
Ma steta od nekoliko milijardi... autoindustrija tako funkcionise, uvek se proizvede vise nego sto se proda, ti viskovi obicno stoje u krugu fabrike, dilera (ovde je prakticno besplatno) ili u pristanistima... ti i sada na parkingu u krugu FCAS imas vozila koja stoje i cekaju narduzbu...
Autoindustrija uopste tako ne funkcionise, da automobili pituju do kupca brzinom od 25km/h i da ih usput blokiraju. To nema ni u Africi. I to da viskovi automobila stoje u krugu fabrike i cekaju da ih neko naruci nije tacno, na svakom automobilu jos na traci pise kuda ide, zna mu se mesto u vozu i na brodu. Radi se po narudzbi, i dileri narucuju kada im treba i kakav im treba. Znaci prosla su ta vremena kad se radilo po hiljadu belih, pa hiljadu žutih i onda cekamo da se prodaju, a reka Lepenica jednog dana bela a drugog žuta.
Nekad je bila posebna traka za Yugo GV Amerika i tu radili bolji radnici, i korišćeni kvalitetniji delovi i oprema. Sada nema podele, na istoj traci istog dana ide 500L za Evropu, Englesku ili za SAD, razlicitih boja i opreme, i svi se moraju kvalitetno uraditi. Kad su dileri popunjeni ne mozes da radis sta hoces, vec samo sta naruce.
@Ja,
neces verovati, ali google je pronasao.
http://www.detroitnews.com/story/business/autos/chrysler/2015/10/28/fiat-chrysler-earnings/74727456/
@B.M,
nadji mi dokaz koji kaze da "fiat ima dobru zaradu na dzipovima". cak i da ima - nema zaradu kao cela firma, sto je veliki problem za njih. svi izgovori zasto je tako padaju u vodu.
Mile antena
Znas li brojke za GC od WJ-a pa na ovamo, po godinama.
Ako znas i od ZJ-a, videh negde da je WJ razbijao kad se pojavio, doduse i manja je konkurencija bila nego danas, manji izbor.
Sve u svemu, WK2 odlicno ide.
imas na dnu stranice o grand Cherokee na Wikipedia prodaju u zadnjih 20 godina.
https://en.wikipedia.org/wiki/Jeep_Grand_Cherokee
Mile
Da, medjutim nema globalno.
Po onome sto se moze videti WJ i WK2 su najprodavaniji modeli.
U kapitalizmu niko ne proizvodi gubitke, ako se proizvodnja necega ne isplati onda se to vise ne proizvodi. Isto se odnosi i na 500L, da nema zarade prekinuli bi proizvodnju. Znaci neki profit mora da postoji.. Predaja dzipa zadnjih godina uveliko raste a samim tim i zarada.
@B.M,
slabo ti razumes kako biznisi funkcionisu iako tvrdis da razumes. da se tek tako samo moze prekinuti proizvodnja kako ti mislis ... a sta cemo sa potpisanim ugovorima sa sindikatima, radnicima, fabrikom, prevozom, itd? oni svi bivaju isplaceni pod ugovorom bez obzira da li proizvodili aute ili sedeli kuci. citao sam negde da je gasenje oldsmobilea kostalo general motors oko $6 milijardi, pa ti vidi ...
Kako ne moze da se prekine proizvodnja? Radnici FCAS su ove godine više puta isli na prinudni odmor, i sta je to drugo nego prekid proizvodnje? Sto se tice radnika i sindikata ne mogu oni da sprece zaustavljanje proizvodnje.:) Fiat je u Italiji zatvorio neke fabrike, a neke modele prebacio van Italije iako su drzava i sindikati bila protiv toga. Postoje otpremnine za otpustene radnike i to je regulisano pravilnikom i zakonom. Kod nas su radnici zasticeni jer je drzava dala za njih subvencije 10.000 po radnom mestu, inace bi deo vec dobio otkaze. Svakako da je to bolje resenje za Fiat nego stalno ih slati na placeni odmor. Znaci brani nas ugovor koji toliko napadate :)
moze auto kompanija da uradi sta hoce - ali ako je pod ugovorom onda ce debelo da plati za to. isto kao sto je general motors mogao da ugasi oldsmobile - ali je debelo platio svakom radniku, svakom sindikatu, svakom salonu, svakom prevozniku ...
SAD vs Italijani, je poznat recept još pre Al Kaponea. Nema tu zdrave logike, jer je preuzimanje Krajzlera od Fiata, odnos majstora i kalfe. Evo primer i Zastave, to jeste FCA u Srbiji, kako se tamnim delovima ugovora peru pare, i obanjuje narod.
fiat-Chrysler auti uopste nisu losi za voznju. vozio sam ih vecinu kao rent-a-car I sa izuzetkom automatskih menjaca nisam nasao zamerku u voznji. cak su mi mozda omiljeni za voznju. problem je druge (finansijske) prirode gde bi Sergio da osvezi celu ponudu svih brendova sa nepostojecim novcem