
Za koliko će gorivo poskupeti narednih dana zavisiće najviše od odluke OPEK-a i Rusije hoće li smanjiti proizvodnju crnog zlata
Cene benzina, dizela, ali i auto-gasa nastavljaju da rastu i tokom oktobra, pa se benzin prodaje za 138,70 dinara, što znači da je za sedam dana poskupeo za oko dinar.
Za toliko je skuplji i evrodizel i sada se prodaje za 141,90 dinara, dok se auto-gas toči za 73,9 dinara, ili za oko dinar i po više. Upoređujući cene derivata s početka godine do danas, benzin je skuplji za 12, a dizel za 17 dinara. Cena auto-gasa viša je za pet dinara.
Prema podacima Udruženja naftnih kompanija Srbije, upoređujući cene goriva u Srbiji i regionu, benzin jeftinije toče u Crnoj Gori, Bugarskoj, Makedoniji i BiH.
Dizel je u Srbiji među skupljima. Po višoj ceni toči se samo u Albaniji, Mađarskoj i Hrvatskoj. Slično je i sa auto-gasom, koji je kod nas među skupljima u odnosu na komšiluk.
Tomislav Mićović, generalni sekretar Udruženja naftnih kompanija Srbije, potvrđuje da je gorivo u maloprodaji skuplje za nekoliko dinara, ali da to nisu drastični skokovi.
– Razlog novih, viših cena goriva na pumpama u Srbiji je poskupljenje sirove nafte na berzama izazvane najavama OPEK-a i Rusije da će smanjiti proizvodnju sirove nafte. Ovakva odluka ne donosi se da bi gorivo poskupelo, iako svako smanjenje proizvodnje dovodi do skoka cene, već da bi se taj novac iskoristio za nova istraživanja nafte – kaže on.
Kada je reč o očekivanju cena za narednu godinu Mićović kaže, da prosečna godišnja cena barela nafte iznosi 43 dolara, a da su sve prognoze na početku godine govorile da će biti 50 dolara. Ukoliko do toga dođe, realno je očekivati dalji skok cena goriva i u maloprodaji, ali, kojim tempom, niko ne može da kaže.
Inače, cena sirove nafte od marta do danas veća je za 70 odsto, tačno za onoliko za koliko je prošle godine pojeftinila, s tim što se tolika poskupljenja i pojeftinjenja ne vide odmah u maloprodaji.
– Šta će se, međutim, dešavati narednih meseci s cenom crnog zlata znaće se najkasnije u novembru, posle novog sastanka OPEK-a koji okuplja najveće svetske izvoznike nafte, jer bi tada trebalo definitivno da bude odlučeno hoće li biti smanjenja proizvodnje crnog zlata ili ne – kaže on.
U ovom trenutku cena barela je 51,8 dolara, u septembru je crno zlato bilo još skuplje 53,1 dolar, dok je u avgustu cena nafte bila za 10 dolara niža nego sada. U zavisnosti do daljeg kretanja cena, menjaće se i cene na pumpama, s tim što, zaključuje Mićović, niko ne očekuje drastično poskupljenje goriva.
Izvor: Politika.rs
Kvalitet goriva ne prati cene
Iako plaćaju derivate više od drugih u okruženju, vozači u Srbiji nisu zaštićeni. Mere za suzbijanje sivog tržišta još nisu dale pun efekat. Šverceri sada derivate prodaju firmama
Mnogi naši vozači po povratku iz inostranstva tvrde da im automobil manje troši i bolje ide kada sipaju gorivo na stranim pumpama. Društvene mreže su prepune komentara i tvrdnji da se auto "preporodi" kada se gorivo sipa u inostranstvu.
Česte su i pritužbe vozača da im se automobil pokvario zbog nekvalitetnog benzina ili dizela. Štete su velike, a zbog slabe kontrole goriva gubi i država pa će, prema procenama Udruženja naftnih kompanija Srbije, samo do kraja godine izgubiti oko 20 miliona evra.
- Mi, nažalost, nemamo nikakvu kontrolu kvaliteta goriva - kaže Goran Papović, predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS). - Jedino što možemo da kontrolišemo, jer nemamo odgovarajuće laboratorije, jeste oktanska vrednost goriva na pumpama. To, naravno, nije ni izbliza dovoljno, pa naši sugrađani sa pravom sumnjaju u kvalitet onog što kupuju.
I država je svesna da je sa gorivom poslednjih godina bilo mnogo mešetarenja, a nesređena situacija ne odgovara ni velikim kompanijama kojima negativan publicitet nanosi mnogo štete.
- Država je u poslednjih pet godina donela niz mera usmerenih ka suzbijanju sivog tržišta, a samim tim je bitno unapređen kvalitet goriva na srpskom tržištu - tvrdi Tomislav Mićović, generalni sekretar Udruženja naftnih kompnija Srbije (UNSK). - Tačnije, zbog izuzetno velikog broja kontrola na benzinskim stanicama, povećan je rizik ilegalne prodaje raznih drugih derivata nafte kao motorno gorivo, pa su eventualna odstupanja u kvalitetu zanemarljiva.
Ipak, ni prvi operativac Udruženja naftaša ne pobija činjenicu da goriva lošeg kvaliteta ima.
- Sve preduzete mere ne znače da sivog tržišta goriva u Srbiji nema, već da se "prestrojilo". Kanali su preusmereni na direktnu prodaju krajnjim korisnicima - kaže Mićović. - U pitanju su, uglavnom, veći potrošači goriva koji ne mogu da odole da bar deo ne kupe po cenama koje su i do 30 odsto niže nego kod legalnih snabdevača.
Na pitanje da li to ipak znači da sistem kontrole koju sprovodi država nije dobar, Mićović kaže da su mere po pravilu donošene ishitreno i da bi mnogo toga moralo da se promeni.
Kupujući litru dizela vozači plaćaju oko 75 dinara akcizu i PDV, iz čega se, pored ostalog, finansira veoma složen "trostruki" sistem inspekcijskog nadzora. Otuda je i cena dizela u Srbiji već više od godinu dana najviša u odnosu na zemlje u okruženju.
I rezervoari pod lupom
Država najavljuje da će u skorije vreme početi i kontrola sadržaja rezervoara u automobilima. - To je jedna drakonska, ali veoma delotvorna mera koju primenjuju sve zemlje Evrope. To su iskusili i mnogi srpski vozači kamiona i autobusa kojima su 2011. i 2012. godine, kada je kod nas cvetalo nenamensko korišćenje lož-ulja za pogon vozila, pronađeni tragovi ovog goriva u rezervoarima - objašnjava Mićović i dodaje da se za uvođenje ove mere UNKS već godinama zalaže.
Izvor: Novosti.rs
Majko milaaaaaaaaaaaa. Mozda da ne vozim auto do posla, mozda ustedim. Mozda da ga prodam, tako necu da trosim svoj novac. Kao da mi ga drzava daje...
Bila bi fora da budemo najjeftiniji sa gorivom u regionu. Pa da zva**vi izdadje sav nasmejan medju medije. Kaze eto vidite, mi smo najjeftiniji sa gorivom u regionu. Dzabe sanjam..
Opa, pa mi nismo najskuplji sa benzinom u regionu, kao što se priča! Daleko od toga.
Povecanje cene nafte je neophodno, zapravo je trenutno jedini spas za ekonomiju Rusije i ne budu li se dogovorili, oni ce jos vise da potonu, dotaci ce novo dno...
Nismo najskuplji, trebalo bi to ispraviti, podići još akcize, da barem 70% ukupne cene ide državi, a ne samo nešto više od 60% kao sada.
Dizel skuplji nego u Sloveniji, Grčkoj.
A kvalitet očajan, ne da ne prati cene već obratno.
Nadam se da će ovaj dinar izvući Ruse. :)))
Gorivo iz inostranstva - auto se "preporodi"
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2016&mm=10&dd=18&nav_id=1189144
@ P1, u 15:11, jel vi stvarno ne primećujete da sam taj članak sa sajta B92 / Novosti već objavio ovde, zajedno sa tekstom iz Politike? Na B92 su samo promenili naziv članka.
Gorivo iz Bosne a i Hrvatske: motor trosi benzina 20% a auto i traktori dizela 10% manje u odnosu na nase gorivo i gde je onda tu racunica jer ja za novce prelazim kilometre
odnosno vise pravim radnih sati sa masinama
velibor
Pitom je u BiH značajno jeftinije.
Kad se sve sabere, jasna je računica.
Gorivo u Srbiji je najskuplje i najlošije u regionu.
Jer smo mi banana država, u kojoj vodjama puna usta standarda EU, od kojih samo cena goriva ispunjava EU standarde, ali ne i kvalitet.
Da imamo državu, morali bi da se ispune standardi za gorivo i da se poštuju, ali nema ovde ko da to uradi. Ovde stranci teraju radnike da kleče za 150e, šta dalje pričati. To je najbolja slika kakva smo mi "država".
Gorivo u Srbiji je slično kvalitetom kao i u okruženju.
Rafinerija u Pančevu je potpuno rekonstruisana i pravi goriva Euro 5+ standarda.
Više nema osnova za tvrdnju da NIS ima loše gorivo, kao što je bio slučaj pre par godina.
Hahaha , skontaj , dizel skuplji u Srbiji nego u Njemačkoj , ja baš večeras točio po novoj cijeni nakon poskupljenja-1,12€ za litru?!
Djordje
Molim te nemoj nas porediti sa tom sirotinjom. :)
Ovde je barem odličnog kvaliteta, za razliku od Nemačke, ako je verovati botovima...
Ipak mi imamo jak standard, pa su i cene goriva uskladjene prema tome.
Skuplje nego u Sloveniji i Grčkoj.
Srbija pobedjuje. :)
I ovi dole banditi kod nas (BiH) su htjeli nametnuti još nekih akciza , navodno za autoputeve (čitaj za parazitski administrativni aparat-uhljebe)
ali valjda nije prošao prijedlog , al' im je zato prošao gdje takođe mogu zagrabiti od sirotinje.
Pošto je BiH ekološki osvještena zemlja(hahahahaha) uvešće dodatne namete onima koji više zagađuju (takvih je bar 80% na cestama) jer oni teže ka normi , pazi sad ovo , Euro6.
Sa čim Euro6 , sa 500 maraka?!
Jest , onaj nesrećnik sa Golfom cvajom , namjerno to vozi , što voli , pa će ga vlast stimulisati većim nametom , pa će popizditi i kupiti novu sedmicu , jest al u ku...
Djordje
Pa to je taj hohštapleraj, nametanje standarda u državama gde je standard tužan.
Trenutno su tamo mnogo manji banditi nego ovde, ako govorimo o gorivu i registracijama.
Znaš li da je ovde za Golfa 5 R32 registracija 2 000eur ?
Tuga kakva banana od države.
Banda , pod izgovorom nekakvih kur....h "eurointegracija" i kvazimoralisanja , grabe bjedi u džep.
I ovde kod nas u Republici Srpskoj isto peglaju te preko 3150 kubika , tako da je registracija od 1500 maraka pa na više što je auto mlađi , a to u Srbiji je van svake pameti i bez realnog osnova.
Npr. u M/H Federaciji je dosta jeftinije (oko 1000KM)
Tako je bilo kod nas za motore , pa su na kraju spustili ,jer je sve motora bilo il neregistrovano ili ko je ozbiljniji ,prijavio ga u Brčko ili Federaciju jer je bio odnos 500KM naspram 1500KM kod ovih većih motora.
Isto tako , iako su na državnoj razini uveli kategoriju oldtajmera , zbog entitetskih tumačenja državnih zakona ,ovi naši u MUP-u RS ne daju produžiti registraciju dok nisu uplaćene sve pune takse?!
A oldtajmeri po zakonu plaćaju samo tehnički i polisu , nikakve druge namete.
Kolega mislio sad registrovati svog 560SEC , da može ići malo i vani na oldtajmer skupove , da nije samo u BIH i da ne vadi svaki put probne table ali su ga bukvalno odjebali.
A realno za auto koje se vozi samo preko ljeta i koje će napraviti 2000km za godinu je suludo dati 1500KM
Sad će neko reći , vozi SEC-a nek plati , a realno momak ga je platio 3000KM i od usta je odvajao od svoje normalne plate par godina da bi sredio to auto , znači nije nekakav skorojević.
Ali što bi se reklo , udri Đuđa dok je tuđa...
Djordje
Tako ti je to kod nas banana država, gde imaš bahatu partijsku nepismenu bulumentu na pozicijama, krezubu.
Kao Marijan Rističević npr, takvi su ti kod nas na pozicijama...
Pa dovoljno ti je samo da pogledaš ovakve ko mange, klasične one zavidne ljadže pa ti bude jasno zašto nam je tako.
"Što se takse tiče pri registraciji, i dalje će osnov biti kubikaža, verovatno bez izmene, što je i logično. Naravo, kome se ne sviđa neka smanji kubikažu. Kubikaža je svugde osnov luksuza.
Naravno obična kola i nemaju sa zapreminom većom od 2,0 L."
Autor Oktopod 18 Okt 2016, 18:33
Eto vidiš razmišljanje zaostalog primitivca, komunjara koja nije video dalje od sela.
Misli da je kubikaža osnov luksuza svuda u svetu. :)))
Ali eto kod nas barem ima načina da se zaobijde taksa, ne znam kako je kod vas.
Što bi se reklo, gladnom du*etu, m*da mera.
Orlo 12:43
Evo Rusi dotakoše novo dno. :)))
http://www.b92.net/biz/vesti/svet.php?yyyy=2016&mm=10&dd=20&nav_id=1190233
@P1
Gledas kako ti odgovara i kako plasiraju ostrasceni novinari... cena barela nafte i kubik gasa je jeftiniji nego pre par godina da bi bas upravo prodavci (citaj Rusi) znantno manje zaradili a ovi drugi manje platili... pa ti vidi ko je na gubitku... :)
Orlo
Znači sada su B92 ostrašćeni novinari, inače poznati kao veliki rusofili i patriote. :)
Možda fingiraju podatke, kao mile antena što ima tačnije podatke od zvaničnih o prodaji. :)
Kako god, podaci govore, rekla-kazala ne gledam.
Mada moram priznati da su zabavni komentari likovanja. :D
Evo samo sto nisu stigli Americki tankeri sa skupim gasom iz skriljaca od kog ce sve u evropi da pojeftini... :)
(najob, 20. oktobar 2016 16:54)
Preporučujem (+122)Ne preporučujem (-12)
@P1
Gde si ti u toj vesti video egzaktne podatke?
Inace B92 je prenela vest od ruske TAS agencije, pa ti vidi... a na B92 mozes da procitas vesti sa svih strana, spinove... kod njih si mogao da procitas i oprecne vesti dan za danom o istoj temi tako da...
Orlo
"Gasprom je isporučio količinu od 578,9 miliona kubnih metara 18. oktobra, javlja agencija Tas."
@P1
Ali nigde ne pise koliko je bio rekord pre toga, koliki je rast... cena nafte i gasa je niza sada nego pre namernog obaranja cene od strane OPEC-a...
Orlo
Ne piše. U svakom slučaju, više ga prodaju nego što njih košta tako da su svakako u plusu. :)
Ne bojim se ja za njih.
Više me brine jadna Srbija.
A sankcije se obijaju o glavu marionetskim državama, Merkelova izgubi izbore...
Svuda je nezadovoljstvo i negodovanje, privrednika i ljudi, jer uvodjenje sankcija je kontraproduktivno.
Neuporedivo veću štetu imaju te države koje su uvele sankcije, jer mnogo više oni izvoze u Rusiju nego obrnuto, tako da je to sečenje grane na kojoj sediš.
Ali "ljubav" prema Americi je slepa, pa ako hoćeš da se dodvoravaš, to te košta.