
Japanski proizvođač i kragujevačka Zastava započeli su svoje američke avanture sa dva mala modela koji su se pojavili u SAD u razmaku od 15-ak godina, ali sa bitno drugačijim ishodom.
Dok je naš "jugo" završio neslavno u Americi, Honda je sa svojim malim modelom N600 imala znatno više uspeha. Automobil koji je bio potpuno atipičan za tadašnje tržište SAD, stigao je u ovu zemlju 1969. i označio tranziciju Honde iz pretežno motociklističke u svetski poznatu automobilsku kompaniju.
Dobar prijem Honde N600 u SAD omogućio je kasnije prodor modela Civic i Accord, koji su preplavili američke ulice i puteve tokom sedamdesetih godina 20. veka. Usledila je izgradnja pogona u Sjedinjenim Državama, što je Hondi omogućilo da snizi maloprodajnu cenu svojih modela u na američkom tržištu.
Interesantno je da je Accord u međuvremenu postao jedan od najtraženijih modela u toj zemlji, kako za kupce, tako i za lopove - tokom 2013. bio je najkradeniji auto sa 54.000 nestalih primeraka, dok se na drugoj poziciji našao Civic sa 45.000 ukradeni vozila.
Pogledajte priču o restauraciji prve američke Honde N600 kojoj je nedavno vraćen sjaj:
Izvor: B92.net
Bio sam u prilici osamdesetih, da u jednom časopisu iz 1968 pročitam plan Japana o ekspanziji izvoza automobila od 1969 za narednih 10 godina. Bio sam zaprepašćen da su se brojke planiranih količina poklapale sa ostvarenim.
Sve je u brizljivom planiranju kako rasta izvoza, tako i rasta proizvodnje.
Napravio je i Yugo bum u Americi. Čak je Yugov bum u Americi značajniji s obzirom na to da je Yugo bio komunistički auto koji je bio osporavan i sabotiran. U međuvremenu Yugo je postao kultni brend u Americi. Dobro bi bilo kada bi neko to znao i iskoristiti.
http://freebeacon.com/blog/bernie-sanders-campaigned-yugo-incredibly-weird/
http://theblacksphere.net/2014/05/obama-yugo-america/
Yugo je ušao čak i u politički rečnik. Ta ogromna negativna reputacija može da se okrene u suprotnost. Dobro bi bilo kada bi neko prepoznao u ovome šansu za kreiranje novog Yuga jer realno i očigledno je to da Amerikanci neće ni za narednih 20-30 godina prestati da pričaju negativno o Yugu. Dobro bi bilo kada bi im neko zapušio usta tako što bi im ponudio Yugo bez nedostataka. Tako bi prestao da nas bije glas, a i zaradili bi. Osim toga, sada je lakše, nema komunizma, nismo više anonimusi, imamo jak brend, čak kultno jak brend, znamo sve šta im se nije sviđalo kod Yuga. Bukvalno imamo sve servirano na tacni, osim fizičke proizvodnje. Sad je ideja zvana Yugo aktuelnija nego ikada do sad, a možda čak i više nego tokom 80-ih.