home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Za devet meseci ove godine "pauk" sa prestoničkih ulica uklonio 23.472 nepropisno parkirana automobila

Nepropisno parkiranje vlasnike automobila može skupo da košta i živaca i po džepu. Jer kad pregrme stres sa kojim se suoče kad umesto svog ljubimca zateknu prazno mesto, dočeka ih hladan tuš jer za mandatnu kaznu i "pauka" moraju da plate čak i više hiljada dinara. Neki, međutim, više veruju sebi nego rešenju koje izdaje saobraćajni policajac na osnovu fotografije radnika "Parking servisa" prosleđene elektronskim putem, i posle uložene žalbe uspevaju da povrate novac. Prema podacima MUP, za prvih devet meseci ove godine od ukupnog broja uloženih žalbi svaka peta bila je osnovana.

U Ministarstvu unutrašnjih poslova kažu da su od 1. januara do 30. septembra ove godine u Beogradu specijalnim vozilima JKP "Parking servis" uklonjena ukupno 23.472 vozila zatečena u prekršaju.

- U istom periodu uloženo je ukupno 198 žalbi na rešenja kojima je naloženo uklanjanje vozila - dodaju u MUP. - Od ukupnog broja žalbi, 36 su ocenjene kao osnovane. Samo tokom septembra u glavnom gradu "pauk" je uklonio ukupno 2.800 vozila koja su zatečena u prekršaju. U istom periodu uloženo je ukupno 15 žalbi, a od toga tri su ocenjene kao osnovane. Broj uloženih žalbi je u padu.

Međutim, treba imati u vidu da se mnogi vlasnici vozila nisu ni žalili. Neki iz lenjosti, drugi možda zbog nepoznavanja propisa i svojih prava, a treći verujući da su gradske službe u pravu.

Prema rečima Damira Okanovića, direktora Komiteta za bezbednost saobraćaja, sistem "pauk video-nadzor" - je legalan.

- To je regulisano Zakonom o bezbednosti saobraćaja, gde izričito stoji da ukoliko policajac u kontroli saobraćaja putem video-nadzora ili foto-zapisa utvrdi da je vozilo parkirano ili zaustavljeno, donosi rešenje u elektronskoj formi kojim nalaže uklanjanje vozila u roku koji ne može biti kraći od tri minuta - objašnjava Okanović. - Stranka koja smatra da je oštećena ima pravo na prigovor koji podnosi Upravi saobraćajne policije. Oni to vrlo savesno obrađuju i ukoliko žalba ima osnova, vlasniku vozila se vraća novac.

Okanović dodaje da policajac "nije jeftin" te da je racionalnije angažovati jednog policajca u video centru, nego uz svaku ekipu "pauka" slati po jednog.

Inače, sistem "pauk video-nadzor" aktiviran je početkom 2009. godine. Tada je najavljeno da je osnovni cilj projekta da se poveća bezbednost i omogući što bolji i neometani protok saobraćaja u gradu, kao i da se donošenje odluka i komunikacija sa ekipama na terenu i građanima učine efikasnijim i transparentnijim.

Međutim, ima slučajeva kada se zbog odsustva policajca na terenu i fotografije koja, ipak, ne može da preslika realnost, odluka o izdavanju prekršajnog naloga mora preispitati.

Iako je "Parking servis" uvođenjem ovog sistema pokušao da pronađe rešenje za problem nepropisno i nebezbedno parkiranih vozila, činjenica da su ga još pre sedam godina najavili kao projekat kakav ne postoji u drugim metropolama delimično uliva nesigurnost u njegovu ispravnost i tačnost.

Fotografija, nesumnjiv dokaz?

Osnovu sistema "pauk video-nadzor" čine auto-dizalice, popularno zvane "pauk", opremljene terenskim računarima uz pomoć kojih kontrolori na ulicama šalju snimke nepropisno parkiranih vozila u dispečerski centar. Zaposleni u centru odmah izdaju nalog najbližoj auto-dizalici da se takva vozila prioritetno uklone sa mesta prekršaja. Nalog za prenos vozila sa njegovom fotografijom, lokacijom i tačnim vremenom opažanja trebalo bi da predstavlja nesumnjiv dokaz o nepropisnom parkiranju i razlozima prioritetnog odnošenja.

Izvor: Novosti.rs



čitanja : 996



Komentari