
Kako bi na adekvatan način povratio “drugu mladost” modelu 911 2.5 ST, Porsche je veoma značajan istorijski model restaurirao do najsitnijeg dela i detalja. Nakon tretmana, sportski klasik je zasijao starim, dobrim sjajem!
Odeljenje Porsche Classic je u prethodnom periodu vredno radilo na automobilu koji predstavlja “lektiru” nasleđa nemačkog brenda. Reč je o najpopularnijem modelu, čuvenom “Elferu” u trkačkom izdanju. Na dodatnu dozu ekskluzivnosti utiče i činjenica da je u pitanju primerak koji je davne 1972. godine dominirao klasom na Le Manu.

Čuvena trka neraskidiva je od Porscheovog nasleđa, budući da modeli nemačke kompanije predvode listu najtrofejnijih imena sa pobedničkog podijuma. Istorija koja obavezuje, ali i najviši standardi doprineli su da se sam proces kompletne transformacije obavi na najvišem mogućem nivou. U praksi, to znači da je tim sveobuhvatnim promenama modela 911 2.5 ST posvetio čak dve godine.

Priča počinje nakon neočekivanog otkrića u Sjedinjenim Američkim Državama, kada je pasionirani kolekcionar pronašao automobil u izuzetno zapuštenom stanju. Budući da je u pitanju izuzetno raritetna serija od svega 24 modela, pažnja sa kojom su nemački stručnjaci pristupili je bez presedana. U vreme promocije, početkom sedamdesetih verzija 2.5 S/T označavala je ulazak kompanije Porsche u vode Grupe 3 (GT vozila) i Grupe 4 (modifikovanih GT vozila).

Trkački karakter i beskompromisni stil sa akcentom na performansama doprineo je i da se cena od tadašnjih 49.680 nemačkih maraka za standardnu veziju, “popne” za još 19.000 maraka, koliko je bilo neophodno izdvojiti za egzotični sportski kupe. Prema rečima Aleksandera Fabiga koji je vodio projekat u ime Porsche Classic odeljenja, najveći izazov je predstavljala činjenica da je karoserija bila u veoma lošem stanju.
Kao dodatni problem javlja se činjenica i da je tokom višedecenijske eksploatacije, atraktivni 911 pretrpeo i oštećenja prilikom sudara, oštećenja koja naknadno nisu profesionalno sanirana. Takođe, deformacija karoserije, uz koroziju, nije ostavila drugu mogućnost sem u potpunosti novog krova. Nakon pažljivih korekcija karoserije, školjka je dobila tretman CDP procesom koji garantuje impresivnu otpornost na koroziju, nakon čega je automobil lakiran u originalnu Light Yellow nijansu žute boje, kodne oznake 117.
Novi, stari 911 2.5 S/T izložen je na uticajnom Tehno-klasika sajmu u Esenu, epicentru sezonskih dešavanja u kategoriji oldtajmera.
Izvor: Topspeed.telegraf.rs