home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Brojne automobilske kompanije počeće ponovo da povećavaju radne zapremine motora, nakon što je utvrđeno da sve manji pogonski agregati neće moći da prođu nove, stroge testove emisije izduvnih gasova koji će se sprovoditi u realnim uslovima.

Kako izveštava Rojters, kompanije kao što su Volkswagen, General Motors i Renault obrnuće takozvani "daunsajzing" proces koji je poslednjih godina naročito uzeo maha i doveo do toga da su motori ispod jednog litra zapremine uobičajena pojava u manjim automobilima.

Navodi se da je uočeno da mali benzinski motori izbacuju "znatnu količinu finih čestica i ugljen-monoksida", a da toplota koju generišu kompaktni turbo dizel agregati rezultuje povećanim očitavanjem azotnih oksida, čak 15 puta iznad dozvoljenih granica.

Tako se, na primer, očekuje da će zbog problema sa previskoim emisijama štetnih gasova Volkswagen ukinuti trocilindarski 1.4 litarski dizel, i zameniti ga 1.6 litarskom jedinicom sa 4 cilindra. Renault bi takođe trebalo da u budućnosti poveća zapreminu svog 1.6 dizel motora za 10-ak pocenata, dok će sledeća generacija pogonskih agregata General Motorsa, koja će se pojaviti 2019. godine, takođe biti veća za 25-30% u odnosu na aktuelni 1.2 litarski dizelaš.

Da su nove tendencije u proizvodnji motora izvesne, potvrđuje i izjava koju je nedavno dao direktor Renault-Nissana zadužen za pogonske sisteme, Alen Raposo.

"Tehnologija koju smo do sada koristili za smanjenje kapaciteta motora više nam ne omogućava da ispunjavamo postavljene emisione standarde. Dostigli smo granicu u 'daunasjzingu'", rekao je Raposo na upravo okončanom sajmu automobila u Parizu.

Analitičari procenjuju da će zbog striktnih testova koji će se obavljati u realnim uslovima vožnje, a ne kao do sada u kontrolisanom laboratorijskom okruženju, u budućnosti nestati benzinci ispod 1.2 litra zapremine, kao i dizelaši ispod 1.5 litara.

Izvor: B92.net

Foto: Toyota



čitanja : 1260



Komentari

Šta reći? Kao, recimo, kada "medicinska struka" ( ili bilo koja druga ), godinama (pa i decenijama ) forsira jednu vrstu stručnog pristupa odredjenom problemu, a onda se "sastanu" i kažu: "Ne tako, od sada radimo ovako, drugačije, a potpuno suprotno u odnosu na ono kako smo do danas radili."

Bem li ga ...

Autor moron 18 Okt 2016, 14:56

Mazda rules.

Autor Japanac u srcu 18 Okt 2016, 14:57

Tko podobnije prati ovo nije ništa novo niti neočekivano.

Sve ovo znači da je oporezivanje po obujmu motora čista glupost. Snaga ili deklarirana potrošnja. OK, realniju deklariranu potrošnju nećemo imati prije 2019. no po meni bi to tada trebao biti uvjet oporezivanja.

Autor N.N. 18 Okt 2016, 15:25

N.N.
Pa i snaga i potrošnja su glupost.
Vrednost jedino.
Bilo u novom SAT-u, primer Fiesta sa 140ks i 518d sa 150ks, ti bi njih isto oporezovao ?
Ili S klasu 350d koja troši kao neki prosečni benzinac ?

Autor P1 18 Okt 2016, 15:35

једино има смисла опорезивање по вредности као и свака друга роба, мада вероватно и ту може бити неки аргумент против

Autor toma mkd 18 Okt 2016, 16:33

Zadnjih 5 - 10 godina razvoja motora, išlo je u pogrešnom smeru. Ima nelogičnih primera, u C segmentu 1,0 L motri, posebno Ford i sad VW. Logično da će stvari leći na svoje mesto, i da će minimalna kubikaža biti 1L po 1T težine.
Kod dizela, ispod 1,5L se ne može prilagoditi novim standardima.

Ono što neko pomenu Mazdu - 2,0 i 120ks, je takođe nemoć ulaganja u ozbiljan motor.

Što se takse tiče pri registraciji, i dalje će osnov biti kubikaža, verovatno bez izmene, što je i logično. Naravo, kome se ne sviđa neka smanji kubikažu. Kubikaža je svugde osnov luksuza.
Naravno obična kola i nemaju sa zapreminom većom od 2,0 L.

Autor Oktopod 18 Okt 2016, 18:33

@ P1

Ne znam... U biti dolazi i zemlje gdje se već u startu oporezuje cjenovna osnovica pa nisam ni pomislio da se i dalje oporezuje po cijeni vozila. Mada teško je reći koliko neko vozilo vrijedi kao polovno.

Isto tako što se tiče potrošnje ne mora to biti jednako za dizel i benzince. Uostalom europske eko norme nisu jednake za jedne i druge, samo je naziv zajednički.
Isto tako je taj porez kod potrošnje izražen preko CO2. Dizel ima veću emisiju CO2 za istu potrošnju.
A... Što je zanimljivo najviše bi profitirala u tom slučaju vozila na CNG koja emitiraju manje CO2. Recimo onda pogoduješ nekim Fiatima ili npr. Golfu, Octaviji za 1.4 TGI motorima ili pak novom A4 ili A5 Sportback sa 2.0 turbo benzincima na CNG.
Zašto ne? U EU se sve više potiče baš vožnja na CNG, a može se puniti i kod kuće.

Inače ta Fiesta od 140 KS ti ima 104 g/km emisiju CO2. BMW 518d F10 ti je na 124 g/km.

Autor N.N. 18 Okt 2016, 19:42

NN
Postoji katalog AMSS ( kod nas ), po kome se plaća porez na prenos od 2,5%.
A koja je razlika po tebi ako se porez plaća prema vrednosti umesto po snazi i potrošnji, kad se plaća ?
Više ti se svidja da se zove po snazi ili ?
Nije šija nego vrat.
A TNG i CNG treba stimulisati, to je obaška.
Ali to ne sprečava da se konačno promeni primitivan sistem oporezivanja po kubikaži.
Kad se povlastice na ekološka goriva mogu primeniti na bilo koje rešenje.
Problem je medjutim što kod nas to neće niko da uradi, briga ih.
Ako može da se izmisli neka ekološka taksa i da se naplaćuje, to će im se svideti, ali povlastice, ne pada im na pamet.
Kako god, jedino rešenje je vrednost, kao što se plaća i na nekretnine i sve ostalo, inače će država i dalje da bude kratkih rukava za porez.
Samo u Srbiji registracija za Golf 5 može da iznosi i do 2000e, pa zato stoji neregistrovan, umesto da uzmu šta bilo.
Ovakvih slučajeva je brdo, ili ako su registrovani, država tu opet ne uzme ni cvonjka. :)))

Autor P1 18 Okt 2016, 20:14

Moron , konstatacija na mjestu. Ja znam po svojoj djeci , razlika 5 godina između a masa različitih preporuka ljekara sa drugim dijetetom , nego sa prvim.

A generalno , to je ono što ja čitavo vrijeme trubim , taj daunsajzing je samo siljenje zarad nekih trendova , jer je nekakav benifit tu nisam našao , tj. ima ga kao što navedoše , u labaratorijskim uslovima Tim prije što je u autoindustriji opšte forsiranje SUV i krosover modela koji se ,blago rečeno , popišaju ne te sve napore u vidu smanjenja potrošnje i zagađenja.

Autor Đorđe 18 Okt 2016, 23:05

Manje tu u pitanju tehnika, a vise moda i namera da se kupci animiraju.

Autor vojvoda 21 Okt 2016, 00:44