home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi Tanjug, japanska ekonomija je možda u zastoju, ali je prodaja luksuznih uvoznih automobila porasla za 19 odsto u prvih devet meseci ove godine, javlja njujorška agencija "Blumberg".

Prodaja luksuznih automobila, koji koštaju deset miliona jena (96.500 dolara) ili više, skočila je u tom periodu na 13.605 jedinica, što je najveći udeo u uvozu u poslednjoj deceniji.

Sa druge strane, prodaja mini automobila kao što je Nisanov "dayz", čija je početna cena oko 11.000 dolara, pala je za 11 odsto, na 1,3 miliona jedinica, navodi njujorška agencija.

"Tipičan kupac automobila skupljeg od deset miliona jena je samozaposleni pojedinac i on je kičma japanske ekonomije. Još uvek postoji pristojan broj preduzeća koja dobro posluju", izjavio je Peter Kronšnabl, direktor japanskog ogranka BMW.

Kompanija BMW, koja je gotovo utrostručila prodaju svog sedana iz serije 7 u Japanu ove godine, saopštila je da će dileri potrošiti oko 400 miliona evra za modernizaciju prodajnih salona do 2020. godine.

Britanski Rols-Rojs je ove godine otvorio još dva nova prodajna salona u Japanu i planira otvaranje još jednog u narednoj godini, prema rečima Torstena Milera-Etvesa,  generalnog direktora kompanije.

Prodaja Aston Martina porasla je za 14 odsto, a Lamborginija za 7 odsto, navodi njujorška agencija.

Izvor: Tanjug.rs / Netauto.rs



čitanja : 997



Komentari

S obzirom na to da imaju domaći Lexus koji je konkurent BMW-u i Mercedesu, može se reći da Japance zabole za devozu "kupujmo domaće".

Autor Nitro 19 Okt 2016, 11:11

Što kad imaju Lexus ? :)))
Ni Japanac neće Lexus pored Nemačkih automobila. :)

Autor P1 19 Okt 2016, 12:01

a sto ne postave brojeve pa da vidimo ko je prodao koliko?

Autor mile antena 19 Okt 2016, 12:42

Mile antena
"Mercedes je u septembru bio najprodavaniji premium brend u Nemačkoj, SAD-u, Japanu i sl. "
Merc u Japanu standardno drži primat.

Autor P1 19 Okt 2016, 13:38

@P1,
lexus je u japanu relativno nov brend, nije ni postojao pre 2005. onda su imali problem sa imidzom, jer su u pocetku nudili samo 3 modela - i to sva tri su ranije bili dostupni kao toyote sa 20% nizom cenom.
ali situacija se polako menja. lexus je prosle godine prodao 48,000 vozila u japanu, sto je vise nego bmw i audi. mercedes je prvi sa 63,000.

Autor mile antena 19 Okt 2016, 14:52

mile antena
Merc prodavaniji od Lexusa i u Japanu i USA, ne znam šta dalje pričati. Pošto si ti pisao kako je Lexus bolji, neće niko Merc da kupi za keš itd. Kao da se drugi kupuju drugačije.
Ali ok, treba naći neki razlog, ko gubi ima pravo da se ljuti. :)
To su tržišta gde bi Lexus trebao da bude najjači i jeste pretpostavljam, ispred BMW-a je u USA, ali iza Merca.
Evo ti kažeš i u Japanu isto.
Evropu i ostala tržišta da i ne pominjem.
Tu je Lexus egzotika poput Jaguara. :)))
Merc je Merc. ;)
Doduše Lexus se i probio kopirajući Merc i napravio je uspeh, verujem da su dobri i kvalitetni automobili, ali problem je što postoji Mercedes.

Autor P1 19 Okt 2016, 15:09

@P1,
naravno da se drugi kupuju drugacije. da si proverio brojeve video bi da cak 56% svih "prodatih" mercedesa su ustvari lease, sto znaci da idu nazad mercedesu posle 3 godine. mercedes ima drugi najveci broj u auto industriji na americkom trzistu - samo infiniti ima veci broj (57%). dok recimo manje od 30% lexusa je lease.
cak 70% svih "prodatih" c-class su lease i 57% s-class.

Autor mile antena 19 Okt 2016, 15:59

mile antena
A ko ih vozi ?
Ljudi kupuju tako, pa i ti si uzeo Jaris na rate, nisi ga kešom kupio.
Svuda se tako uzima.
Naravno da se auto vodi na lizing kuću pošto nije otplaćen, tako je svuda, a vozi kupac.
U svakom slučaju, brojke su takve kakve jesu, potpuno je nebitan način finansiranja, bira svako kako mu odgovara.
Tako da lizing, kredit ili keš, svejedno, Merc proda više od Lexusa.

Autor P1 19 Okt 2016, 16:12

@P1,
da, ali yaris ce posle 5 godina otplacivanja biti 100% moj.
dok onaj ko je kupio auto na lease ga vraca nazad za 3-5 godina (zavisno koliko je dugacak lease) - auto nikada nije njegov vec ga je prakticno iznajljivao na te 3-5 godina.

Autor mile antena 19 Okt 2016, 17:46

mile antena
Kakve to veze ima ?
Zavisi kako ko uzme, neko uzme i vrati , uzme novi, neko otkupi ili postaje njegov, zavisi od ugovora.
Ali to sve nema veze, po tvojoj priči ispalo bi da ima more vraćenih automobila, stoje na placu. :)
Neko ko može neće više od 2-3 godine da vozi auto, nego stalno uzima novi.
Uglavnom prodaja je takva, pa ga ti zovi kako hoćeš.
Sigurno lizing kuće ne uzimaju sami sebi, već za klijente.
I tu svi uzimaju na kredite, rate, lizinge i kuće i automobile i ostalo.
Uglavnom kad povučeš crtu, u USA je najprodavaniji Merc, pa Lexus, pa BMW.
Japan takodje.
Pa sad svako nek izvlači teoreme i razloge ali to je što je. :)
Dakle ni na Lexusovim najjačim tržištima, ne može da pobedi Merca. :)

Autor P1 19 Okt 2016, 18:18

@P1,
ima velike veze. kao sto rekoh, lease nije kupovina vec je iznajmljivanje. nista drugacije od onoga kada ja iznajmim auto na dan osim sto lease bude po 3-5 godina. auto u nijednom momentu ne pripada "kupci", uvek pripada dileru.
na kraju dana, zasto mislis da toliko vise ljudi uzima lease na mercedes nego na lexus? mozda zato sto niko ne zeli nemacki auto na kojem vise nema fabricke garancije dok u lexus imaju poverenja i nakon sto garancija istekne?
p.s. i ima more vracenih auta koji stoje na placevima i prodaju se samo za delic svoje originalne nove cene. evo ti primer - 3 godine star glk350 amg 4matic, nov $57,000, ovaj 3 godine star trazi $25,000 (sto znaci da ga slobodno mozes kupiti za $22,000).
http://milwaukee.craigslist.org/ctd/5794747302.html

Autor mile antena 19 Okt 2016, 18:41

mile antena
Ok, nek ima veze, ali Merc i dalje najprodavaniji.
A ti vidi pošalji im da revidiraju brojke ili su ti kupci Marsovci. :)
Lexusa nema da se kupi polovan na placu ?
Kako god, ja ću se zadržati na zvaničnim brojkama i podacima.
A da je tvoja logika tačna, pa onda bi Lexus bio prodavaniji od Merca.
Čak ni u Japanu nije prodavaniji od Merca. :)
Kao što rekoh, nek svako traži opravdanja i izgovore, ali to je što je.

Autor P1 19 Okt 2016, 18:55

@P1,
ti mozes da gledas koje god brojeve hoces. jeli ono bese bmw pre par godina priznao da je u svoju prodaju racunao i aute koje je isporucio dilerima, ali jos nije prodao? i jeli ono volkswagen u svoju prodaju racuna i man, scaniju i ducati?
ima i lexus da se kupi polovan. ali zato ce te 3 godine star lexus kostati daleko vise nego mercedes.
cisto da usporedis cene 3 godine starog lexusa sa onim gore 3 godine starim glk350 amg sto sam ti okacio. i to jos ovaj lexus nije nabijen punom opremom kao onaj gore glk350, kostao je oko $47,000 nov.
http://milwaukee.craigslist.org/ctd/5828738203.html
http://milwaukee.craigslist.org/ctd/5828738203.html

Autor mile antena 19 Okt 2016, 19:15

Mile antena
Ja gledam zvanične brojke.
Imaš ti neke druge, svoje ili ? :)
Ili zavera to protiv Lexusa jer je iza Merca.
Opet Švabe... :)))
Znači tebi su u stvari Nemci trn u oku, ne možeš da prihvatiš činjenice, bez obzira što sad Ameri nisu u igri vec Lexus, samo da Nemac nije no.1. :)))
A gde je Kadilak ?
Daj prave brojke da se ispravi nepravda, da @auto i ostali ne prenose falš informacije. :)))
Pusti bmw, ja govorim o Mercu, sta je bmw radio me ne interesuje, on je iza Lexusa na ovim trzistima, a jeste nesto natezao da bi dobio zeljene brojke. Daju i znacajne popuste da dignu prodaju ali to je njihova stvar.
Ovde ja govorim o Mercu i Lexusu, a stvari stoje tanko po Lexus, na najjačim tržištima za njega.
Ostala tržišta glupo i pominjati, tamo je Lexus marginalac.
Merc nigde nije marginalac. ;)
Ove godine Merc najprodavaniji premium brend , Brka ko Mrka, pre roka. :)
A strategija bila predvidjena za 2020.

Autor P1 19 Okt 2016, 19:41

Merc je trenutno najprodavaniji, ne vidim gde je problem što se uopšte raspravljate?
Potpuno je nebitno kako je automobil prodat i na koji način, da li banci, lizing kući, ili direktno fizičkom licu (za "keš"). Isto kao što i Lexus ubraja vozila na lease u prodate automobile, tako ih ubraja i Merc.

Autor Nino 19 Okt 2016, 20:09

@P1,
da ti dam odgovor koji bi i ti meni dao kad bi ja rekao da je amerikanac u necemu najprodavaniji.
pa kaze ovako, ahem, "samo zato sto je mcdonalds najprodavaniji lanac brze hrane ne znaci da je najbolji".
a interesantno mi je to tvoje "ko gubi ima pravo se ljuti i trazi izgovore" ... mislis kao sto si ti nedavno radio kada je c43 amg izgubio od camara? :)))
a ti si tek sada zakljucio da ne podnosim nemce? mislim da sam jasno ponovio dosta puta zadnjih nekoliko godina kakvo misljenje imam o njima

Autor mile antena 19 Okt 2016, 20:27

Slazem se sa Miletom u potpunosti, zaista ne razumem argumente, najprodavaniji = najbolji??? Mislim bitno je to ako ste akcionari Mercedesa BMWa ili koji vec brend branite, ali kakve koristi Vi mate od trzisnog uspeha Vase omiljene marke???

Autor J4ZZER 19 Okt 2016, 20:45

Pozdrav iz Tokija drugari,

Jeste, Merc je dugo vremena bio statusni simbol u Japanu. Sredinom devedesetih, kada se srednja klasa obogatila, smanjena je potraznja, a neke druge stvari su postale lux. Merc i Lexus jesu statusni simboli, ali ako prosetate recimo kroz Harajuku, Omotesando, Aoyamu

(https://www.google.co.jp/maps/@35.6686067,139.7053087,3a,75y,109.99h,95.26t/data=!3m6!1e1!3m4!1skxiLv2F9DVgsRrqO_gI3Dw!2e0!7i13312!8i6656?hl=en)

ljudi najvise obracaju paznju na Lamborghini, Porsche, Maserati, Bentley. Na Merc i Lexus niko ni ne obraca paznju. Uvek ce uvozni auto u Japanu izazivati vise paznje, zato sto je skuplji.
Ono sto je mene iznenadilo je da recimo sam za 10 meseci video desetak Corolli. Apsolutno najvise ima hibrida - karikirano, rekao bih da je skoro svaki drugi auto hibrid. Prius Aqua (mali Prius) kosta od 11000 evra (cena dosta varira zbog promene kursa jen-dolar-evro).

U Japanu prosecan auto predje oko 50000 km. Smatra se da auto koji je presao 100000 km nema vrednost. Tehnicki pregled je detaljan i strog. Na crveno smes kolima da predjes samo ako se menja boja iz zutog u crveno tako da treba paziti - zamalo da me jednom udari auto.

Autor Paja 20 Okt 2016, 07:08