
Evropska komisija nedavno je odlučila da Nemačku izvede pred Evropski sud pravde zbog plana da uspostavi sistem putarina koji po oceni Brisela diskriminiše strane vozače.
Plan nemačke vlade je da se za putničke automobile uvede godišnja vinjeta za državne puteve i auto-puteve, dok vozači koji žive u Nemačkoj neće imati dodatne troškove, jer će im se za iznos putarine smanjiti taksa na automobile koju ionako plaćaju.
Zbog toga je stav Komisije da Nemačka vlada ovim planom praktično plaćanje nameće samo strancima, i time krši načelo zarane diskriminacije na osnovu državljanstva u Evropi, kao i načelo slobodnog kretanja dobara i usluga.
Nemački ministar transporta Aleksander Dobrint rekao je da pozdravlja odluku Komisije da se obrati evropskom pravosuđu jer će to, kako se navodi, razjasniti situaciju.
Dodao je da njegova zemlja od evropskog suda očekuje “brzu proceduru” kako bi se stvari razjasnile pre sprovođenja ovog sistema.
Dobrint, iz Hrišćansko-socijalne unije (CSU), bio je pobornik uvođenja putarine u Nemačkoj, smatrajući da nije reč o diskriminaciji, i još prilikom usaglašavanja propisa krajem 2014. naveo je da je spreman da brani svoj stav i na sudu.
Parlament Nemačke je ovaj plan usvojio u maju 2015 i trebalo je da stupi na snagu 2016, ali je zamrznut zbog rezervi Evropske komisije, koja je u junu 2015. pokrenula proceduru za kršenje propisa.
Uoči usvajanja propisa saopšteno je da će na visinu putarine uticati snaga motora i ekološke karakteristike automobila, a da će iznos biti maksimalno 130 evra godišnje, kao i da će stranci moći da plaćaju i desetodnevnu i dvomesečnu putarinu.
Putarine nisu neuobičajena tema za Evropsku komisiju, koja je 2012. od sedam članica EU zatražila da izmene odnos nedeljne i godišnje vinjete za korišćenje puteva, a razlog je bio isti kao i u sadašnjem slučaju Nemačke - diskriminacija stranih vozača, koja je po propisima EU zabranjena.
Izvor: Novosti.rs
Foto: arhiva
Nemac plaća putarinu u drugim državama, šta je sporno sad da se i u Nemačkoj plaća.
Treba im uvesti recipročne mere, a ne da im sole pamet ovi što naplaćuju vinjete a bune se što i Nemačka hoće da uvede.
To što Nemačka neće da naplaćuje svojim državljanima je dobro, ali eto kad nemaš pravo na suvereno odlučivanje, nek ti bulumenta iz EU komisije kroji zakone.
Mada će verovatno Nemci naći način da formulišu to tako da prodje.
Svuda se plaća putarina-vinjeta, ne vidim šta je sporno.
Kod nas od SU do Niša platiš preko 1000din samo jedan pravac, po krljavom autoputu, šta je problem u Nemačkoj vinjeta 10e da bude za 7 ili 10 dana.
Naravno, Nemačka će izgubit spor i biće naloženo da pravila budu ista za sve vozače, ma odakle dolazili.
I Nemačka počinje da "žica". Kriza jaka....
Ne žicka Nemačka nego hoće odatle da plaća održavanje puteva, kao i drugi što rade.
Oni održavaju puteve, za razliku od naših. Iovako mnogi idu u DE da poteraju auto, treba naplatiti. Nigde drugde ne možeš da poteraš auto ako poštuješ ograničenja.
Pa nek i uzmu tih simboličnih 10e zasluženo.
Naći će Nemci modus, ne sumnjam.
Ajde da se kod drugih ne placaju vinjete pa da razumem, ovako se bune oni kod kojih se placaju vinjete.
Duplo bi ja naplacivao tima sto se bune, minimum.
ne razumem sta je problem ovde. pa i ja placam vecu putarinu u illinoisu nego u wisconsinu, iako je rec o istoj drzavi, zbog wisconsin tablica.
mile antena
U Evropi putarine su transparentne i jednake za sve korisnike. I Srbija j eimala 3 puta manje putarine za domaće korisnike, ali nas je EU naterala (ta ista Nemačka), da putarine budu jednake za sve i sa sličnom cenom kao i u ostalim zemljama.
Izgleda da pojedninci misle, kako se kod nas putevi ne održavaju, niko ne kosi, ne kreše, ne krpi, prresvlači, gradi, ne čisti sneg, ne posipa so, postavlja znakove, farba liniju.
Takođe misli, da su to do sada Nemci radili za džabe, a da će tek sad to početi da naplaćuju. Toliko je ubeđen u "poštenje" Nemaca, a nepoštenje svoje zemlje.
Jednostavno, Nemci će deo cene od goriva u budžet, a to misle da nadoknade vinjetom ,koje će komšije plaćati.
E to neće moći. Plaćaće svi ili niko.
E to neće moći. Plaćaće svi ili niko.
Autor oktopod 20 Okt 2016, 19:11
Ti se to pitaš i u Nemačkoj ? :)
Kao što ovde pišeš pravilnike. :)
Oktopod , nije poenta da se na našim putevima ne radi to nabrojano , ali kroz koliko načina guraju ruke za parama (gorivo,putarina,registracija...), trebalo bi da svaka pripizdina bude spojena autoputevima koji nalikuju na piste , ali dok se nahrani svaki parazit u ministarstvima i agencijama , dok se ugradi stranački izvođač itd. logično je da će putevi ličiti na sve samo na ono što bi trebali biti i zbog toga svega oko svih radova se natežu k'o gladan srat'
I da ,Njemačka je sve to radila samo malo bolje na malo više autoputeva , koje nije naplaćivala...