
Consumer Reports je i ove godine u saradnji sa automobilskim ekspertima sproveo opsežno testiranje automobila dostupnih na američkom tržištu i izabrao najbolje. Neki od njih su dostupni i na našem tržištu.
Tzv. Consumer Reports Top Picks definiše najbolje modele u svakom segmentu, i to prema rezultatima opsežnih testova, ispitivanja pouzdanosti i naravno sprovedenih crash testova. Poslednji u nizu parametara je onaj o zadovoljstvu vlasnika.
Ove godine je izabrano deset najboljih, od kojih čak njih sedam dolazi iz Japana, a tek jedan iz Koreje. Preostala dva modela su domaća, a ni jedan nije iz Evrope.
U nastavku sledi lista najboljih predstavnika klasa:
Najbolji automobil srednje veličine: Toyota Camry
Kod nas pomalo zaboravljeni model koji još možemo jedino pronaći kod najzagriženijih Toyotinih fanova, u Americi je toliko omiljen da ga mnogi smatraju američkim proizvodom. Čak 75% delova je američko, pa takva teza ima i osnove. Inače, model startuje cenom od 24.000 USD, a kroz brojne generacije stekao je status pouzdane i veoma bezbedne porodične limuzine.
Najbolji mali auto: Honda Fit/Jazz
Iako mu cena od 19.000 USD nije jača strana, Hondin mališan i u Americi je veoma poželjan automobil. Malo troši, praktičan je i prostran, pa mu se može oprostiti nešto nerafiniraniji vozni postroj. U Evropi poznatiji pod imenom Jazz smatra se jednim od najpoželjnijih i najpouzdanijih malih vozila, a cenu drži skoro kao nedodirljivi nemački premium brendovi.
Najbolji kompakt: Subaru Impreza
Kompaktna limuzina ima cenu od oko 21.000 USD, a na listu najboljih vratio se zahvaljujući odličnom ukupnom utisku. Fascinira na svim poljima, od bezbednosti i upravljivosti, pa do komfora i odličnog AWD pogona.
Najbolji luksuzni SUV: Lexus RX
Lexus se nikada nije snašao na evropskom tržištu, ali u Americi ima odličnu prođu. To posebno važi za veliki RX kome ni početna cena od skoro 52.000 USD nije prepreka za uspeh. Savršeno uglađen i vrlo kvalitetan, to je RX poslednja dve decenije.
Najbolji sportski auto cene do 40.000 USD: Mazda MX-5
Košta nepunih 30.000 USD, a pruža užitak vožnje pravog sportiste. To je Mazdin roadster i ujedno najprodavaniji roadster na svetu. Savršen za vikend trkače, rezimirao je žiri.
Najbolji mali SUV: Subaru Forester
Cenom od 27.000 USD nije najjeftiniji, ali je Amerima veoma drag. Odlične vozne osobine i komfor uz AWD pogon bez greške su dobitna kombinacija.
Najbolji SUV srednje veličine: Kia Sorento
Veći brat kod nas popularnijeg Sportagea ima cenu od oko 38.000 USD, a na vrh je stigao jer nudi čak i više od renomiranih rivala. I to čini po fer ceni.
Najbolji monovolumen: Toyota Sienna
Predvodnik segmenta poslednjih dvadesetak godina i u najnovijem izdanju ne razočarava. Praktičan i komforan, sa bogatom opremom i moćnim motorima. Cena mu je skoro 36.000 USD, a može da preveze osam osoba. Nimalo čudno sa obzirom da se naslednik kod nas poznatije Previje u najnovijem izdanju razvukao na preko pet metara.
Najbolji pick-up: Ford F-150
Sve je jasno, Fordova F serija je već decenijama najpopularniji model u segmentu kamioneta. Naravno, i spada u red najpouzdanijih, a cena mu je oko 46.000 USD.
Najbolji veliki auto: Chevrolet Impala
Za manje od 40.000 USD Chevrolet nudi 5,1 metara dugu limuzinu svetski poznatog imena sa hibridnim pogonom od 200KS. Nudi komfor i vozne osobine kao kod luksuznih limuzina. Dovoljan razlog za titulu najboljeg.
Izvor: Index.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Toyota
Nobelovu nagradu onome ko uspe da memorizuje adresu u taj "najbolji" Lexus. Ili radio stanicu. Najgori infotainment svih vremena.
Jedino po cemu je Impala bolja od Avalona je CarPlay(ako ga ima).
Kia Sorento je bolji od CR-Va. Sigurno. Prodaja sve govori.
vozio sam i impalu i avalon. impala je daleko bolji automobil u svakom pogledu. kvalitet enterijera, udobnost, tisina, snaga, sam osecaj voznji ...
a sto se tice cr-v-a, sad je odjednom prodaja bitna? ok, onda je ford escape (kuga) bolji i od sorenta i od cr-v-a.
samo mi nije jasno odakle su izvukli ove cene jer one nemaju veze sa realnoscu
Zato sto Sorento nije zaista "veliki" SUV. Mislim da Pilot ima duplo veci gepek. Impala je bolja jer ima vise konja, a to sto se raspada to cemo da zanemarimo.
Cene su pale sa Marsa, kao i sve ostalo. Tipa, odakle ovoliki Subarui? I Sienna je bolja od Pacifice? Sienna bese ima 4x4? Ali sem toga, nema sanse da je model na zalasku karijere bolji od najpopularnijeg, upravo osvezenog, Chryslera... A Camry je bolji od Mazde 6?
ja nigde ne vidim da pise da je sorento veliki vec srednje klase (sto i jeste).
po cemu se to impala raspada? impala je jedini auto ikada kome je consumer reports dao maksimalne ocene (a to je jos impresivnije kada se zna koliko je consumer reports naklonjen japanskim autma). uradjen je bez greske. daleko od toga da imam nesto negativno reci za avalon, ali u gotovo svim kategorijama impala je bolji auto - posebno ako se poredi nov vs nov.
ne znam sta te buni kod subarua. subaru je firma koja ima najveci broj vernih musterija. dovoljno je da se pogleda prodaja prethodnih godina. 2011 su prodali 266,000 vozila u americi, prosle godine skoro 600,000. ljudi ih obozavaju, posebno forester i outback.
pacifica ima gadnih problema sa menjacima, verovatno je zato i ne preporucuju. opet i nova pacifica gubi prodajni rat od sienne. u prvih nekoliko meseci pacifica se uglavnom krece od 7,000-9,000 mesecno, a sienna 9,000-12,000 mesecno u istom periodu. prosle godine sienna je ubila pacificinog prethodnika town & country (137,000 vs 93,000).
camry je generalno bolji auto od mazde 6. mazdi ide u korist dinamicnost, ali u apsolutno svim drugim karakteristikama camry je bolji auto. vozio sam oba i ako bi morao da biram jedan sa kojim bi svakodnevno ziveo, bez razmisljanja bi izabrao camry. enterijer je pregledniji, camry je tisa, udobnija, vise prostora ima, a da ne govorim koliko je toyotin kvalitet ispred mazdinog. da citiram tebe, “prodaja sve govori”.
@ mile antena
Šta misliš o novoj (2016) Mazdi CX-9? Šta se priča, nezvanično? Kakvi su utisci novinara, vožnja, kvalitet izrade itd? Pitam tebe jer se ona ne prodaje ovde u Evropi, a izgleda da je neće ni biti naredne 2 godine...
Meni se dizajn jako svidja iako nimalo nisam ljubitelj japanskih vozila. Nikad o "japancima" nisam razmisljao. Prednja maska extra izleda! Enterijer u top verziji (Signature trim) je izuzetno lep... i nigde nema preterivanja. Taman koliko treba. A od motora nude turbo benzin sa 4 cilindara (!).
Hajde napiši neki svoj lični utisak/ review. Ti si tamo, slušaš, pratiš iz prve ruke.
@ja,
moj jedan prijatelj vozi cv-9, doduse prvu generaciju koja je delila platformu sa ford edge i imala fordov 3.5 v6 motor. onako, nista posebno. nesto kao sportski, ali za svoje dimenzije i nije nesto praktican (zadnji deo je dosta nizak).
novinari vole mazde jer su dinamicne i uglavnom zanemaruju sve drugo. ako stave mazdu na test sa recimo toyotom, mazda ce ga pobediti zato sto je dinamicnija za voznju - novinarima je nebitno sto je toyota prostranija, ekonomicnija, laksa za voznju, kvalitetnija, daleko bolje zadrzava cenu, itd. tako da ja licno nikada nisam bio odusevljen mazdama. znao sam dosta ljudi koji su ih posedovali (uglavnom 3 i 6) i niko nije bio zadovoljan na duzi period. cim pocnu na prilaze 100,000 milja vec nastaju problemi
mile antena 02:40
A kakvi to problemi ?
Znam za primer Mazde 6 dizel koja je prešla više od toga što si naveo bez ikakvih problema.
@P1,
ranije su imali dosta problema sa automatskim menjacima.
sad nemaju neki specifican problem, vec se gotovo sve podjednako kvari. ja sam provozao mazdu 2 pre nego sto sam kupio yaris. lepo ona ide, sportska je za svoju klasu i sve to, ali kad sam po netu proverio zadovoljstvo kupaca video sam da ono traje sa mazdom 2 dok ne istekne garancija - posle toga sve polako krece da se kvari. dok za yaris sam nasao gomilu prezadovoljnih kupaca koji su prelazili i do 300,000 milja sa samo regularnim odrzavanjem. to je kljucni razlog zasto sam kupio yaris. kao sto sam spomenuo na jednoj drugoj temi, mnogo mi je zao sto ce sledeca yaris biti prepakovana mazda 2 (toyotin dizajn, a mazdina platforma i mehanika).