home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Prosečnom potrošnjom od samo 23,3 litra na 100 km, vozač beogradske kompanije Milšped, 32-godišnji Jovan Brkić, osvojio prvo mesto u ovogodišnjem ciklusu Volvo takmičenja u ekonomičnoj vožnji – The Drivers’ Fuel Challenge.

Pobednik nacionalnog takmičenja će učestvovati na regionalnom finalnom nadmetanju, koje se 17. i 18. avgusta održava na čuvenoj stazi Formule 1 – Hungaroring, u blizini Budimpešte, glavnog grada Mađarske.

Kao i prethodna tri puta, i ove godine Volvo je nacionalno finale takmičenja u ekonomičnoj vožnji organizovao na prigodan način – 18. juna, u sedištu kompanije, u Novim Banovcima. Dvanaestoricu finalista je bodrilo više stotina uglednih gostiju – predstavnika transportnih kompanija, bivših i sadašnjih vlasnika Volvo kamiona, profesionalnih vozača, poslovnih partnera i zaljubljenika u Volvo vozila.

Pred finalistima je bio završni izazov: kružnu deonicu na autoputu Beograd-Novi Sad, dužine oko 18 kilometara, trebalo je prevaliti za maksimalno 20 minuta, uz što nižu potrošnju goriva. Svi takmičari su upravljali identičnim vozilima – Volvo FH tegljačima iz familije FH sa Euro VI motorima od 500 KS, s maksimalnim obrtnim momentom od 2.500 Nm i kabinom Globetrotter XL sa bogatom dodatnom opremom. Prvi put ove godine takmičarska vozila su bila opremljena jedinstvenim automatizovanim menjačem sa dvostrukim kvačilom – revolucionarnim tehničkim rešenjem koje je Volvo 2014-te, prvi među svim svetskim proizvođačima, ponudio kao opcionu opremu. Takmičarski tegljači su vukli opterećene poluprikolice renomiranih nemačkih proizvođača Krone i Schmitz Cargobull, čime su maksimalno oponašani uobičajeni radni zadaci profesionalnih vozača, dok je gorivo proverenog kvaliteta obezbedio još jedan partner u ovogodišnjem ciklusu – kompanija Miletić Komerc d.o.o.

Za raziliku od polufinala, održanih u Novom Sadu (23. aprila), Čačku (14. maja), Nišu (20. maja) i Novim Banovcima (28. maja), na nacionalnom finalu organizovano je i mini superfinale u kojem su se nadmetala samo dvojica najboljih – Nemanja Erić, iz kompanije Swisslion Takovo iz Gornjeg Milanovca i pobednik Jovan Brkić. Odlučile su finese, a sreća se osmehnula vozaču iz kompanije Milšped, koja od nedavno u velikoj floti ima i Volvo kamione.

„Karijeru profesionalnog vozača sam započeo pre šest godina u kompaniji Knjaz Miloš – u kamionu Volvo FH iz 2011. godine, kojim upravljam i danas“, kaže Jovan Brkić. „S Volvo kamionom sam stekao dragoceno vozačko iskustvo, ali za moj uspeh na ovom takmičenju veliku zaslugu ima teorijska i praktična obuka koju vodi instruktor u Volvo d.o.o, gospodin Zoran Savadinović. Moje kolege i ja smo na toj obuci imali mogućnosti da se upoznamo sa mnogim tehnikama i postupcima ekonomične vožnje, zapravo kako najracionalnije iskoristi svaku kap goriva.“ 

U ovogodišnjem ciklusu nadmetanja The Drivers’ Fuel Challenge učestvovalo je više od 150 profesionalnih vozača iz svih krajeva Srbije, bez obzira da li upravljaju Volvo ili kamiona drugih proizvođača. Nadmetali su se za titulu najumešnijeg, ali i za vredne nagrade: pobednik je od organizatora dobio mobilni telefon Iphone 6, dok je kompanija u kojoj je zaposlen dobila vaučer za Volvo servisne usluge i originalne delove u vrednosti od 85.000 dinara. Prigodne nagrade su dobili i drugoplasirani Nemanja Erić i trećeplasirani Miško Đoković, iz kompanje Grade Trans iz Čačka (podsećamo, gospodin Đoković je u prošlom ciklsu istoimenog takmičenja, 2014. Godine, stigao do svetskog finala na kojem se plasirao među deset najboljih na planeti!). Kompanije u kojima voze gospoda Erić i Đoković su takođe dobile Volvo vaučere – u vrednosti od 60.000 i 35.000 dinara.     

„Tromesečno nadmetanje je bilo prilika da se u praksi pokaže pravo vozačko umeće - kako voziti štedljivije, ali i kako da se racionalnom potrošnjom smanji uticaj kamiona na životnu sredinu“, rekao je na završnoj svečanosti direktor Volvo d.o.o. Srbija,  Johannes Kjellgren, podsetivši da su vozači najodgovorniji i najzaslužniji za ekonomičnost eksploatacije kamiona. „Volvo proizvodi najsavremenije kamione, sa vrhunskim sistemima bezbednosti, ekonomičnim i ekološki veoma podobnim motorima, ali je za profitabilnost prevoza i zaštitu okoline najpresudnije umeće vozača.“

Tačno za dva meseca, 17. i 18. avgusta, na čuvenoj stazi Hungaroring, u blizini Budimpešte, Volvo organizuje regionalno finale u ekonomičnoj vožnji – za vozače iz država Srednje i Istočne Evrope. Najbolji na regionalnom finalu, zapravo vozač sa najlakšim stopalom na „gasu“, ove godine će osvojiti novi Volvo automobil V40 Base (sa ručnim menjačem), drugoplasiranom će pripasti Volvo brendirani proizvodi u vrednosti od 1.000 evra, a trećeplasiranom Volvo brendirani proizvodi u vrednosti od 500 evra. Vredne nagrade se dodeljuju i vlasnicima kompanija u kojima su zaposleni najumešniji vozači – onoj u kojoj vozi pobednik pripada vaučer za usluge i delove u vrednosti od 5.000 evra, drugoplasiranoj od 2.500, a trećeplasiranoj vučer u vrednosti od 1.000 evra.

Takmičenje The global Drivers’ Fuel Challenge – tokom kojeg se profesionalni vozači kamiona nadmeću u ekonomičnoj vožnji, pokrenuto je od strane kompanije Volvo Trucks 2011. godine, prvenstveno da bi se naglasila važnost vozača u ekonomičnoj potrošnji goriva. Za ovo nadmetanje, koje je inicijalno bilo organizovano kao globalna aktivnost, profesionalni vozači su pokazali izuzetan interes, naročito na tržištu Srednja i istočna Evropa (kojem pripada i naše), pa se od 2011. održava i u petnaestak država u našem bližem i širem okruženju.

PR saopštenje - Volvo d.o.o



čitanja : 4469



Komentari

500 konja,23l na 100 kilometara...Americke krsine trose duplo vise,mozda koju litru manje heheh..

Autor Renault Terminator 24 Jun 2016, 18:22

jeli propisao ulje posle tih 18 km voznje? :)))

Autor mile antena 24 Jun 2016, 18:37

Mile

Nije to Peterbilt da cim vidi brdo moras rucno da palis fan da se nepregrije.Ovo je kamion.

Autor Renault Terminator 24 Jun 2016, 18:40

dabome da nije peterbilt, volvo moze samo da sanja da bude ikona kao peterbilt. ima volvo jos mnogo da uci, ali barem idu u pravom pravcu - zamenili su svoje motore sa daleko kvalitetnijim detroit, catherpillar i cummins.

Autor mile antena 24 Jun 2016, 18:47

Mile

Kad im nedate da proizvode Evropske motore.Jer kad bi ovakve motore pravili u Americi koji trose 23-25l detroit,cat I cummins bi zatvorili fabrike.U Americki Volvo mozes da ubacis bilo koji motor,isto kao u Peterbilt i bilo koji drugi Americki kamion.Americki Volvo i EU Volvo su nebo i zemlja.EU Volvo je tehnoloski od motora,mjenjaca,ogibljenja,kocnica,sasije,bezbjednosti,ekonomicnosti 25 godina ispred Americkog Volva.Koji Americki kamion sam moze da povuce 750 tona???Peterbiltu i ostalim krsevima je lamela kao kod Juga,mogli su je jos nekvalitetniju da urade,sve i jedan bi pukao na pola kad bi probali a o zaustavljanju da ne govorim,sta ce sa dobosima na trucku i prikolci federasici malo morgen da stane,jednom kad bi dirno kocnicu spalio bih sve,morao bi iskakti iz krsine da spases zivu glavu.

Autor Renault Terminator 25 Jun 2016, 00:50

Ako se volvu ne svidjaju americka pravila neka se slobodno vrate u svedsku, nece niko plakati za njim. Kao sto rekoh, kod volva se primecuje vidljiv napredak u kvalitetu od kada su poceli koristiti americke motore jer oni njihovi su bili smece. Razumem te zasto ne verujes da je freightliner sa detroit motorom presao 1.5 miliona milja bez vec kvarova - vi u evropi verovatno ne znate kako izgleda 1.5 milion milja bez nekoliko generalki.
P.s. sto bi neko vukao 750 tona kamionom?

Autor mile antena 25 Jun 2016, 01:24

A sto se tice famozne potrosnje od 23 litre ... Kamion je verovatno bio prazan, a posto je takmicenje u potrosnji vozac je koristio svaki trik da smanji potrosnju. U prevodu - a realnim uslovima sa prikolicom punom tereta nikad nebi trosio 23 litre.

Autor mile antena 25 Jun 2016, 01:36

Mile

Lako je sa magarca na konja,tesko je sa konja na magarca,al pravi Volvo dobro i te 50 godina tehnoloski zaostale motore,samo ti si isti kao I ti Amerikanci,zaostao si u vremenu pa tesko prihvatate tehnoloski progres i napredak,nesto slicno kao bivsa ekonomija SFRJ,tako i Amerikanci I procete kao bivsa SFRJ.
Nama gradski autobusi sa motorima od 220-320 konja u najekstremnijim gradskim uslovima voznje prelaze blizu 2 miliona kilometara ako se redovno odrzava a kamoli ne kamioni sa jacim motorima jos na otvorenim putevima.Na tim vasim dereglijama nedaj Boze da zaboravis sa rucnim gasom da podignes obrtaje na 1000rpm dok stoji u mjestu,ima odmah da zariba motor ili slucajno da pred brdom ne upalis fan ima na pola brda da prokuva.Nama su ti cat,detroit i ostale rbine od motora do miliona sve pocrkale a ulje,filteri mijenjani na svakih 300 radnih sati.
Bagerske motore stavljati u kamione,to mogu samo inteligentni Amerikanci.
Vuce zato sto moze da povuce 750 tona,tu se vidi kvalitet,izdrzljivost,snaga mjenjaca,prenosa,motora,sasije...Fabricki Americki kamioni to nece nikad moci,jer nemaju tehnologiju koja bi im to omogucila.

Sto se tice potrosnje,procitaj tekst malo bolje,poluprikolice su bile opterecene a ne prazne.
Kolega je peglo i pokazao sta Volvo moze ako se vodi racuna.Vi to tamo ne mozete da shvatite jer se niste susreli sa takvom tehnologijom,ne zelite je,ne prihvatate je.
Peterbilt prazan ne moze da spusti na 23l jbt o punom da ne govorim.

Autor Renault Terminator 25 Jun 2016, 10:11

evo cuvenih renaultovih prica kako glupo amerikanci rade sve pogresno, ali zato kad dodje neko sa balkana, e onda im on pokaze kako treba pravilno da se radi.
kao sto sam ti rekao ranije, kada amerikanci budu dolazili u evropu da budu kamiondzije, e onda mi mozes nesto pricati protiv americkih kamiona i nacina na koji americki kamionski transport radi. u protivnom, shhhh. jer ponavljam ti opet - ti i tvoje mnogobrojne kolege iz evrope ste istli kod amerikanaca da radite, ne obrnuto.

Autor mile antena 25 Jun 2016, 19:28

Mile

Pa ne prave Srbi i Balkanci Volva,Skaniju,Man-a,Mercedesa,Daf-a,Renaulta ...Americki/Kanadski soferi,ogromna vecina,nije vozila nista drugo sem njihovih kamiona i ne znaju za nista bolje jer nista drugo nisu ni probali.
Vozaci sa Balkana,Evrope,EU koji su vozili na ovim prostorima pa otisli preko bare su imali priliku da se oprobaju i sa tim Americkim kamionima I svaki od njih ima svoje misljenje o jednima i drugima.
U firmi gdje sam ja bio ni jedan nas covjek sa ovih podneblja nebi da je mogao da bira izabrao USA truck pored Evropskog.
Razloge zasto nebi sam ti nabrojao bar deset puta do sada.
Sto se tice para,ako vozis regulu u Kanadi,zaradices isto kao I u firmama EU.U Kanadi se jos moze muljati sa logbook-om,mozes da crtas i pises sta hoces po njemu,ja sam svaki dan sem Nedelje prelazio od 1200 do 1600 kilometara,kako to moze biti regularno,nikako naravno.I zato sto sam vozio kao maniak i koristio njihovu glupocu prelazeci tolike distance za 24h sam i uspio da zardim puno vise nego sto bi u EU ali da u EU mogu prevaliti 1200 kilometara svaki dan zaradio bi jos vise nego u Kanadi ali toliku kilometrazu u EU sa kamionom ne moguce je napraviti ,odmah bi bio uhvacen,u EU ne smije da ti padne napamet tako nesto.E zato vidis soferi sa Balakana dolaze u USA/CAN zato sto se jos uvijek moze muljati i dobro zaraditi,zahvaljujuci njihovoj glupoci,sto nemaju tahografe manuelne/elektronske,vozacke kartice I sto po pitanju transporta nisu opste sredjena drzava za razliku od transporta u EU.Ako jednog dana uvedu red tamo kod vas kao sto je ovdje u EU pitacu te dali i jedan vozac sa ovih prostora ima zelju da vozi po Kanadi ili USA.

Autor Renault Terminator 26 Jun 2016, 12:23

nije bitno iz kog razloga evropski vozaci dolaze u ameriku - poenta je da dolaze (a u suprotnom pravcu niko ne ide), sto nam govori da amerikanci ipak nesto bolje rade.
niko tebi ne drzi pistolj uz glavu i tera te da vozis 1200-1600 km. to je tvoja dobra volja. amerikanci su ti dali izbor, a ima i gomila onih koji voze 8 sati pa spavaju 8 sati. i onda na kraju kad ti strada zdravlje, e onda "krivi su amerikanci i njihova glupa pravila". ne, nisi kruvi ni amerikanci ni njihova pravila - kriv si ti sam sto si se forsirao preko svog limita. mnogi vozaci mogu da voze 30 sati bez problema, drugi ne mogu ni 8. ako spadas u onu grupu ljudi koji jedva prevezu 8 sati i smeta im kakvog je kvaliteta plastika u enterijeru - mozda kamion onda zaista nije za tebe. zaposli se negde da vozis limuzine po gradu - odradices svojih 8 sati i vozices luksuzne aute.

Autor mile antena 26 Jun 2016, 21:20

Mile

Kako nije bitno,ja licno nisam isao tamo zato sto volim Kanadu ,nego zato sto sam tacno znao gdje idem,sta cu da radim i koliko cu moci da zaradim I sto je sama klima u mojoj struci u Srbiji bila jako losa tada kada sam dolazio.Nisam isao napamet pa sta bude.
Drugo,iz same EU jako tesko ces naci nekog Njemca,Francuza,Italijana itd..da voze kamion u Canadi,skoro da nema.Ima nas sa Balkana al plate na Balkanu i u Njemackoj,Austriji,Svedskoj itd ne mogu da se porede pa I sami Njemci i ostalI "bogati" narodi iz tih zemalja nemaju potrebu da idu voziti kamion u Canadi ili u USA zato ih tamo i nema.
Naravno da ne drzi,niko me nije ni tjerao da toliko vozim,mene nikad supervisor ili boss nije nazvao telefonom i govorio imas utovar tad i tu,mozes li stici itd..Ja sam se sam otimam za ture,meni se nije isplatilo raditi regulu,da nisam mogao raditi toliko koliko sam radio ja nebi ni dolazio u Canadu.Mogao sam da zaradim da mi se isplati ali sam morao puno vise raditi nego sto sam radio uobicajno.I to sam znao prije nego sto sam krenuo.I ja se ne zalim na rad,kako sam puno radio,patio itd..Ja se zalim na ono sa cim sam radio,zalim se na alat sa kojim sam taj posao obavljo,moj alat je kamion a taj kamion je skoro pa ocajan u poredjenju sa onim sto sam u Evropi vozio.Nov kamion je ocajan a kamoli polovan.To je ono sto ti pokusavam objasniti,lako je sa magarca na konja,tesko je sa konja na magarca.
Ima,voze 8 sati I nikad nemaju para,takvi su mi stalno trazili pare na zajam da prezive do plate I to mi traze kolege Kanadjani,nikad mi nas covjek nije trazio da mu pozajmim pare.Al ne mogu da grijesim dusu,Kandjani su mi odmah i vracali,cim legne plata.A za izbor,cisto sumnjam, da su me navatali sta radim i koliko prelazim da bi mi rekli "ok,your choice,who you want",malo morgen,odrali bi mi kozu sa ledja a mozda i deportovali iz zemlje.
Pa tim vozacima sto voze po PS (pravilu sluzbe) I jesu zgrceni i polomljeni,nema tu nikakve razlike kad je krs kako god da okrenes,vozio 1 sat,vozio 18 sati kad ti sjedis maltene na panju.Sve I jedan je zgrcen,koliko god da vozi,problem je kamion,losi kamioni,zastarela tehnologija,prevazidjena.Meni se smuci kad moram uci u takav kamion kad znam sta me ceka a takodje znam da to moze daleko bolje i da postoji bolje jer sam vozio bolje.I najgore od svega je sto sa superiornijim EU kamionom moram da vozim po PS nista ne mogu da uradim da bi zaradio vise a da pritom ne budem uhvacen I da mi to ne izadje na nos dok u Kanadi mogu da "zaobidjem" zakon I zaradim vise ali sa dereglijom od kamiona.Svaki od nas i po Evropi bi pravio preko 1000km svaki dan samo da nije disciplina takva kakva jeste I zaradjivao bi vise nego u Canadi sa istom predjenom kilometrazom.

Autor Renault Terminator 26 Jun 2016, 22:47

cekaj minut - u gornjem komentaru kritikujes americki sistem sa kamiondzijama, a onda kazes da si isao u kanadu upravo zbog tog sistema.
tokom godina upoznao sam jako veliki broj kamiondzija - ti si prvi i jedini za koga sam cuo da nije mogao vise da vozi u americi i da se vratio u evropu. te price sta se tebi (ne)svidja je tvoje licno misljenje i ne znaci da je svako takav. to je isto kao i sa autima - nekome odgovara udoban lexus, a neko hoce bucnog challengera. neko hoce evropski motor najmodernije tehnologije, a neko hoce harley davidson.
te price kako bi amerikanci voleli evropske kamione - zajebi te price jer niko ne zeli da provede 90% radne sedmice u kutiji metar sa metar (i spavas na sundjeru) koja pri tom izgleda kao igracka (to se posebno odnosi na onaj renaultov kamion iz druge price za potrebe f1 tima).

Autor mile antena 26 Jun 2016, 23:29

Mile

Ja kritikujem kamion,zastarelu tehnologiju tih kamiona,ne izvrci stvari onako kako ti zelis.Ono sto zamjeram Kanadskom sistemu se I ne odnosi na "los" zakon o transportu koji je meni cak i odgovara i da nisam mogao da radim kako sam i radio nebi ni dolazio gore.To sto im zamjeram i prebacujem u vezi sistema nisam ni naveo na ovoj temi.
Ti si onda sreo jako mali broj nasih kamiondzija,moj burazer koji je kao i ti preko IOM-a otisao za USA se poslije 11 godina provedenih tamo vratio u Srbiju.Ima njihovo drzavljanstvo,imao je svoj kamion,imao je svoj stan na Floridi,novog BMW 5-cu..sve je to rasprodao I vratio se,ima svoj biznis u Srbiji,ne zaradjuje kao sto je zaradjivao u Americi ali za nase uslove i standard zivi sasvim lijepo.Njegov kum kojeg je upoznao u Americi takodje se vratio u Srbiju,iz Canade sem mene vratila se skoro sva ekipa koja je bila gore samnom,pre sest dana vratio mi se drugar,kolega iz Novog Sada,od nas 12-13 koliko nas je bilo gore ostala su jos cetri covjeka,dva se vracaju kuci do kraja godine a druga dva zele da ostanu gore,jure,grebu da ostanu gore.Iz drugih firmi znam jos ljudi koji su napustili i vratili se nazad.Ima dosta slucajeva I ti to sigurno znas samo ne znam zasto ti je to problem napisati.
Mogao sam ja da vozim samo nisam imao vise potrebe da vozim toliko i da trpim vise te krsine sto se tice samog posla.
A kome se sta svidja,Boze moj,o ukusima je glupo raspravljati,lijepo si to na primjeru auta pokazao,samo nije sve jednobrazno kako ti uporno na ovom blogu pokusavas da utuvis,ima i dosta onih koji misle drugacije od tebe I to sa punim pravom i potpuno opravdano.
Otkud ti znas da Ameri nebi voljeli Evropske kamione?Na osnovu cega ti to tvrdis,jesu mozda imali priliku da voze Actrosa,Man-a ili nekog drugog proizvodjaca iz EU po svojim putevima?
Ako cemo posteno,kutije su jedan i drugi,ti si 5 dana u sedmici u njemu bio u USA bio u Evropi ako radis spediciju naravno.To je anatomski sundjer koji je udobniji za spavanje i dugotrajniji od sve I jednog Kanadskog na kome sam spavao,al vi tamo ocigledno nemate takve stvari kad ih ne stavaljaju u kamione jer su sigurno skuplji od obicnog madraca koji poslije par mjeseci samo potone na sredini.A video si sam,pokazao sam ti,sto se tice komfora,Evropski kamioni imaju sve sto i Americki sa daleko boljom i ljepsom zavrsnom obradom i daleko kvalitetnijim materijalom izrade.

Autor Renault Terminator 27 Jun 2016, 06:11

procitaj opet komentar koji si postavio u 12:23 gde si napisao da je americki sistem za transport "glup" i "nije sredjen".
pricao sam ranije koje mane imam na racun evropskih kamiona. taj "anatomski sundjer" je kao da spavam na dve daske, spavao sam na njemu i jako je tvrd i neudoban. ja imam losa ledja tako da sedmica dana spavajuci na njemu kada sam isao sa rodjakom na put pre par godine je bila nocna mora za mene. a sam prostor tog nazovi "kreveta" je smesan - nemozes se ni ispruziti ni okrenuti posteno i to sam ja visok svega 175 cm - mogu zamisliti kako je visim ljudima. ono malo prostora je lepo iskoristeno, ali je to i dalje nevidjeno mal prostor, nebi mogao da zamislim da nekada provedem po nekoliko sedmica u tako malom prostoru. dalje, pitanje udobnosti i tisine ... to je pitanje ukusa, ja licno obozavam kad na milju daleko cujem peterbilta 379 kako grmi i kako se sav sija od hroma dok onaj renalt o kome smo pricali izgleda ko igracka.
tvrdim da amerikanci nebi voleli evropske kompanije iz cistog razloga sto su mali, sto tipican americki kamion ima sleeper koji je veci nego ceo evropski kamion. plus, amerikanci ne vole kamione bez njuske, zato su takvi kamioni i izumrli uglavnom jos od 1980tih godina. i brate ono sta spominjem vec nekoliko puta - sto izgledaju kao igracke sa svom onom plastikom, a amerikanci vole hrom.
i za kraj, dotacu se u par recenica te teme o povratku. istina, upoznao sam dosta ljudi koji su se vratili jer sam jedno vreme radio kao volonter u imigracionom centru (trebalo mi za fakultet). i upoznao sam gomilu ljudi sa balkana koji su bili jako razocarani kada su dosli. ali posle nekog vremena sam primetio da takvi ljudi imaju nekoliko zajednickih stvari. prvo, svi ti ljudi su previse gledali americke filmove i ocekivali da sa minimalnim radom zarade milione. a znas i sam da tako ne ide - u americi se moze zaraditi, ali brate zato se i radi. drugo, mnogo vole da kukaju, a nece nista da poduzmu da ucine svoj zivot boljim. primera radi, to su ljudi koji ni posle 4-5 godina u americi i dalje nisu znali ni rec engleskog, ali mnogo vole da kukaju kako ne mogu da nadju neki bolji posao. pa kako ces da nadjes kad ne znas ni da komuniciras, a da ne govorim nesto vise (fakultet ili nesto slicno). i treca stvar je ta sto mnogo pametuju kao da su popili svu pamet sveta. mnogima od njih je imigracioni centar nasao posao i izgubili su ga posle nekoliko meseci. da su radili onoliko koliko su pametovali daleko bi dogurali. ali svakih par dana bi mi dobijali zalbu od firma kako su radnici odlazili na pauzu da puse svakih 30 minuta i kako bi odbijali da urade odredjene delove posla i slicno. i kad bi pricali sa nasim ljudima oko toga, obavezno sledi "ma necu mu ja raditi ovo ili ono". ne znas rec engleskog, a jos bi da biras sta ces da radis? za takve ljude bolje da nisu ni dolazili.
pre par sedmica sam citao pricu na b92 na temu "da li nema poslova u srbiji ili ljudi nece da rade?" ono sta mi je bilo interesantvno je da 95% komentara su bili u stilu "ma necu ja da radim taj posao za toliko novca". izgleda da je balkanska logika "sto bi radio za 30,000 dinara kada mogu da sedim kuci i ne zaradim nista".

Autor mile antena 27 Jun 2016, 06:57

Mile

Opet me nisi dobro protumacio hehe..zahvaljujuci njihovom "nemaru,nedisciplini pa I glupoci u zakonu" ja sam mogao da radim tako kako sam radio,ne znam dali me razumijes,meni licno je odgovaralo sto Kanadjani nisu toliko strogi kad su ti loogbuk-I u pitanju,meni je to islo na ruku jer sam tamo dosao da radim a ne da blejim i gledam Nijagarine vodopade.
Sto se tice kreveta jbg,ko zna koliko je taj dusek star,koriscen,velicine kabina imas vise vrsta,ja sam skoro 15cm visi od tebe I u kabinama normalne velicine nemam problema u manjim kabinama mi je gadno ali njih nisam nikad ni koristio,to su ti npr kamioni Axor,Renault Premium ima I DAF,Scania i svi ostali te manje kabine I modele koji su predvidjeni za manje distance.Ja pretpostavljam da si tI bio u jednom takvom kamionu jer u normalnim long haul kabinama stvarno ima mjesta za spavanje,slazem se da nisu prostranije od USA kabina al matetijali i kvalitet unutar kabine je daleko kvalitetniji od kabina u USA kamionima.
Sto se tice ukusa,ok,postujem to,nema sta ti si vec pravi Amerikanac,adaptirao i uklopio si se u drustvo,jbg ja ga svariti ne mogu hehe..
Za ovo dalje se apsolutno slazem sa tobom u vezi ne rada,ljencuga,parazita,ne znanja jezika poslije tokiko vremena,sretao sam i ja takve betere gore ,takvi nista nisu imali ni na ovim nasim prostorima i svi su im drugi krivi sto neko nesto ima a on eto nema nista.
U mojoj struci danas u Srbiji ima posla da biras,maltene u 90% firmi da odes zaposlili bi te odmah.Razlog toga je sto je poostreno polaganje za C E I D pogotovo,puno to kosta,puno vremena traje,mladi nece u Srbiji da rade ovaj posao,plate su u konstantnom porastu ali jos nisu na nivou kakvom bi trebale da budu,ovo sto ima vozaca vecinom bjezi u EU jer i tamo je glad za vozacima a bolje placaju od nasih firmi itd..Puno vozaca odlazi u penziju a priliv novih je minimalan u Srbiji.Kako je bilo nekad,sad je super za nas vozace a bice jos bolje kako vrijeme bude odmicalo,ja se sjecam jednog razgovora sa poslodavcem,nas par je doslo na razgovor i taj poslodavac nama kaze ni pet ni sest "ja sutnem kamen na zemlji i ispod njega cuce tri vozaca"..isti taj danas vuce ljude za rukav da ne odlaze od njega al dzabe,ljudi begaju onom ko bolje placa,logicno.

Autor Renault Terminator 27 Jun 2016, 10:17

Rendzo
U nekim stvarim znas da nabrljas svasta, ali u ovoj temi si skroz "svoj na svome" i to se vidi. Ne vredi ti da ubedjujes Milenceta jer je njemu americko najbolje: motocikl, automobil, kamion, sport, pita...almost everything, mozda cak i zene! Cudno mi je sto je zadrzao staro ime, nije uzeo americko Michael. Opet, ne kazem da je Mile los covek, vec je samo malo vise, po mom misljenju, pristrasan. Ti si naveo kako su ti odgovarali nedostaci americkog kamionskog transporta, ali ti nisu odgovarali sami kamioni i svo vreme pljujes samo po njihovim kamionima. To Mile ne kapira. Tebi nije bio problem pravilnik o prevozu, vec samo vozilo. Inace, Volvo za americko trziste i Volvo za Evropu su nebo i zemlja. Za njihovo trziste je bitno samo da ima prostor i opremu (sto vise sljastecih drangulija, kao kod pripadnika najbrojnije nacionalne manjine u Srbiji), a kako je to napravljeno, nema veze. Bitno je da sija. Kod nas se kamion smatra alatom-masinom i radnim mestom, a oni svojima daju imena, kao kucnim ljubimcima. Neki ih cak nazivaju po devojkama! Inace, Miletu je lepo kad cuje Peterbilt kako grmi, a kako je usima i bubrezima uz takvu "grmljavinu"? O kicmi necemo ni da pricamo. Normalno je da se Milence ne sekira za potrosnju, kad su njegovi Amerili pootimali naftu mnogim drzavama po svetu, pa mogu da se raskomote.
Nego, reci mi to, kako je danas bolje vozacima nego nekad, kad mi se gomila drugara zali da se manje placa nego onda. Evo, bas je jedan moj prijatelj prodao MAN 19-362, a vozio je za firme koje su imale ugovor sa Coca-Colom. Tvrdi da je obescenjen prevoz, za neke ture je dobijao para taman koliko ode za gorivo. Drugi prijatelj vozi medjunarodne ture po Evropi, kaze da losije prihoduje nego pre par godina, jer se manje placa. Gde ti vozis i koji kamion?

Autor Optimus Prime 27 Jun 2016, 12:38

Optimus Prime

Sta tvoje kolege smatraju "nekad" jer i nas vozaca ima jako malo iskrenih po tom pitanju,mislim na zaradu,ja to npr kod kolega ne volim ali sam u manjini kao takav.
Losih poslova (placeni tura) Optimuse bilo je i u Titinom vremenu,daleko manje nego sad ali ni tad nije valjalo ljudima,sad sa ove distance to je dobro jer je sad gore.Tako da,kad je to "nekad" bolje bilo..
Danas vozac sa E kategorijom Srbiji puno lakse moze naci posao nego npr pre 5 godina,danas bukvalno moze da bira firmu u kojoj ce da radi.Pre samo pet godina to je licilo na naucnu fantastiku.Ja ne znam kako je kad imas svoj kamion I koliko se tu moze zaraditi posto sam snosis amortizaciju,gorivo,registraciju itd..nisam nikad imao svoj kamion pa ne znam.Ima ga moj burazer u Hrvatskoj,svoj kamion i prikolicu I vozi drva iz Hrvatske za Italiju,sam posao je stabilan,robe ima stalno I stalna je potraznja u tom mjestu u Italiji gdje vozi,vozi stalno jednu te istu relaciju i prezadovoljan je sto poslom sto zaradom.Al npr eto taj tvoj drug je uletio u los posao ili je lose pogodio posao i onda imas problem I to nije ni malo naivan problem.Jos ako taj sto treba da placa njemu pare,neplati, problema koliko hoces onda.Naravno da ima firmi koje jos uvijek lose placaju,takvih je bilo I "nekad" I bice ih uvijek,takve firme imas i u Kanadi,Evropi itd..nije to samo kod nas u Srbiji.Al ti danas mozes puno lakse da odes od takvog smrada i nadjes drugi posao za razliku od prije kad nisi imao gdje otici nego si morao trpiti,sad ako i malo imas mozga u glavi mozes naci drugi posao a I puno lakse mozes otici i raditi za firme iz EU jer i oni vape za vozacima jer i kod njih nece to niko da radi.Za kolege koje voze buseve jos je lakse tih vozaca u Srbiji fali vise nego vozaca E kategorije.Samo u Beogradu u gradskom prevozu svaki dan fali preko 100 vozaca Autobusa a gdje su ostali gradovi,gdje medjugradski prevoz,turizam itd..Ja razmisljam da predjem na bus ali u firmu koja placa najbolje,dnevnica na busu i kamionu gdje sad radim je skoro ista,jos je prednost na strani kamiona.Sad trenutno vozim kipera troosovinca Man.Firmu nebi da imenujem,nije mijesto za to.

Autor Renault Terminator 27 Jun 2016, 16:48

@Renault Terminator,
razumem ja tebe dobro jer ovo nije prvi put da ti i ja vodimo diskusiju na ovu temu. istina, vecinu vremena si kritikovao opremu, ali nije bilo retkost da kritikujes i sistem za koji sad kazes da ti odgovara jer mozes vise novca da zaradis na taj nacin.
isto tako sad kazes "svako ima svoj ukus", ali sve ovo vreme pljujes americke kamione da su ovakvi ili onakvi i ismejavas amerikance sto im je bitno da ima mnogo hroma i da grmi. tako mogu i ja reci da je glupo gledati na kvalitet plastike u kamionu jer je ipak kamion u pitanju, kao sto ti mislis da je mnogo hroma glupo.
ali dobro, resili smo to.
meni je licno cudno sto neko ko ima toliko godina iskustva jos nema svoj licni kamion. ovde u americi zarade su ogromne. moj cale je pre one recesije 2008 godine zaradjivao po $200,000-$250,000 godisnje (naravno na to treba odbiti troskove, ali opet super cifra). nikada necu zaboraviti kada je jednom za SEDMICU DANA doneo cek od $11,000. posle je sa recesijom biznis usporio, ali se opet bio oporavio. on se penzionisao u martu 2011 godine i u prva 2.5 meseca te godine je vec imao zaradu od $33,000.

@Optimus Prime,
ja sam ti neke stvari u vezi mene ranije objasnjavao, posebno kada smo pricali o oruziju. ja nisam jedan od onih koji zele da dozive duboke godine i zbog toga rade sve "po pravilima". ja zivim svaki dan kao da mi je poslednji i ne mislim sta ce biti sutra jer sutra mozda nece ni doci. ja imam 32 godine i ne ocekujem da cu ziveti vise od jos 15-ak godina maksimalno. ali ne zelim da idem kroz zivot u strahu sta ce biti sutra. tako da to pitanje "kako je usima, bubrezima i kicmi od tog grmljenja" - koga briga? ja radim sa starim ljudima za posao i ne zelim da dozivim stare godine jer su stare godine samo bol i patnja. da se cuvam sad da bi ziveo dodatnih 20 godina tako sto su nositi pelene i izgubiti pamcenje? nema sanse. zivot je jedan i u njemu planiram sve da uradim sta mi daje uzivanje bez obzira koliko me kasnije kostalo. tako da ako usi, bubrezi i kicma stradaju zbog voznje harley davidsona - nije me briga, to je bilo vredno osmeha koji mi je dao svaki put kada sam seo na njega.
za taj deo o potrosnji - gorivo ce biti jeftinije u americi i da ja ne zivim ovde. jel me to cini losim covekom ako koristim mogucnosti koje mi je amerika dala?
a za tvoja ostala pitanja - volim americke automobile, motore, kamione i hranu (hranu generalno volim svu sa izuzetkom italijanske kuhinje). sport, pratim neke americke (kosarka, nascar), ali i dalje mi je fudbal najbitniji sport. nisu ni amerikanke lose, nemam nista protiv njih (bio sam u vezama sa nekoliko), ali sam danas ozenjen beogradjankom.
mozda sam ja pristrasan povodom amerike jer ipak zivim ovde vec 17 godina, ali isto tako si ti pristrasan protiv amerike. price koje si pisao i pljuvao sve i svasta americko ... da ne ulazim u detalje, a najgore od svega je sto si sve zakljucke doneo na osnovu filmova. da si barem bio par meseci u americi kao turista, pa i poverovao bi ti, ali ti mene ubedjujes da je u americi ovakvo ili onakvo na osnovu filmova (sto si sam priznao). ne mislim ni ja da si ti losa osoba, ali si ipak tipican srbin koji mora da pljuje sve sto je americko. bez brige, to te ne cini losim covekom i verovatno bi i ja to radio da sam ostao u srbiji.

Autor mile antena 27 Jun 2016, 20:35

Mile

Znas sta,ne moze bas sve da mi smeta i da ama bas nista ne valja u toj Canadi,ima stvari koje bi ja rado iz Canade preslikao ovde kod nas.Konkretno u vezi posla mi je odgovaralo to sto mogu da "smuljam" logbook jer sam htio raditi i moglo se zaraditi na tome,ko nije htio da rinta,boljelo ga bas uvo za tu "rupu" u zakonu.
Ne svidja mi se npr to sto svaki narkos moze da ima pusku i pistolj u vezi posla mi se ne svidja sto pate od nekog "safety" na radu,moras da nosis ovo,moras da nosis ono,moras da radis ovako a ne onako,moras gomilu "safety" kurseva da prodjes da buljis u racunar da bi mogao na kraju sjesti u kamion koji najnebezbedniji u toj cjeloj prici o kamionu ne brine niko,nikog nije briga sto taj kamion ne moze da stane,nema kocnice,to su sve dobosi od upravljacke osovine do pogonskih i osovina na prikolici,dva puta ostro sjedni na kocnicu vazduh u bocama je za cas na 60psi,jos malo nek padne i tockovi blokiraju,dobosi trpe temparaturu do 250C ako me sjecanje ne vara,poslije toga vi kocnica vise nemate,motorna sa 2 stepena je preslaba,on se dere al ne staje,treba mu vjecnost i gomila drugih stvari jos koje su sve samo ne "safety" al je bitno da ti imas sljem na glavi i flurescetni prsluk I to ce te sacuvati ako padne klada sa prikolice i spicite u glavu,hoce malo morgen,ima mali mozak da ti scera u supak kad te spuca u glavu. Pa ocigledno je Mile da gotivis te kamione I pored toga sto sam ti dokazao na bezbroj primjera da nisu superiorniji od EU,postujem tvoju ljubav prema Peterbiltu,ok,al taj Peterbilt nije bolji kamion ni od jednog Evropskog u tome je poenta.Kanadskim vozacima sam isto to objasnjavao,pokazivao al dzabe,oni ne vjeruju i ako vide svojim ocima na YouTube da tako nesto postoji.I sta ja onda da mislim o takvim ljudima,nego da su glupi I slijepi pored ociju,da ne ulazim u to kakvi su njihovi razgovori i gledanje-shvatanje-smisao samog zivota,ja sam jako tesko mogao sa njima naci neku temu o kojoj bi mogli pricati a da nije usko povezano sa poslom /firmom u kojoj radimo on i ja.
Ima tu jos gomila stvari koje meni smetaju i nerviraju,nemam zivaca da ih sad nabrajam,pisacu ti,bice tema jos.
Nemam ja bas toliko iskustva kao sto ti mislis I ne mislim da sve znam o ovom poslu,ovaj posao se uci dok si ziv,onaj ko kaze da zna da vozi,da zna sve cake i trikove,laze,takav ne postoji,ja znam neke sofere za koje sam mala beba,koje postujem i respektujem do beskonacnosti pa I oni takvi su pravili greske a vozacine su da sjednes na dupe,za svaki respekt,al kiksnu.I ja sam imao kikseva,ne u saobracaju koliko van saobracaja,van puta u njivi,sumi sa kamionom,zaglavis se,lose procenim neke situacije,prikolica otklize sa puta,slabo stegnem sajle na krovu koje prekriva cerada,dune vjetar pokida sajle digne ceradu pocijepa je svu..bilo tih sitnih gluposti koliko hoces.
Nemam sad para za kamion i prikolicu a i da imam nebi se upustao u to.Mozda bi okrenuo neki drugi biznis.Mislim da nemam slifa da budem prevoznik,jer tu do izrazaja dolaze vec neke druge sposobnosti a ja sam tu tanak,ja mogu da rmbam i rintam to nije problem al za nesto vise od toga kad je vodjenje,nalazenje, organizacija prevoza u pitanju tesko,ima tu jos svega,nije samo sjedi i vozi.Razmisljao sam ja o tome.

Autor Renault Terminator 27 Jun 2016, 22:11

@Renault Terminator,
ne razumes ti opet neke stvari u vezi amerikanaca, posebno onih sto ne gledaju samo najjeftiniji i najbolji nacin da se prevezu od mesta a do mesta b. to je isto kao da mi pricas kako je golf bolji auto od recimo chargera jer eto golf ima kvalitetniji enterijer, udobniji je, tisi je, manje trosi ... sve te karakteristike su vecini amerikanaca potpuno nebitne jer se gleda auto koji ce ti dati zadovoljstvo u voznji. ili evo recimo ja u garazi imam triumph i harley davidson. triumph je ubodniji, tisi, generalno bolji za voznju, ali nista ne moze da zameni osecaj voznje na harleyu kada grmi. tako je i sa kamionima. mozes ti pisati sve karakteristike po kojima su evropski kamioni bolji, ali evropski kamioni nemaju vecinu karakteristike koje amerikance interesuju - ogroman sleeper, dosta hroma i dva ogromna auspuha kako grme. to je jednostavno u njihovoj kulturi. zasto mislis da je peterbilt 379 opstao toliko dugo na trzistu iako izgleda 90% kao kamioni iz 1970tih?
sto se tice same diskusije sa amerikancima, ne znam zaista sta je toliko tesko pricati sa njima. pod uslovom da izbegnes politicke teme, oni su jako drustevni i vole da pricaju o sportu, muzici, filmovima i slicno. ja sam amerikancem delim kancelariju vec 8+ godina i zaista se nikada nismo posvadjali. on je onaj tipican amerikanac, ali opet voli svoje i postuje tudje i uopste nije tesko naci temu za razgovor.

Autor mile antena 27 Jun 2016, 22:41

Mile,
Kako si dosao do da ces zivjeti jos 15 godina maksimalno?

Ja ima 42. godine i zelim da zivim jos makar toliko, da vidim moje cure da se udaju i da vodim moje buduce unuke na sladoled. Ja zapravo radim i zivim za stare dane.

Autor BiH_USA 27 Jun 2016, 23:03

Al opet price, moj poznanik, kum od prijatelja, brat od tetke, poznanik....sve price su rekla-kazala, bez dokaza :-)

Autor Maja 27 Jun 2016, 23:16

@BiH_USA,
lepo je sve to, ali nakon 8 godina rada sa starijim ljudima zaista ne zelim da dozivim stare godine, to je sve bol i patnja. nemam dece, nemam ni neke rodbine u americi osim mladjeg brata, ali sa njim nisam nesto blizak. hranim se nezdravo, kod lekara nikada ne idem (ko zna koje sve dijagnoze bi mi udarili kad bi otisao), spavam po 4-5 sati dnevno, pusim 2 kutije dnevno, radim stresan posao, eto jedino mi ide u korist sto ne pijem. tako da ako dozivim 50. godinu bicu zadovoljan. iskreno da kazem, poslednje sto zelim je da po stare dane padnem nekome na ruke kao teret, ali isto tako ne zelim ni da idem u nursing home. tako da kad dodje taj period u zivotu - iskreno, radije cu uzeti onu opciju da me vise nema. doneo sam tu odluku odavno tako da se vise i ne trudim, zivim za danas, a o sutra cu misliti kad sutra dodje.

Autor mile antena 28 Jun 2016, 00:01

F*ck you! Rastužio si me, dolazim da te spasim. Stvarno!!! Vrijeme je za intervenciju, toliko mnogo stvari ima da se proživi, preživio si rat i dobio si drugu šansu u životu. Don't be selfish and get your shit together. Love, Bih.
Ps.
F*ck you!!!

Autor BiH_USA 28 Jun 2016, 00:16

Pozdrav za Mileta vršnjaka! Ja bih isto tako živeo, da mogu.

Autor ja 28 Jun 2016, 01:13

@BiH_USA,
ma kakav intervention, nebi zeleo da zivim na nijedan drugi nacin. ne podnosim taj nacin zivota gde coveka strah predvodi i on se boji da proba sve i svasta u zivotu iz tog straha da ce placati zbog toga u buducnosti. nisam ja depresivan niti sam jedan od onih koji je izgubio nadu - daleko od toga, ne postoji nijedan drugi nacin na koji bi ziveo svoj zivot. bas zbog toga sto ima u zivotu mnogo toga da se prozivi zivim na takav nacin da ne mislim na sutra. veruj mi, da radis posao koji ja radim i da vidis kakve su zaista stare godine - nebi ni ti zeleo da ih docekas.
nisam selfish - mislim da sam bas suprotan od toga jer kao sto gore rekoh - nikome ne zelim da padnem na ruke kada ostarim, olaksacu svima posao.

@ja,
covek zivi onako kako odabere i sta mu odgovara. ovaj moj stil zivota naravno da ne odgovara svima, posebno onima koji imaju siru porodicu i decu. mozda i ja jednog dana promenim misljenje, ali za sada se ne mogu pozaliti.

Autor mile antena 28 Jun 2016, 01:32

mile antena

Moje poštovanje. Retki su danas ljudi koji imaju svoje ja. Svi misle "šta će selo kas'ti", trude se da budu cool, u trendu, itd.
Žive po nekim pravilima, moraju ovo "jer to tako treba", moraju ono "jer to tako treba"... Čak i ako im to ponekad neodgovara.

Tako su i Lemmy-ju govorili neće doživeti ni 50, pa kada je napunio 50 neće 60 i redom. Čovek rokao Jack Daniel's i Marlboro na dnevnom nivou kao neko vodu, stalno s drugim ženama, punim plućima što bi rekli. U 70-oj svirao i išao na turneje kao neki 20 i 30 godišnjaci.
Na kraju umro od totalno druge stvari...

Poz

Autor Raziel 28 Jun 2016, 03:25

Mile,
Ok, izvini.

Autor BiH_USA 28 Jun 2016, 04:31

ma opusteno, znam da nisi mislio ozbiljno :)

Autor mile antena 28 Jun 2016, 04:46

Mile

379 i ostali fosilni primjerci ostali su samo zahvaljujuci ne pracenju trendova kod samog razvijanja kamiona kroz decenije kao sto su radili Evropljani,I takav kamion opstaje jedino u Americi i Kanadi ali da EU proizvodjaci smeju doci sa svojom tehnologijom,sa svojim kamionima na to trziste,vjeruj mi da bi se druga pjesma pjevala, Peterbilt I ostali proizvodjaci bi propali ili bi morali da razvijaju svoje kamione kako bi mogli parirati EU kamionima,po potrosnji,bezbjednosti itd.. Ne znam dali je istina,nemam pouzadnu i provjerenu informaciju ali sam cuo da se u Kanadu moze uvesti Evropski kamion samo ako je stariji vise od 10 godina!!!!Neki nasi vozaci gore htjeli su uvesti par novih kamiona ali navodno ne moze.
Nisam ja imao taj problem sa njima da se svadjam,nego nemam sa njima o cemu pricati,njihovi razgovori su meni idiotski,neozbiljni,ja ne znam o cemu bi sa njima pricao kad oni nemaju pojma o nicemu,samo misle kako ce da se ubiju od alkohola,da se nafiksaju,da idu u molove da trose pare I u sustini to je to.Mene to ne zanima,za mene to nije smisao zivota a njima je to sve.

Autor Renault Terminator 28 Jun 2016, 09:50

@ Raziel

Pusti ti Lemmy-ja. Za neke stvari je potrebna genetika. Imao sam takvog u porodici, dok njegov rodjeni brat ne podnosi alkohol, npr.

@ mile antena

Ali treba biti svoj. A ovde je to još teže zbog finansija. Slab izbor poslova, ne možeš ih menjati (često). A kad se odvojiš, dok poplaćaš sve - skoro ništa ne preostane za tvoje hirove. Kontam da je u USA suprotno: velik izbor kojekakvih poslova, skoro odmah nadješ drugi posao, para ima solidno. Napustiš i odeš u drugu državu tek tako. I živiš svoj život.

Autor ja 28 Jun 2016, 11:02

Mile
Kad postanes roditelj, Boze zdravlja, videces kako se stvari promene, a moze se i primetiti koliko je ko samoljub. Naravno, ako radis na potomstvu. Meni nista ne moze zameniti osecaj divote kad mi sincic poleti u zagrljaj cim dodjem kuci. Za mene u tom trenutku postoji samo Bog (jer mi je dao zdravo dete) i on, moj "Bebeto"). Nikakva grmljavina motora, zvuk pneumatike kamiona (inace kamione volim vise nego ostala vozila, odatle potice i moj potpis), automobila niti bilo cega mi nije draza. Pre sam znao da dodjem kuci sa posla, rucam i ostatak dana provedem u automehanicarskoj radionici pomazuci drugaru, setajuci psa , vozikajuci se kojekuda, itd. Sad stavim dete u kolica i nas dvojica odosmo na rekreaciju, a ako je ruzno vreme, igramo se u kuci. Pre neki dan, sedoh u kola, stavim sincica u krilo, a on prvo rukama drmnu volan levo-desno, a potom desnom pravo za menjac. Dete od 14 meseci.
Ono misljenje koje sam ti izneo o Amerikancima, nije formirano na osnovu filmova. Ima mnogo drugih stvari na tv, a da nisu filmovi. Ranije, kad sam imao vise vremena, bas dosta sam pratio naucne i dokumentarne programe, tipa Discovery, NG, Viasat Expl. itd. Nemoj mi reci da su sve emisije na tim kanalima toliko izrezirane da prave negativnu sliku o Amerikancima. Pored toga, radio sam u privatnoj gimnaziji koju su pohadjala deca raznih stranaca, a medju njima je bilo Amerikanaca. Sta da ti kazem, kad su ljudi iz americke ambasade, par dana posle 11.9.2001. dosli da obidju svoje drzavljane i pri tom mi trazili da ogledalom na stapu proveravam pod kombija u kome sam prevozio djake! A kombi je stojao parkiran direktno ispred prozora zbornice, nije mogla ptica da sleti na njega,a da niko ne primeti. Opet, ne kazem da su svi Amerikanci isti, i skidam kapu onima koje smatram ok, a nije ih malo. I, naravno, ne ubedjujem ja tebe ni u sta, niti to zelim, vec ti samo orazlazem moje misljenje.
Rendzo
Brate, to za GSP je samo fora, kao sto postoje namesteni tenderi, tako postoje i fiktivni konkursi. I u mnogim firmama kod nas je potrebno ljudi, ali nece gazde da placaju vise zaposlenih. Zasto koristiti konja, gde mozes forsirati magarca! Moj mladji buraz ima C-kategoriju vec 10 godina, na xx konkursa za vozace se javljao, niko ni sansu da mu pruzi. Ako imas neki predlog, javi. Posto si rekao da teras kipera troosovinca, pretpostavljam da ti tu nisu trazili E. Jesi li li negde u Srbiji ili Ex Yu?

Autor Optimus Prime 28 Jun 2016, 13:50

OP
U pravu si šta je jedina vrednost u životu i za šta jedino vredi ginuti ...

Autor moron 28 Jun 2016, 14:23

Optimus

Za GSP znam da fali ali ova cifra od 100 ljudi vazi za privatne prevoznik u Beogradu.U Srbiji sam,Beograd.Pa zar do sada nisi provalio hehe..Ja nikad ni jedan posao nisam nasao preko oglasa a jabljao sam se,npr idem od vrata do vrata,to sam radio ranije dok sam kuburio sa iskustvom i dok sam bio nov u tom soferskom svijetu I uspijevao sam doci do posla,ljudi te direktno vide od glave do pete,neki me iskuliraju a kod nekih sam i radio,sad je malo drugacije,iskusan sam,znam dosta ljudi u struci I onda se sve zna,ko sta radI, placa,sta ima itd..
OK, pomocu ti,mislim bratu.Gdje ti zivi buraz?
Evo nesto ovako..
https://poslovi.infostud.com/posao/Vozac/Greiner-packaging-d.o.o/145317?utm_source=poslovi-na-email&utm_medium=email&utm_campaign=27-06-2016&puser=79823-84b47be544fd63291c27b457d0bcf21ad2ead10e&ml_tracking_key=27jewwJrQf3eVQf4w9BuO3jH6DXuf0gygaS

Kiper
https://poslovi.infostud.com/posao/Vozac-teretnog-vozila-kamiona/Monicom-d.o.o/145239?utm_source=poslovi-na-email&utm_medium=email&utm_campaign=27-06-2016&puser=79823-84b47be544fd63291c27b457d0bcf21ad2ead10e&ml_tracking_key=27jewwJrQf3eVQf4w9BuO3jH6DXuf0gygaS

Moj savjet iz licnog iskustva,najbolje neka ide direktno u firme,na vrata direktno,bez obzira dal firma treba ili ne treba vozaca,negdje ce upasti,tako sam ja radio.

Autor Renault Terminator 28 Jun 2016, 18:28

Optimus

Geosonda je trazili vozaca C kategorije.
Firma Vrba iz Kranja,Slovenija,trazila je vozace C kategorije,plata od 1200e do 1700e,navodno mogu napraviti radnu dozvolu,inace rade Slovenija,Svajcarsku,Austriju,Njemacku i Holandiju.
Milsped stalno trazi vozace C kategorije,sad su poceli da traze vozace I sa E,ja kad sam trazio posla kad je bas bilo zajebano nisam mogao ni na kapiju da udjem a kamoli da pitam nekog "sefa" slucajno za posao a vide sad..
I-Cargo INC iz Sremske Mitrovice traze ljude sa E kategorijom,medjunarodni transport.
Popovic transport iz Beograda trazi vozace C kategorije,voze se kamioncici sa ceradom,distribucija.
Optimus,gdje da ti pisem,ja svaki dan skoro imam nove informacije kad su te stvari u pitanju,pratim sve a i ljudi,drugari mi sami javljaju gdje sta ispada od posla.

Autor Renault Terminator 28 Jun 2016, 18:47

@Renault Terminator,
nebi se nikako slozio da je to razlog zasto je 379 preziveo tolike godine i zasto je jos uvek tako popularan. istu stvaru su ljudi pricali i za harley davidson da ce ga pojesti moderna evropska i japanska konkurencija, pa sta bi? ne razumes i dalje americku kulturu i nacin zivota i zasto vole odredjene stvari. evo ti ovaj volvo iz ove price - ja ti garantujem da ga niko u severnoj americi nebi kupio sa izuzetkom evropskih imigranata. jednostavno nije po americkom ukusu. isto kao sto jeftinija, modernija i kvalitetnija konkurencija nije mogla da ugrozi harley.

@Optimus Prime,
ne znam jos da li cu imati decu, to je nesto sta buducnost mozda donosi, ali kao sto rekoh u prethodnim komentarima - ja o buducnosti zaista ne mislim. mozda ce se sve jednog dana promeniti i mozda se budem kajao zbog danasnjih odluka, ali sve je to sastavni deo zivota.
ne znam koje si sve emisije gledao pa na osnovu njih doneo losu sliku o amerikancima, ali znam kad smo recimo pricali o automobilima da si pricao kako svi amerikanci sanjaju da voze evropske premijum aute jer eto tako si video u filmovima - da svi imicni ameri voze bmw, mercedes, audi i slicne. a ne znas da se u filmovima vozi ono sta sponzor plati da se vozi. ne mislis valjda da je slucajnost sto svi voze audi u iron man ili ford u i am legend?
sto se tice tog slucaja posle sept 11, ne iznenadjuje me sto su to trazili, posebno kad se zna kakvo je misljenje o amerikancima u srbiji, a upravo se desio takav napad kao sto je sept 11. zapitaj se da si ti dosao u tiranu i da ti neki albanac tvrdi da je sve ok sa kombijem ... da li bi mu verovao na lepu rec?

Autor mile antena 28 Jun 2016, 19:27

mile

USA Volvo-sasija ista kao kod Peterbilta i svih ostalih USA kamiona,motori kakve hoces,Cummins,Cat,Detroit,isti motori i u Peterbiltu i ostalima,manuelni mjenjac Eaton Fuler,13,18 brzina,isti kao u Peterbilta i ostalim,dobosi na svim tockovima,kao kod Peterbilta i ostalih,suspenzija Hendrikson ista kao kod Peterbilta i ostalih.Stavili su I-shift automatski mjenjac,masku i napisali Volvo.Da se ne lazemo,taj Volvo u Americi,nije ni prosao pored pravog EU Volva.Ako te interesuje,mogu da nabrajam sta i sa cim sve raspolaze EU Volvo,pa ces i sam zakljuciti da Americki Volvo nema veze sa maticnim Volvom.
U dva tocka se ne razumijem.
Bi ga prika moj kupovali,kao sto kupuju Evropske automobile,kad bi osjetili i vidjeli koliko manje para daju za gorivo,koliko se fizicki ljepse osjecaju kad zavrse posao,koliko su bezbedniji i sigurniji u njemu pogotovo na klizavim podlogama,koliko se manje kvare...brzo bi oni prezalili,bar vecina,tih 2 kvadrata sto imaju vise kabine.U ostalom,ok,evo vam truck od 7 metara sa tri osovine ali pusti da Volvo,Mercedes,MAN i ostali razviju svoje sasije po svojim standardima,da ubace svoje EU motore,svoju elektroniku,enterijer zadnje generacije,da ubace svoje sisteme bezbjednosti,kocenja,proklizavanja i ostale elektronska pomagala koja glavu cuvaju,da razviju velike slepery ali po njihovim bezbjednosnim standardima koji su daleko strozi od Americkih itd...kad bi Ameri to dopustili,to bi bili najbolji kamioni na Svijetu koji postoje,da izvines,ja bih svrsavao na njih.Ovako zali Boze..

Autor Renault Terminator 28 Jun 2016, 20:34

to je ono sta ti govorim, da dzaba volvu sto je u svim tehnickim karakteristikama jednako dobar kao americki kamioni - on je samom svojom pojavom dosadan i samim tim ne moze da prodje kod americkih kupaca. kad vidis klasican izgled kod 379, pa sav hrom koji je sija, pa kad zagrme oba auspuha ... volvo nista od toga nema, izgleda kao obicna plasticna igracka.
a ko to u americi kupuje evropske aute, posebno u pristupacnoj klasi? ko recimo kupuje volkswagen pored forda i chevroleta? uglavnom imigranti i jako mali broj amerikanaca. ford proda vise f-series pikapa za 6 meseci nego sto vw proda svih vozila zajedno za celu godinu.
ne mogu evropske firme da prave kamione za americko trziste po svojim evropskim standardnima, a isto ne moze da bude ni obrnuto (da amerikanci prave kamione za evropu po americkim standardima). pravis vozila po standardima drzave u kojoj ces ih prodavati. ne znam koja su to ta "daleko bezbedniji evropski sigurnosni standardi" kad ih uspevaju proci dacia, lada, kinezi i slicni.

Autor mile antena 28 Jun 2016, 20:44

mile

Bilo bi drugacije budi siguran,neka ostane duzina kamiona koja je sad,neka i slepery bude istih dimenzija,al mehanika i elektronika,enterijer neka bude iz EU kamiona.
Kacio sam ti klipove na ranijim temama sta rade Scania,Volvo,Mercedes,kako se ponasaju na klizavim podlogama,kako testiraju kabine,kako upozoravaju vozaca o distanci od vozila ispred,pa ako prelazi u drugu traku a drugo vozilo mu u mrtvom uglu itd..

Autor Renault Terminator 28 Jun 2016, 20:55

pa eto volvo je pokusao sa svojim sopstvenim motorima i onda su presli na americke motore jer su se njihovi motori pokazali katastrofalnim. za kabinu sam ti ranije govorio - kamion je u pitanju, potpuno je nebitno kakvog je kvaliteta enterijer (jesi li se ti ono bese zalio i kakvog je kvaliteta enterijer na skolskim autobusima?).
potraznja jednostavno odlucuje ponudu. zar ne mislis da bi peterbilt, kenworth, freightliner i ostale firme ubacile sva ta upozorenja i dodatnu sigurnosnu opremu da su vozaci voljni da je doplate?

Autor mile antena 28 Jun 2016, 21:24

Mile

Imaju oni I dalje svoje motore u ponudi pored Cat-a I ostalih.Ali taj motor nije ni vidjo Evropskog.
Omoguci im da biraju a ne donositi zakljucke da to oni nebi prihvatili,nece da prihvate jer Im nije ni ponudjeno.Problem je druge vrste a ne sta bi vozaci htjeli,ko danas jos pita vozace sta ce te da vozite.Peterbilt i ostali bi morali praviti kompletno nove pogone,nove modernije proizvodne linije,praviti nove alate,sve to trazi i kvalifikovanu radnu snagu koja bi znala da radi na tim modernijim i novim proizvodnim linijama,kooperanti njihovi bi takodje morali da modernizuju svoje proizvodne kapacitete ako bi zeljeli da rade za stare kupce I oni bi morali svoje radnike da obuce da rade sa novim alatima,masinama...a sve to sto sam ti nabrojao jako puno kosta I to bi znaci kraj Peterbiltu i ostalim proizvodjacima.E to je glavni problem zasto je njihova transportna industrija jos u 60-Im I 70-im godinama proslog vijeka,to je i razlog zabrane uvoza EU kamiona na to trziste.
Americki kamioni mogu doci u EU,samo ne sa tom tehnologijom koju furaju vec 50 godina.

Autor Renault Terminator 29 Jun 2016, 10:19

Rendzo,
Ako imas neki konkretan predlog, mozes mi javiti na passatvariant@mail.com Buraz trenutno rmbaci na pakovanju piletine u jednoj firmi, pokusava da skupi kintu za E kategoriju. Tek nakon toga postoji sansa da ga ubacim kod Crnomarkovica na sleper. Moj dobar drugar radi kod njih, pa bi u pocetku buraz vozio sa njim u dvojci, da se malo uhoda u polovljenje brzina i 4+4 menjac. Buraz je u selu, 40 km od Bg uzvodno Dunavom. Dobra je povezanost sa Bg, a i buraz bi isao kolima kad zatreba. Imamo i babu u Zemunu, pa bi mogao i kod nje da bude.
Mile
O zeljama Amerikanaca da voze vrhunske evropske automobile sam saznao od prijatelja koji je tu bio, kolege koji je tu zavrsio doktorat, ziveo i radio, kuma koji je i dan danas u Cikagu (vozi svoj Freightliner, mislim da je Columbia) i jos nekih ljudi. U mnogim dokumentarcima i slicnim emisijama, gde se hvale automobilima, u glavnom u prvi plan budu istaknuti Ferarri, Lambo, Porsche i td. od sportaka, a od lux najcesce Mercedes, pa onda ostali. Znaci, nisu u pitanju samo filmovi. I to, kad sam ti napisao filmovi, to je bilo vise metaforicki, konkretno se odnosilo na celokupan tv program. Za kombi: u tom kombiju su se vozili nasi djaci koji su pohadjali tu skolu, bilo je Madjara, Rumuna, Ceha, Britanaca, Australijanaca, Malezijaca, Kanadjana, ali samo je lik iz americke ambasade trazio ogledalo na stapu. Sad se setih jedne male Amerikanke, Christine Black, bas je bila fina i vaspitana devojcica. Njena majka, Martha, vozila je Volvo 244 karavan. Taj auto je bio u perfektnom stanju, kao casa. Kad sam je pitao zasto bas taj Volvo, odgovorila mi je da je to, za nju i njenog muza, najbolji auto i da kuci, u USA, imaju jos dva komada.

Autor Optimus Prime 29 Jun 2016, 10:57

Rendzo
Po ijekavici ne bih nikad rekao da si iz Bg! :) Ne bih rekao ni da si Dalmatinac, djava ti sricu odnija, a ni Slavonac (oni gutaju zadnje slovo: "krepat", "crc", "riknut"). Mozda Bosanac, bolan, oblast Podrinja. :)
Koji od evropskih kamiona su ti favoriti, pored, naravno Renaulta AE-Magnum? :)
Mozda favorizujes Volvo zato sto je Renault trucks u njegovom vlasnistvu? :)

Autor Optimus Prime 29 Jun 2016, 11:12

@Renault Terminator,
pa niko ne drzi pistolj uz glavu evropskim firmama i zabranjuje im da prodaju svoje kamione u americi. ako je ijedno trziste otvoreno za strane firme to je svakako americko i imaju medju najmanjim porezima za uvoz od svih mocnih drzava u svetu.
kao sto sam spomenuo ranije, gledam ostale saobracajne industrije u americi (automobile, motore i slicno) i apsolutno se nista nije promenilo kada su evropske firme dosle. ne vidim da bi se nesto promenilo i dolaskom evropskih firma u kamionskom svetu. nemoj molim te sad u pricu "amerikanci im nebi dali da dodju da zastite svoje firme", jer da je tako - pa onda nebi dali strancima da dodju ni u svetu automobila i motora.

@Optimus Prime,
ajde da te pitam ovako: jel bi bio u soku kada bi ti rekao da u americi najvise vozila sa cenama od $40,000+ proda ford, a iza njega sledi chevrolet pa ram (dodge)? sta-vise, u tom cenovnom rangu (znaci $40,000+) u prvih 10 vozila cak 7 drze americke firme.
za $40,000 i vise imas solidan izbor mercedesa, bmw, audija, volva i slicnih auta. ali opet amerikanci najvise kupuju ford, chevrolet i ram cak i u tom cenovnom rangu? zbog cega to rade ako je "san svakog amerikanca za vozi evropski premijum auto"?

Autor mile antena 29 Jun 2016, 15:41

Optimuse

Nisam rodjen u Beogradu,naravno,u BG sam od 1997.Nisam ni iz Podrinja,Slavonije,Dalmacije heheh...ja sam sa Banije,iz bivse Srpske Krajine,grad Petrinja.
Poslije iskustva iz Kanade,svi Evropski kamioni su mi favoriti heheh,majke mi.
Nije mi Renault nesto u kamionima kao sto je u automobilima,ova nova gama T sto su izbacili mi je ok,za razliku od Magnuma koji mi se nije svidjao,mada je sve tu skoro Volvo.Volim MAN-a,Actrosa,Volva,Scaniu mozda manje,al to je odlican kamion,to je cak i najkvalitetni kamion bez obzira sto ga ja licno nesto ne mirisem ali daleko od toga da ga nebi vozio kad bi trebalo.Volim skoro sve kamione hehe. Znaci burazeru bi generalno odgovarao Beograd,da znam.Javljam ti ja sve sto saznam,nacemo nesto.Kad polozi E,moze probati kod Bugarinovica, on cak nesto placa to sto bi ga obucio za konkretan posao,njemu fali ljudi I to dosta.

Autor Renault Terminator 29 Jun 2016, 15:41

Mile

Americka auto industruja ne kaska mnogo za Evropskom,Americki auti imaju sve sto i Evropski pa se prodaju i u Evropi I dobro prolaze,ja im zamjeram samo los kvalitet.Americke kamione i Americke aute po tehnologiji ne mozes da poredis,kamioni su im ostali u proslom vijeku dok im auti po tehnologiji drze korak sa Evropskim markama,zato se nista bitno nije ni promjenilo i niti ce,zato su im i dozvolili da udju na trziste jer su znali da to nece nista narusiti njihovu auto industruju.Kad su teretnjaci u pitanju,prica je sasvim drugacija.

Drze ne pistolj,nego atomsku bombu prika,sta je s tobom,da puste npr MAN-a da uleti na trzste sa svojom tehnologijom, ma cao,Peterbilta nema,iscezo bi kao dinosaurusi ako nebi krenuli u modernizaciju I to sam nebi mogao financiski da podnese,morao bi Government da pumpa pare u Petrbilt i sve ostale proizvodjace,to su ogromne pare,cak i za Ameriku.
Ti si u Americi ajd raspitaj se kako da uvezes novog Mercedes Actrosa npr.U Kanadi se nov ne moze uvesti,forbidden.Za EU kamione,Americko trziste je zatvoreno,jer to bi im rasturilo privredu a Evropljanima donijelo astronomske zarade.Amere zajebati,pa pre ces naseg Pirocanca preveslati nego te kapitaliste.
Zasto se manje EU auta prodaje u USA od samih Americkih?Veoma prost odgovor,americki auto je jeftiniji ili puno jeftiniji od BMW,Audija,Mercedesa i itd..tako jeftin ima skoro sve sto i EU od opreme ali zato kvalitet jednih i drugih je neuporedivo na strani EU,djelovi za Americke aute u USA su puno jeftiniji i dostupniji nego za EU brendove,samo odrzavanje u servisima je jeftinije za domace brendove nego za EU aute.Sve ti to mozes provjeriti al mislim da ti to sve znas,nisi ti ni glup ni naivan.
U motore sa ne razumijem.

Autor Renault Terminator 29 Jun 2016, 16:17

@Renault Terminator,
nebi se bas slozio sa tim sta si napisao. mozda danas americki auti ne zaostaju za evropskim, ali to nije bio slucaj pre 40-ak godina kada su tek dosli u ameriku. tad je bila situacija isto kao sto je i danas u kamionskoj industriji - evropski auti bolje iskoristen prostor, efikasniji, manji potrosaci, sigurniji, ali opet slabiji motori, male dimenzije, dizajn inspirisan evropom. i tako su redom evropski auti padali u americi jedan za drugim, ukljucujuci i taj renault koji toliko volis. eto renault kada je preuzeo amc pocetkom 1980tih godina imao je mnogo efikasnije aute nego sto je amc ikada imao u svojoj istoriji. pa se opet prodavao izuzetno lose.
ista stvar je i za motore. pa eto ja posedujem triumph i harley davidson gde se mozda najbolje primeti razlika. triumph je kvalitetnije uradjen, tisi je, generalno je moderniji, ali opet jedan je harley i nikada ga nebi menjao.
naravno da ne mozes samo uzeti evropski kamion i uvesti ga u ameriku. amerikanci imaju potpuno drugacije standard od evrope, posebno po pitanju izduvnih gasova. ne znam sta je tu iznenadjujuce i lose. isto tako ajde probaj uvesti bilo koje vozilo sa americkog trzista u evropu (bez obzira da li bio kamion, auto, motor, itd.) - naravno da neces moci.
sto se tice automobila, to da se vise proda americkih auta nego evropskih ... pa proda se naravno, u svakoj ozbiljnijoj drzavi domaci proizvodjaci dominiraju. ali da dominiraju zbog cene? pa eto volkswagen je medju najjeftinijim autima u "pristupacnoj klasi". eto tog golfa u koga se evropa toliko godine mozes da dobijes za manje novca nego za bilo koji drugi auto u klasi. ista stvar vazi i za passat. zbog cega se on prodaje toliko lose iako je ubedljivo najjeftiniji u klasi? zbog cega toyota i honda nemaju problem da prodaju svoje proizvode amerikancima, a volkswagen ima? zbog cega lexus nema problema da prodaje premijum aute za razliku od recimo audija? kao sto sam ti objasnio ranije kada si me ubedjivao da je ford f-series daleko prodavaniji nego toyota tundra samo zbog cene i zato sto je domaci - da je takva situacija onda bi ona vazila i za ostale modele toyote, ne samo za jedan. tipicna americka garaza ima toyotu camry i ford f-150 u garazi. kako je to moguce? ako je ijedno trziste otvoreno za strance - to je onda americko.

Autor mile antena 29 Jun 2016, 16:56

Mile

Moze,imas auta po Srbiji sa Americkim i Kanadskim tablicama koliko hoces.Da se takav registruje na nase table,mora samo da mjenja farove,jer ne bacaju svjetlo kao isti taj far koji je za EU trziste,tako mi bar buraz kaze,htio je on BMW-a precerati ovdje i registrovati ga,al prevoz brodom je oko 4000$ plus ta prepravka,motor sestak,skupa registracija i jos neke papirologije koja kosta...i odustao je.
Mozes ti i kamion docerati,al ne moze sa njim raditi po Evropi,ne toliko zbog duzine,nego zato sto nije bezbjedan,puno trose,imate vi tamo DEF sto je kod nas AD BLUE i tu bi pao,neefikasne kocnice,bucni...takav kakav je nikako ne ispunjava EU standarde.Evropski kamion tamo bi u stvari postavio nove standarde,kakve ni Americki zakon nije propisao.
VW jeste jeftin tamo,al samo je on jeftin od EU brendova,zasto se prodaje lose,pa los auto,to znamo svi,tu su npr Ameri pametniji od velike vecine Evropljna (bar one koja vozi VW).
Ne slazem se sa tobom oko ti kamiona kako bi oni prosli u USA kad bi dosli tamo.Ko je od nas tu u pravu,navjerovatnije nikad necemo saznati a mozda i saznamo jednog dana ako se nesto preokrene,eto ti razlog da zivis duze od 15 godina koliko sebi predvidjas,mozda budes i u pravu pa mi mozes replicirati sa onom cuvenom "jesam ti reko ja" hehe..salim se ja,malo humora.

Autor Renault Terminator 29 Jun 2016, 17:21

Mile

Moram ti pokazati Volva sto sam vozio u Canadi.

Autor Renault Terminator 29 Jun 2016, 17:56

nemoj molim te koristiti srbiju za primer, uzmi za primer neku normalnu evropsku drzavu gde vlada zakon i red. u srbiji se do nedavno mogao prodavati i Yugo sto ti govori koliko obracaju paznju za izduvne gasove i slicno.
ne razumem to za kamione "ne mozes ga voziti u evropi jer nije bezbedan i puno trosi". kakve veze to ima? od kada u ijednoj drzavi postoji pravilo da li se sme prodavati ili ne na osnovu potrosnje? ista stvar i za sigurnosne mere - nema sanse da bi njuskas tipa peterbilt 379 prosao gore u direktnom slucaju sa evropskim kamionima bez njuske gde je vozac nalazi na 10 cm od kraja kamiona.
neka evropske firme naprave slobodno kamione po americkim standardima za americko trziste. ako mogu da naprave tako napredne kamione kako ti kazes, onda im nebi trebao biti problem ni da naprave kamione sa 30 godina starom tehnologijom.
volkswagen je jedini jeftini brend koji je uspeo da opstane u americi, a inace su se u proslosti prodavali gotovo svi. pa kako to da od svih njih opstao samo vw? kako je renault koji ti hvalis uspeo da propadne?
jednostavno, ja gledam sve industrije povodom toga i sta se menjalo kroz istoriju. istina, neke americke stvari su se promenile dolaskom strane konkurencije (posebno u auto industriji), ali kamini nisu toyota corolla koju treba da prodas nekoj bakici da vozi od crkve nedeljom. neki stranci (pre svega japanci) su uspeli da otmu deo kolaca, ali to je samo u klasi manjih automobila - u vecim klasama i u klasama gde ljudi hoce vise od jednostavnog prevoznog sredstva i dalje dominiraju americki proizvodi. opet kazem, kada evropska i japanska konkurencija nije uspela da skine harley davidson sa vrha (a imaju sve uslove za to), ne verujem da tamo neka scania ili duf imaju sanse protiv peterbilta i kenwortha.

Autor mile antena 29 Jun 2016, 18:11

Mile

Ma iskljucili bi ga iz saobracaja odmah,sta je s tobom.Vidjao sam u Njemackoj,Austriji.. USA tablice,na koju foru ti auti sa tim tablicama se voze kod njih ne znam.
Ako nisi znao,DAF je vlasnik Peterbilta.

Autor Renault Terminator 29 Jun 2016, 18:47

koga bi iskljucili iz saobracaja?
ne znam na koju foru ljudi voze americke aute u evropi, mozda su diplomate ili nesto slicno, ali ako hoces uredno da ga registrujes i vozis - promene su daleko vece od samih farova. citao sam price nekih ljudi u nemackoj koji su pre uvozili mustanga (pre nego sto se poceo prodavati u evropi), moraju da menjaju farove, branike i jos gomilu elektronike i gomilu stvari oko izduvnih gasova.
ista stvar je i za one koji uvezu evropski auto u americku. u chicagu postoji jedan focus rs prve generacije koji se nikada nije zvanicno prodavao u americi, sto znaci da je vlasnik radio silne prerade da bude legalan za americke ulice

Autor mile antena 29 Jun 2016, 18:55

Mile
Peterbilte i ostale.Ima jedan Freightliner long haul truck na Palama u Republici Srpskoj.
Nisu mi djelovali kao diplomate, klasicne USA tablice, imeju "state"natpise I obican onaj njihov broj,nista specijalno.
A da je sex Made in USA car preregistrovati ovde kod nas u Evropi je tacno,zato je moj brat i odustao.
Necu ti vise spominjati Srbiju ili cu se truditi sto manje,imam osjecaj da svaki put kad u pozitivnom kontekstu kazem nesto o Srbiji da ti skinem jednu godinu zivota hehe..moram malo da se salim,nemoj da se naljutis.Znam ja zasto ti ne mirisis Srbiju,razumijem ja tebe I djelimicno si u pravu,al samo djelimicno.Upload-em video moga Volva sto sam vozio gore,stavicu ga ovdje,volio bi da ga vidis,nije nista specijalno,Volvo ko Volvo.

Autor Renault Terminator 29 Jun 2016, 19:10

ako je i obican uvezen auto, opet ce moci biti vozen samo do perioda kada mu istice prva registracija. u americi nece moci da ga registruje jer mora da prodje emission test, a naravno da ga auto ne moze proci ako vise nije u americi. a u evropi ga nece moci registrovati dok ne uradi preradu na evropske zakone.
ne volim da koristis srbiju kao primer zato sto je to drzava bez reda i pravila. zato kad kazes "moze se u srbiji voziti americki auto bez prerada ..." ... pa moze, ali u srbiji na ulicama jos ima silnih dizela iz 1980tih i yugica koji prolaze tehnicki tako sto se stavi 20 evra u saobracajnu, tako da je srbija stvarno najmanji pokazatelj sta u evropi (ne)moze. mislim, u srbiji se do ne tako davno mogao prodavati i Yugo, sto ti govori kakav je zakon za saobracaj

Autor mile antena 29 Jun 2016, 19:23

Mile

Al kako npr policajac negdje u Evropi zaustavi takav auto,kako on moze znati dali je registrovan ili ne?

Autor Renault Terminator 29 Jun 2016, 19:36

Mile

Kad moze Peterbilt prodavati 50 godina jedno te isto u Americi,zasto onda nebi Srbija do skora pravila Yuga.U ostalom,taj Yugo dosao u Ameriku,takav-kakav je,Peterbilta jos u Srbiji nema heheh

Autor Renault Terminator 29 Jun 2016, 19:39

u americi na registarskoj tablici ima mesec i godina kada registracija istice.

peterbilt ne prodaje sigurno jedno isto vec 50 godina. sa izuzetkom dizajnerskih linija, nemaju bas mnogo toga zajednicko posebno po pitanju mehanike. poprilicno sam siguran da je mogao peterbilt bi nastavio da proizvodi legendarni 359 do danasnjeg dana jer je to nevidjeno popularan kamion i danas (iako je proizvodnja prekinuta pre skoro 20 godina) i jako drzi na ceni.

Autor mile antena 29 Jun 2016, 20:17

Mile

Ne mogu uplodovati video,ako imas neki sajt za to okaci,da probam.Evo ti slike potpuno novog Volva,na testiranju kod nas u firmi u realnim uslovima eksplotacije,dali nam sa malom kabinom majke im ga..al taj "mali" je promjenio vozni park u firmi iz korijena heheh,jedva,jedva smo mi uspjeli ubjediti Boss-a samo da proba Volva,da ga bar testira,poslije par mjeseci stigla su tri komada,sa vecom kabinom,ne nova,nazalost.

Pred utovarom.

http://www.upslike.net/imgdb/20140313_154523_zpsb1cfac51-b49a14.jpg

http://www.upslike.net/imgdb/20140313_154609_zpsf7aa7154-fd4892.jpg

http://www.upslike.net/imgdb/20140313_154539_zps995738e9-b6579f.jpg

http://www.upslike.net/imgdb/20140313_154548_zpsc884959c-c1b254.jpg

Ne moze brze,tu mu je blokada.
http://www.upslike.net/imgdb/20140313_143351_zps433d1f26-25f358.jpg

http://www.upslike.net/imgdb/20140313_160728_zps97f546ac-76dd49.jpg

http://www.upslike.net/imgdb/20140313_160740_zps3a963e24-7982e5.jpg

http://www.upslike.net/imgdb/20140313_160748_zps3cf93faf-7d8fec.jpg

Na pumpi..
http://www.upslike.net/imgdb/20140313_195228_zps5173ef84-067de5.jpg

http://www.upslike.net/imgdb/20140313_195434_zps28e2392d-81d689.jpg

Autor Renault Terminator 29 Jun 2016, 20:45

Ne pratim nešto kamione, ali taj 379 izgleda kao ono što je većina nas kao deca maštala, kako kamion treba da izgleda...
Ne znam, meni je ono sinonim za kamion što se izgleda tiče.

Renault Terminator

Bez uvrede ali taj vaš izgleda kao neka devojčica spram 379

Poz

Autor Raziel 29 Jun 2016, 21:25

poznat mi je taj volvo, cale ga je imao dok nije kupio freightliner. samo je njegov imao veci sleeper i bio je vise odignut.

ovakav:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/72/Truck_VolvoVN780.jpg

sto se tice maksimalne brzine mislim da svi imaju limit na 68 mph, ali taj limit se lako skida u gotovo svakoj garazi. cale je odavno skinuo taj limit sa freightlinera jer je cesto isao na zapadnu obalu, a to je i za kamione maksimalna brzina 75 mph. mislim da je mogao oko 80 mph kada je limit skinut

Autor mile antena 29 Jun 2016, 23:16

Raziel

Kad bi usao u 379 pa u ovog Volva sto je Mile okacio pito bi te onda dal bi vozio djevojcicu ili starog djeda hehe..

Autor Renault Terminator 30 Jun 2016, 10:18

to je kao da si ga pitao da li bi vozio prius umesto chargera. :)

Autor mile antena 30 Jun 2016, 14:36

Mile

Hoces reci da Volvo nema snage?

Autor Renault Terminator 30 Jun 2016, 16:27

ne, hocu reci da dosadno izgleda i da je jos dosadniji u voznji. ne ume da grmi kao peterbilt 359 i 379. :)))

Autor mile antena 30 Jun 2016, 16:50

Mile

Izgled je stvar ukusa...
Al u voznji je potpuno isti kao I svaki ostali americki kamion,jer ima sve potpuno isto kao i Peterbilt,Kenworth,Freightliner...jedino eto ne grmi.

Autor Renault Terminator 30 Jun 2016, 19:32

nije bas da je isti, barem volvo koji je moj cale vozio nije bio isti. bio je dosta udobniji, ali se takodje i dosta vise kvario nego freightliner. taj volvo je bio glavni razlog zasto cale nikada vise nije kupio Volvo.

Autor mile antena 30 Jun 2016, 19:44

Mile
Evo za tebe i Raziela jedan 379 iz firme gdje sam radio,1996 godiste,najstariji kamion u firmi I jedini na ovom poslu,ostalih pet su Volvoi.Inace u njemu je Cat-ov motor,460 konja single point,mjenjac fulercina.Poslodavac ga neda nikako a ulazio je u njega brdo para,dok sam ja bio tamo dva puta mu je radjen diferencijal I jednom motor,star kamion,stalno se kvari.Vozio sam ga na par tura zimi i htio sam da ga zapalim,hladan vazduh ulazi na sve strane,grijanje lose,znas kad su mi stakla ledila sa unutrasnje strane u kabini,izgrebem samo ispred sebe da vidim gdje gonim,ma robija od kamiona hehe..

http://www.upslike.net/imgdb/FB_IMG_1467308708367-e5fbe8.jpg

Autor Renault Terminator 30 Jun 2016, 19:55

pitao bi te u kakvom je stanju volvo posle 20 godina, ali znam da je nemoguce naci volva tako starog u voznom stanju. :)))
ima li lepsi kamion od ovoga (ovo je peterbilt 359):
http://www.prideandpolish.com/files/2015/08/Limited-Mileage-Combo-Jeremy-Hassevoort-Allegan-MI-710-Gold-Digger.jpg

Autor mile antena 30 Jun 2016, 22:22

Mile

Ovaj Peterbilt je tu gdje jeste danas zahvaljujuci samo tome sto ga poslodavac voli I sto ne zali pare koje ulaze u njega da bi i dan danas bio u voznom stanju isto bi tako bilo i da mu je bilo koji drugi kamion drag kao ovaj Peterbilt,pa bio I Volvo.Ima ih,samo ti nisi obraco paznju jer ih ne gotivis,ima ih sigurno manje od tog Peterbilta jer se manje i prodavao.
Volvo od tvog starog je bio udobniji "malo" samo sto je kabina bila na jastucima,ovjes je inace isti,razlike minimalne.I kazes da je bio visi od zemlje od Volva sto sam okacio,ciniti se,ako je bio long haul truck bio je isti kao ovaj moj sa slike,mozda su te zavarali spojleri na caletovom,ovaj sto sam okacio nema spojlere sa strane sem bumpera napred.
Ima Volva sa vecim odstojanjem od zemlje al to je onda havy duty truck,njemu su prednji tockovi puno siri od klasicnog long haul truck I ti Volvoi nose oznaku VNX ako se ne varam.

Autor Renault Terminator 01 Jul 2016, 09:26

valjda postoji razlog zasto i dan danas gazda toliko ulaze u peterbilta, a ne u volva. :) to je ono sta sam ti pricao ranije oko ukusa americkih kupaca i to volvo nikada nece moci da imati. volvo je jedan obican kamion "bez duse", a da ne ispada da samo njega kritikujem tu spadaju i peterbilt 587, freightliner century i cascadia i slicni. to su jednostavno oni bezlicni kamioni u koje vlasnik sigurno nece uloziti brdo novca da ih zadrzi kao sto bi uradio na peterbiltu 379.
kad sam rekao za caletov bivsi volvo da je "visi", nisam mislio na to da je vise odignut od zemlje vec da mu je kabina visa, njegov je imao taj dodatni "sprat" na krovu, cime se dobivao veci prostor za gornji krevet u sleeperu i kad hodas mogao si da hodas uspravno.

Autor mile antena 01 Jul 2016, 15:32

Mile

Ima istine u tome,on voli tog Peterbilta znaci kad ga vidi vikendom u firmi on svrsava oko njega,meni je sto puta rekao "it's nice truck",Samo meni nikad nece biti jasno,sta je u tom kamionu sjajno,to je mozda bio sjajan kamion u svom nekom vremenu i to mogu da prihvatim,al danas,to je muzejski eksponat koji se stalno kvari i puno trosi I bukvalno se raspada na cesti.On sam vise potrosi djelova nego svih ostalih 5 Volvoa koja rade isti taj posao.
Takva visina da,ovaj sto je bio kod nas je najmanja kabina sa krevetom.

Autor Renault Terminator 01 Jul 2016, 17:38

imam ja poznanika (muz od koleginice na poslu) kome sam nedavno pomagao da ubaci noviji motor u 1977 ford f-350, koga je kompletno pojela rdja od wisconsin zima i koji u najboljem slucaju vredi mozda $100 na otpadu. non-stop ulaze u njega, pre par meseci smo isli po otpadima traziti novija sedista. moze da priusti daleko noviji pikap, ali on voli svoj skoro 40 godina star ford f-350 :)

Autor mile antena 01 Jul 2016, 18:02

Mile
Pogledaj ovaj video,Scanin tehnoloski dragulj.

https://youtu.be/nc1Md1Z1LRc

Autor Renault Terminator 01 Jul 2016, 21:23

odustao sam odmah kad sam video kolika je kabina ... obican ford f-150 ima vecu kabinu od njega.
i onda za ovu kocku kazu "aerodinamican dizajn" :)))

Autor mile antena 02 Jul 2016, 04:09

Mile

To je mala kabina,ima Scania i vecu..nego jesi obratio paznju na tehnicke detalje.

Autor Renault Terminator 02 Jul 2016, 06:51

jesam.
jeli treba nesto impresivno da zvuci iz svega toga?

Autor mile antena 02 Jul 2016, 08:01

Mile

Vidi se da nikad nisi vozio kamion,nisi bio sofer hehe..

Autor Renault Terminator 02 Jul 2016, 15:02

bez uvrede vama kamiondzijama (ja imam mnogo postovanja medju vama jer mi je i cale bio kamiondzija), ali ja nisam zavrsio 2 fakulteta da idem da vozim kamion :)

Autor mile antena 02 Jul 2016, 18:27

Mile

Ja nisam ni jedan pa vozim heheh..

Autor Renault Terminator 02 Jul 2016, 18:53