
JATO Dynamics je objavio rezultate prodaje novih automobila na evropskom tržištu tokom 2015. godine i iznenađenja nema; Volkswagen Golf je najprodavaniji model u Evropi, a Volkswagen najprodavaniji brend.
Pre svega treba reći da je u Evropi tokom 2015. godine prodato ukupno 14,2 miliona automobila, što je rast od 9,3 odsto u poređenju sa 2014. (najbolji rezultat od 2009. godine).

Najviše je prodao Volkswagen, i to 1.720.045 vozila (plus od 7,0 odsto), na drugom mestu je Ford, dok je treće mesto zauzeo francuski Renault (kompletne rezultate za prvih 20 najprodavanijih brendova pogledajte u tabeli).

Što se prodaje po modelima tiče, VW Golf je i dalje neprikosnoveni lider, budući da je u 2015. godini na Starom kontinentu našao 533.584 kupca (+ 3,0 odsto), a slede Ford Fiesta i Renault Clio (kompletne rezultate za prvih 20 najprodavanijih modela pogledajte u tabeli).
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Tabele: JATO Dynamics
Golf šuri.
Neuništiv. :)
A Fiat se prodaje manje od premiuma u Evropi.
U svojoj kategoriji nije ni ozbiljna konkurencija.
Neko ovde reče pre par dana da se 2008 prodaje za 50% bolje od 208. A njega bukvalno nigde ...
Za pretežno "odlazeći model" astra je imala fantastičnu prodaju.
Naravno, golf je kralj. Sa razlogom.
Moron
Tebi Skodin televizor pobrkao mozak, rekao sam da se 208 za toliko bolje prodaje!
Pit
Ne brini ti za Fijat, ima porast prodaje isto koliko i Mecka! :-D
Golf vise nego duplo od prvog najblizeg konkurenta ( Fokus ).
Tu su i ostali konkurenti, kao i u klasi ispod, samo Fiata nema, barem ni da je 4 puta manje prodavan. :)
Doduse, uspeju da prodaju Pande skoro koliko Mercedes C klase. :)
Nije ni cudo sto Fiatovi fanovi ne mogu da smisle Golfa. :)
Nocna mora.
Ima Evropa ozbiljnih proizvodjaca, Nemackih i Francuskih, kao sto se vidi na tabelama. :)
Fiat kao nekadasnji Vagenov konkurent spade na to da ga i Skoda shije, kao i vecina njegovih konkurenata.
Bas je "jaka" i priznata firma. :)
Sreca pokupovali Amere, da imaju i oni automobile u ponudi. :)
@P1,
i sta ono kazes, kako evropski kupci nisu nacionalisti i kako ne gledaju na oznake na autima kao amerikanci? 2 ne-evropska auta u top 20.
naravno da ne gledaju. svaki auto koji je dobro uradjen ce imati uspeh, bez obzira da li dolazio iz amerike, nemacke, japana, koreje ili tunguzije.
dok u evropi samo 1 Toyota u prvih 20. I to od kompanije koja je sinonim za kvalitet i najveci proizvodjac na svetu. mora da su fiat i skoda bolji, valjda se zato prodaju bolje
@6714,
a audi ispred i bmw-a i mercedesa. :)
p.s. nisam ljubitelj nijedne od spomenute 3 kompanije tako da nije da hvalim jednu a ismejavam ostale
A po cemu se to vidi da Amerikanci ne gledaju, a Evropljani gledaju na brend?
Fjuri
Pa po tome što kod njih nije najprodavaniji Ford F series nego Japanac. :)
@FuryŠampion,
pre neki dan je carobnjak na jednoj temi postavio listu 20 najprodavanijih vozila u americi. pogledaj tu listu i vidi sam koliko razlicitih proizvoda iz celog sveta ima na njoj. i onda je usporedi sa ovom listom prodaje u evropi na kojoj su 18 od 20 brendova domaci
@P1,
nije problem samo prvo mesto. u americi u top 20 ces naci i americka i nemacka i japanska i korejanska vozila. po ovoj evropskoj listi ispada da niko osim evropskih firmi ne zna da napravi dobar auto koji ce ljudi kupovati. ispada da cak fiat i skoda prave bolje aute nego Toyota i honda
mile
Različito je Američko od Evropskog tržišta.
Ono što pije vodu u Americi, u Evropi ne pije.
Druga stvar je, što smo ti nekoliko puta navodili, pogledaj cene Amera u Americi i u Evropi.
Zatim tu dodaj cene goriva, koje je nekoliko puta jeftinije u USA nego u Evropi.
Onda ni uslovi nisu isti, tj poželjni gabariti.
A Evropska kola su jeftinija u USA nego u Evropi, bolje opremljena i motorizovana ( snažnija ).
Vidiš da Fiesta prolazi.
Znači treba pogoditi Evropske potrebe i eto.
Evropa je jako nacionalizovano trziste i tu nema sta da se prigovori. Nemacka, koja je najvece trziste u Evropi, je trece najnaciolizovanije trziste u svetu iza Japana i J. Koreje. Takoodje u Francuskoj i Italiji preovaldavaju nacionalni proizvodjaci. U US s druge strane da nije pick-upova niko nebi mogao da pridje Toyoti. Cak i ovako Chevrolet jedva proda koji auto vise od Toyote.
P.S. Pogledaj listu najprodavanijih u Evropi i uporedi sa USA.
Ovde najprodavaniji Golf, a u USA F150.
Zar nije ocigledna razlika ?
Ovde najrpdavaniji modeli Golf, Fiesta, Clio, Polo, a tamo Truckovi.
Uporedi im motorizaciju, ne verujem da su ispod V6 truckovi ?
U Evropi dizeli imaju primat, benzinci se prodaju recimo u ovim klasama 1,2 i sl, i ko moze uzima top benzince, ali to je zanemarljivo spram vecine onoga sto ide.
Ameri ne forsiraju dizele, niti male benzince, zar ne ?
A to ti ide u Evropi.
Eto meni je npr Jeep GC favorit u klasi.
On je popularan ovde kod nas, prodaje se s obzirom kakvo smo mi trziste.
Ali je 3,0 dizel.
Benzinca nema ni u cenovniku, to ovde nema trziste, Mercedes , BMW i Audi su ti isto gotovo iskljucivo dizeli sve, osim malobrojnih top modela, AMG, M itd.
Rekoh ti za Hamera H2, ovde bi 92 000 eura a tu H2 luxury 55 000 dolara.
Pritom racunaj razlika u gorivu.
Jasno je da on ovde nema nikakvo trziste.
Jer ce pre ljudi da kupe ML63, X5M, Kajen Turbo.
Nadam se da sam ti pojasnio malo razloge i da neces opet pisati "evropljani mrze Americka kola". :)
Trenutno je 4 puta jeftinije gorivo u USA.
Zar mislis da ovde moze da prodje tipican "Amer" ?
Ovde su ti sva bolja kola ogromnom vecinom 2,0 - 3,0 dizeli.
I to 3,0 je kao neka gornja granica, sve vise ljudi izbegava 3,0 nego gleda 2,o ako ima.
I ovde bi svi vozili benzince da je gorivo kao kod Arapa, tepsiju ribe, ili kao u USA i Rusiji, ali nije.
Ovde neko ko vozi auto koji trosi 5-6 litara placa kao tu neko sto vozi auto koji trosi 20-24 litre.
A o poredjenju standarda nema potrebe da se prica.
Jel sad jasnija slika ?
@P1,
nije problem sto americkih auta nema u evropi - nisam ni ocekivao da ce biti. moje pitanje je zasto su samo 2 japanca u top 20 i nijedan korejanac? ko pruza vise od ulozeno-dobijeno u jeftinoj klasi nego korejanci? ko ima bolji kvalitet nego toyota i honda? nijedna mazda u top 20 iako su 3 i 6 medju najboljim autima u klasi.
siguran sam da ni qashqai nebi bio na listi da se ne proizvodi u engleskoj pa ga valjda britanci smatraju kao "domaci" auto.
e vidis toga kod amerikanaca nema. nebitno je iz koje drzave auto dolazi - ako je dobar on ce se i prodavati dobro. kupovali su amerikanci i 200,000 toyota tundra pikapa kada je bila dobra, sto nije bila mnogo manja cifra nego ram. toyota tacoma je i dan danas najprodavaniji pikap srednje klase, iako u njoj postoje i domaci chevrolet colorado i gmc canyon.
@mile antena
haha,nisam ja sastavljao tu listu nego je preuzeta sa:
left-lane.com
Kad smo kod Fiesta i Klija, pa nije tako velika razlika, sad ce Clio da je stigne, ajde da sacekamo da prodje ova 2016-a? :)
@Pit
ti ocigledno ne umes ni tabele da tumacis inace bi primetio da se Fiat nalazi ISPRED Skode, jos uvek!
A sto se Golfa tice, svaka mu cast, jer ga kupuju ljudi i pored prevare veka i tako priznaju sta su i kakvi su...
A on sije i sve ostale nemce pa tako i tvoju Mecku, al uzduz u i popreko!
I to se vidi iz prilozene tabele, da ti pomognem... :)))
@ carobnjak,
jesi li siguran da hoces da secakas 2016 godine, a ne 2026? :)
mile antena
odgovoricu ti za godinu dana! :)))
Vidi, Fiesta je jedan od retkih modela koji se prodaje bukvalno na svim trzistima, uz to ima najmanju cenu u svom segmentu , bar na evropskim, tako da me uspeh ne cudi.
Clio se odlicno drzi, razlika u prodaji je samo 2.9%!
@ carobnjak,
clio takodje ima domace trziste u evropi, koje fiesta nema. fiesta je strani auto bez obzira o kojoj evropskoj drzavi pricali dok mnogi francuzi kupuju clio samo zato sto je francuz
mile
Pa Evropa ima svoje proizvodjace, puno njih i normalno je ovo sto ti rece Alfista u 23:23.
Nije da se Japanci ne prodaju, prodaju se.
Ali normalno je da ce Francuz pre uzeti svoje, Nemac svoje itd.
Tojota dizajnerski ne briljira, ne zaboravi to, dzabe to sto je pouzdana, ja je ne bi uzeo u zivotu. :)
Zastareli menjaci, motori kaskaju ( sigurno su ustrojeni zbog dugotrajnosti ), uz dizajn koji imaju, eto.
Pre bi uzeo Mazdu.
Japanci ti nisu ovde popularni, manje su popularni od Evropljana.
Delovi su im skupi.
I to nije tako od juce, tako je jednostavno.
Cak mislim da im se povecava prisutnost, ali Evropljani i dalje dominiraju.
Racunaj i da je dostupnost delova, cena , isto vazan faktor.
Cuo sam primera gde se i za Japance ceka mesecima deo ( papreni ), Korenaci nemaju neke delove koji su uobicajeni za Evropljane itd.
Za Golfa imas delove na trafici. :)
mile antena
pa nije bas tako, nemacko i engledsko trziste je racuna kao domace, tu je i Spanija gde se takodje proizvodi...
Uostalom, koncipirana je i dizajnirana u Evropi, i ona je primarno evropski model!
@P1,
iz mog licnog iskustva sa toyotom i hondom (trenutno posedujem obe) one se toliko malo kvare da ako se jednom u 5 godina treba sacekati malo duze na deo - to nebi trebao da bude problem.
ali to nije moja poenta. moja poenta je ta da su amerikanci redovno optuzeni da su veliki nacionalisti, da kupuju samo domace, a onda pogledas listu najprodavanijih auta i na njoj su vozila u celog sveta. sa druge strane, mene neki ljudi ovde ubedjuju kako evropski kupci nisu zatucani sa oznakom, kako su spremni probati i ono sto je izvan njihovog domaceg trzista, a onda pogledas listu i vidi da ljudi radije voze fiat i skodu nego toyotu i hondu. i nije problem samo sa fiatom i skodom - pogledaj koliko se golf bolje prodaje od focusa. vozio sam oba auta dosta puta, oba sam i posedovao (i to golfa iz nemacke i focusa iz meksika) i focus je daleko bolji auto u svakom pogledu. golf je malo pregledniji i prostraniji, ali u voznji focus je svetlosne godine ispred.
@ carobnjak,
to ispade kao ono da je fiat 500l nas auto (iako nije)? :))) mora da zbog toga amerikanci toliko kupuju toyotu camry (proizvodi se u kentucky)
mile antena
U Evropi se Ford racuna kao evropska marka, tj.evropska filijala sa dugodecenijskomm decenijom i sopstvenim modelima.
Druga je prica sto je u poslednjih nekoliko godina doslo do globaliozacije modela pa je Focus zajednicki, Fiesta otisla kod vas, Fusion/Mondeo kod nas itd.
Kad bi se razmatrao kao americka marka, u ukupnom plasmanu ne bi bio na drugom mestu, iza VW, vec na kraju tabele kao i sve ostale americke marke... :)
mile antena
nije bas tako, kad bi se 500L dizajnirao i konstruisao kod nas, onda bi bilo slicno! :)
@ carobnjak,
hvala ti sto si napisao tu zadnju recenicu, samo si potvrdio ono sta ja vec dugo godina pricam. i sta kazete, amerikanci nacionalisti koji kupuju samo domace, a evropski kupci nisu zatucani kao americke kolege i sa mozgom kupuju aute? :)))
p.s. ovo nije tebi ili putbullu upuceno, prepoznace se oni kojima je upuceno
@carobnjak,
p.s. odnosilo se na zadnju recenicu u 00:10 komentaru
mile antenu
na koju recenicu mislis?
Ja nisam nista slicno pisao za americke kupce, Uvek sam govorio da je americko trziste najvece i najjeftinije, ali i najsurovije, tu nema emocija.
Ono sto ne volim su ogromna tenk vozila i ogromni krvozedni motori, to ne mogu da prihvatim s obzirom na ekolosku katastrofu i sve vecu guzvu na putevima a posebno parkinzima!
O kockastom, prevazidjenom dizajnu, nema potrebe ptricati... :)
@carobnjak,
da provozas jedan od tih tenkova nebi bi nikad vise palo na pamet da pogledas manji auto :)))
inace, odnosilo se na ovu recenicu. znaci da ford ima identicnu ponudu kao sada, ali da se vodi kao americka firma - nebi ga niko kupovao u evropi?
" Kad bi se razmatrao kao americka marka, u ukupnom plasmanu ne bi bio na drugom mestu, iza VW, vec na kraju tabele kao i sve ostale americke marke... :)"
Mile
Da. Za RAV4 sam cuo da je set kvacila oko 2 000e.
Fiesta i Fokus jesu Evropski modeli. Honda je tvrda poput kartinga, ja vise volim nesto udobno, poput Nemaca i Francuza.
Uglavnom, svako bira ono sto mu odgovara.
Kod nas na automobile iz EU nema carine, a na proizvedene izvan ima (12,5% ).
Carina ti je jos jedan minus za ne-EU vozila, na trzistu Evrope.
Delovi, kupovina domaceg.
Amer koji je dobro pozicioniran na EVropskom trzistu je Jeep GC. Cena, oprema, a i odradjen je odlicno i eto prodaje se.
Po meni je best buy u klasi, a cena mu ko komedija od Tuarega.
Ne znam cime bi morali da me napiju da bi pogledao Tuareg pored njega. :)
Za ovo što mile priča je istina , evropsko tržište je zatvoreno (u odnosu na američko) za ostale , a posebno ona koja posjeduju vlastitu industriju , tako da japanci i korejci uglavnom imaju prođu npr. u Austriji , Švicarskoj , Velikoj Britaniji...
Ali i evropsko tržište je mala maca što se tiče zatvorenosti u odnosu na japansko a posebno na korejsko , tako da se oni i još dobro prodaju...
mile antena
da, ukapirao sam za tu recenicu.
I kad bih probao ne bih se odlucio za tako nesto jer ne vidim smisao, osim ako sam transporter namestaja...:)
Vidi sta sam nasao, prodaja za decembar 2015:
Model December 2015 December 2014 change
1 Volkswagen Golf 39.804 37.176 7,1%
2 Renault Clio 28.199 25.594 10,2%
3 Peugeot 308 27.144 15.368 76,6%
4 Volkswagen Polo 22.710 20.938 8,5%
5 Ford Fiesta 22.604 19.510 15,9%
6 Volkswagen Passat 20.335 12.180 67,0%
7 Opel/Vauxhall Corsa 19.529 19.479 0,3%
8 Peugeot 208 18.936 14.814 27,8%
9 Renault Captur 17.160 15.327 12,0%
10 Nissan Qashqai 16.976 14.929 13,7%
11 Ford Focus 16.455 15.653 5,1%
12 Opel/Vauxhall Astra 16.237 13.362 21,5%
13 Skoda Octavia 15.788 17.217 -8,3%
14 Toyota Auris 14.363 9.992 43,7%
15 Dacia Sandero 13.842 10.021 38,1%
16 Audi A3 / S3 / RS3 13.308 12.767 4,2%
17 BMW 1-series 13.256 11.241 17,9%
18 Toyota Yaris 12.793 12.615 1,4%
19 Fiat 500 12.697 12.415 2,3%
20 Fiat Panda 12.448 11.243 10,7%
Clio/Fiesta, sta kazes? :)
kazem da su nemci uspeli da zauzmu kiev, ali da su na kraju ipak sovjeti zauzeli celu nemacku. mislim da shvatas sta hocu da kazem. :)))
mile antena
naravno, ali tu su negde, i Polo je blizu, ostali su daleko, oni su Top 3! :)
Nesto gledam, otkud Fobija na 20.mestu kad je u decembru bila tek na 27.mestu sa nepunih 12 000 prodatih?!?
A gde se izgubio Megan?
Verovatno je u pitanju nekakva stamparska greska.
Clio ne može da stigne Fiestu,zato što renonema trenutno kapaciteta da ga proizvodi više od ovog.2012.kada je startovala proizvodnja novog Clia, prethodni Clio i Modus su se proizvodili nešto ispod 300 000 primeraka, sada bi trebalo da im je maksimum oko 450 000 Clio-Captur u Španiji i Francuskoj,a dostigli su 500 000 po prodaji,što je neočekivano dobar rezultat.reno trenutno prekoovoga ne može,za dogodine su planirali rast od 5%.Ima ovde na ovom sajtu dosta podataka, ako vas ne mrzi ima za Kinesko, Evropsko i Američko tržište u desnom uglu, samo ukucate proizvođača i model:
http://left-lane.com/european-car-sales-data/