home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Toyotina limuzina se suočava sa mogućim prekidom proizvodnje zbog ekspanzije SUV tržišta. Već smo konstatovali da su krosoveri u silovitoj tržišnoj ofanzivi, koja naravno, odnosi i žrtve. Iz tog razloga, Toyota razmatra budućnost Avensisa.

Predstavnik japanske marke u D segmentu je na scenu stupio 1997. godine, da bi se takmičio u tada jednom od najvažnijih sektora, stavivši se naspram Ford Mondea, Opel Vectre, Peugeota 406 itd. Međutim, poslednjih godina, mnogi kupci srednje kategorije vozila su svoj fokus premestili na SUV i krosover modele.

Trenutno se diskutuje o sudbini Avensisa unutar Toyote. Aktuelna, treća generacija je dostigla praktično kraj svog životnog ciklusa (lansirana 2009.), usput doživevši dve restilizacije.

Predsednik i izvršni direktor Toyote za Evropu, Johan van Zil je rekao da kompanija analizira dotični segment i postavlja sebi izvesna pitanja. Doduše, u Toyoti su zadovoljni sa prodajom Avensisa, ali se razmatra da li da se nastavi sa modelom u D segmentu ili da se krene u „drugi projekat“.

Istini za volju, Toyotina ponuda u Evropi, kada su modeli sa povišenim klirensom u pitanju, prilično je ograničena. Tu su RAV4 i Land Cruiser, čekajući C-HR. Odustajanje od Avensisa bi ostavilo prazan prostor, kako fizički tako i finansijski da se kreira još jedan krosover.

Glasine da bi Avensis mogao biti ukinut su se prvi put pojavile 2014. godine, ali je to bilo u kontekstu Toyotinog plana da lansira hibridnu verziju svakog modela do kraja dekade.

I Avensisovi rivali, poput Mondea, Insignije i Peugeota 508 vode bitku protiv SUV „navale“, ali njihovi proizvođači ne žele da odustanu od njih. Renault je takođe potvrdio svoju veru u segment lansiravši novi Talisman, ali je Citroen prekinuo proizvodnju C5, a Nissan je napustio segment još ranije.

Izvor: Vrelegume.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / Toyota



čitanja : 923



Komentari

Sa unutrašnjim dimenzijama accord-a, potpuno logičan sled stvari.

Autor moron 19 Okt 2016, 08:58

Vrlo je tesko, trenutno nemoguce, u Evropi konkurisati nemackom D segmentu.

Autor vojvoda 21 Okt 2016, 00:27