
Nemački proizvođači automobila Audi i Daimler imaju probleme zbog nestašice radne snage u Mađarskoj, upozorili su njihovi izvršni direktori na konferenciji u Budimpešti, poručivši mađarskim vlastima da treba uložiti dodatne napore u smeru poboljšanja mobilnosti radnika i lokalne infrastrukture.
Godine iseljavanja u zapadnu Evropu stvorile su manjkove radnika u zemljama na istočnoj strani Evropske unije, poput Mađarske, Poljske i Češke, što stvara probleme kompanijama u svim sektorima prilikom angažovanja novih radnika.
Automobilski sektor u Mađarskoj zapošljava preko 100 hiljada ljudi i čini više od desetine mađarskog izvoza.
Audi je investirao 8,5 milijardi evra u svoja mađarska postrojenja u gradu Gyor u zapadnoj Mađarskoj, a Daimler je u julu najavio milijardu evra vrednu ekspanziju svoje fabrike Mercedesa u Kecskemetu, gde očekuje početak proizvodnje u 2020. godini.
"Postoje određeni razlozi za zabrinutost. Ako mislimo na ljudski kapital, probleme vidimo u nužnom kvantitetu kao i u pronalaženju dovoljno stručno osposobljenih kolega", kaže izvršni direktor Audi Hungarie Peter Koessler na konferenciji u Budimpešti posvećenoj automobilskoj industriji.
Audi, koji je prošle godine u Mađarskoj proizveo više od dva miliona motora i više od 160 hiljada automobila, sponzoriše lokalne univerzitet kako bi obezbedio podmirenje svojih potreba za radnom snagom.
Koessler je izjavio da bi mađarske vlasti trebalo da fokusiraju svoje napore na poboljšanje stambenih uslova i lokalne infrastrukture kako bi se povećala mobilnost radnika i obezbedila dostatna ponuda radnika u budućnosti.
"Izazovi su veliki. Ako uspemo da ih rešimo, mađarska industrija automobila ima lepe šanse za budući razvoj. Ipak, ima tu posla koji treba odraditi", kaže Koessler.
Izvršni direktor Mercedes-Benzovog proizvodnog postrojenja u Mađarskoj Christian Wolff tvrdi je da je Daimlerova odluka o širenju poslovanja u Mađarskoj, koja će stvoriti 2.500 radnih mesta, odraz dobre tamošnje investicione klime, ali je upozorio i na određene teškoće.
"Situacija s radnicima sigurno predstavlja izazove za budućnost. Moramo raditi u saradnji s vladom i lokalnim vlastima", istakao je Wolff.
Po njegovim rečima, konkurentne plate su samo početak. Daimler takođe mora da ulaže u tamošnje obrazovanje i da omogući infrastrukturu poput vrtića za decu i stanova za radnike u Kecskemetu. Međutim, kako je Wolff dodao, mađarske kompanije moraju da izbednu da budu uvučene u spiralu rasta plata u nastojanju da brzo stignu zapadni nivo plata, zato što bi time naškodili mađarskoj konkurentnosti.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: arhiva Autoblog.rs / Audi
U Srbiji bi im veliki vodja sa ponosom obezbedio jeftine robove za 150e.
Uz subvencije...
Aj te Srbi u EU da radite u Audijevoj fabrici....postanite premium radnici hahah..