home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Predstavnici Mercedesovog ogranka u Australiji odgovorili su na pitanje o kojem se dugo polemiše u javnosti: Da li bi autonomno upravljani automobil pregazio pešaka kako ne bi ugrozio bezbednost putnika u vozilu?

Ako neko iznenada izleti ispred autonomnog vozila, sve što sistem može da uradi je da smanji brzinu kretanja i tako ublaži udar. Pod uslovom da udar ne može da se izbegne, sistem će dodatno smanjiti brzinu i zategnuti sigurnosne pojaseve. Sistemi bezbedsnosti su zamišljani tako da prvo „razmišljaju“ o bezbednosti putnika u kabini - rekao je Dejvid Mekarti, portparol Mercedesa u Australiji.

Ukratko, to znači da ako dete istrči pred autonomno vozilo sistem neće okrenuti volan u stranu i rizikovati sudar sa drugim vozilom, jer bi na taj način ugrozio bezbednost putnika - produžiće pravo uz maksimalno smanjenje brzine. To je potvrdio i Kristof fon Hugo, koji je u Mercedesu zadužen za razvoj sistema bezbednosti.

Da ste u situaciji da spasete bar jednu osobu, onda spasite bar jednu osobu. Spasite osobu u automobili. Naravno, pod uslovom da ste sigurni da će ta osoba preživeti. Ovo je veoma kompleksna priča i zato mi radimo na sistemima koji će sprečiti da se uopšte nađete u ovakvoj situaciji - dodao je fon Hugo.

Pitanje bezbednosti autonomnih automobila se pokrenulo nakon što je Amerikanac Džošua Braun poginuo kada je svojim električnim „tesla modelom S“ udario u kamion. Sistem zbog jake svetlosti nije uspeo da detektuje kamion bele boje karoserije.

Izvor: Mojauto.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / Mercedes



čitanja : 690



Komentari