
Kako pišu Vrele Gume, Volkswagen je dobio rok od Kalifornijskog odbora za vazdušne resurse da do 14. januara da predstavi plan za povlačenje automobila sa spornim dizel motorima. Jedan anonimni insajder je za Rojters izjavio da sve ide prilično teško. Zvaničnici kompanije će navodno prodiskutovati sa CARB-om ove nedelje, a šef grupe, Matijas Miler, takođe će se sastati sa predstavnicima EPA-e nakon Salona automobila u Detroitu sledeće nedelje.
Po Rojtersovom izvoru, VW se suočava sa velikim problemom: dovođenje emisije štetnih gasova u okvire američkog standarda bi moglo da zahteva instalaciju novog hardvera. Te komponente tek treba da se testiraju, a sam proces zahteva dosta vremena, što nikako ne ide na ruku VW-u s obzirom na zadate rokove. Naravno, inženjeri vredno rade da sve bude ispunjeno.
Što se Evrope tiče, „labavija“ regulativa kada je reč o dizelima je VW-u omogućila da problem bude rešen jednostavnim unapređivanjem softvera, da bi 2.0 TDI bio u skladu s pravilima. Manji, 1,6-litarski TDI je zahtevao instalaciju male mrežice. Međutim, striktnija američka regulativa prisiljava Volkswagen da sprovede mnogo ozbiljnije popravke.
Dok VW pokušava da popravi sporne motore u SAD, u isto vreme se suočava sa tužbom Ministarstva pravde zbog kršenja zakona o čistom vazduhu. To bi VW moglo da košta milijarde dolara, ali se navodno, po neimenovanim zvaničnicima iz ministarstva, očekuje da iznos ipak bude manji, odnosno da neće biti „maksimalan“.
Izvor: Vrelegume.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Volkswagen