home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Sistemi rekuperacije energije su obično vezani za kočnice i izduv. Međutim, energija može da se povrati i iz ogibljenja. Bez obzira koliko je vozna površina ravna, amortizeri se konstantno pomeraju, generišući mnogo kinetičke energije. To je teorija na kojoj počiva sistem rekuperacije energije koji razvija Audi.

Dr Štefan Knirš, član Audijevog odbora za tehnički razvoj objašnjava: „Svaka rupa, izbočina i neravnina indukuju kinetičku energiju. Današnji amortizeri apsorbuju ovu energiju, koja se gubi u formi toplote. Sa novim elektromehaničkim sistemom amortizacije u okviru električnog sistema od 48 V, mi iskorišćavamo ovu energiju.“

Nazvana eROT, ova tehnologija napušta konvencionalne telekopske amortizere. Umesto njih, koriste se ramena, spojena sa rotacionim amortizerima koji apsorbuju kretanje točkova i šalju ga putem sistema zupčanika u elektromotor postavljen na zadnjoj osovini. Po Audiju, ovaj sistem je rekuperirao između 3 i 613 W energije pri testiranjima na različitim voznim podlogama, sa prosekom od 100 do 150 W, mada o kojoj je pređenoj distanci reč, nije navedeno. Dakle, trebalo bi da se radi o značajnoj uštedi goriva.

Audi takođe ističe da ovaj sistem dozvoljava gotovo bezgranično podešavanje karakteristika ogibljenja, jer kompresija i hod klipova amortizera mogu biti razdvojeni. Audi tvrdi da je ovo rešenje kompaktnije od konvencionalnog ogibljenja, što omogućava više prostora u prtljažniku.

Ovaj sistem funkcioniše u saradnji sa Audijevim elektro sistemom od 48 V, koji je poznat iz Bentley Bentayge i Audija SQ7. Marka iz Ingolštata je sugerisala da će nova generacija sistema od 48 V biti korišćena kao primarni elektro sistem u Q6 hibridnom krosoveru. Što se rekuperacije energije iz ogibljenja tiče, odnosno primene u serijskim modelima, Audi kaže da je uključivanje eROT-a „verovatno“.

Izvor: Vrelegume.rs

Foto: Audi



čitanja : 910



Komentari

Eto sad će naši putevi biti idealni za štednju energije. Nemci će nam zavideti na putevima.

Autor Berik 11 Avg 2016, 13:26