
Kako prenosi Tanjug, automobili sa nultom emisijom štetnih gasova imali su prošle godine udeo od 17,1 odsto u broju novoregistrovanih vozila u Norveškoj, što je najveće učešće na tržištu ekološki čistih automobila nego u bilo kojoj drugoj zemlji na svetu. To je objavilo norveško Udruženje za električna vozila.
"Nikada tržišni udeo električnih automobila nije bio tako veliki kao 2015", rekla je predstavnica tog norveškog udruženja, Kristina Bu, prenosi agencija Frans pres.
Prošle godine je u toj skandinavskoj zemlji od ukupno 150.700 novih privatnih automobila registrovano gotovo 26.000 vozila sa nultom emisijom gasova, od kojih su sva električna izuzev devet s pogonom na vodonik, saopšto je Savet za informacije o drumskom saobraćaju.
Najprodavaniji modeli su bili električna verzija Folksvagenovog "golfa", Teslin "model S", Nisanov "lif", BMW-ov "i3" i Renoov "zoe".
Automobili sa nultom emisijom su u 2014. godini imali udeo na norveškom tržištu od 12,5 odsto.
Norveška učvršćuje svoju ulogu pionira na tom polju, budući da je, poređenja radi, u susednoj Švedskoj udeo "zelenih automobila" među novoregistrovanima lani iznosio 4,0 odsto, a u Francuskoj samo 0,9 procenata, navodi Frans pres.
Ova skandinavska država nudi brojne podsticaje da motiviše kupce da se odluče za ekološka vozila - dok su poreska opterećenja na obične automobile vrlo visoka, vlasnici "zelenih automobila" uživaju benefit u vidu izuzeća od poreza, i pod određenim uslovima im je dozvoljeno korišćenje autobuskih saobraćajnih traka i besplatan parking.
Vlasti planiraju, međutim, da postupno smanjuju neke beneficije, koje su predmet kontroverzi zbog njihovih visokih troškova.
"Izbor automobila sa nultom emisijom mora ostati profitabilan. Tržište električnih automobila i dalje nije održivo bez subvencija", insistira Kristina Bu, navodi francuska agencija.
Izvor: Tanjug.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Volkswagen