
Srbija je zavejana, a putari se protiv klizavih puteva bore, između ostalog, i tonama soli. Kako to utiče na naše automobile?
So je dragocena, kada je otapanje leda u pitanju, ali znajte da ima "zube", i da to najbolje osete naši atumobili, ali i obuća.
Zato je važno da obuću očistimo čim se izujemo, a automobile peremo što češće možemo, barem jednom u sedam dana.
Od soli prvo propadaju nezaštićeni delovi, a onda i sva ona mesta na karoseriji na kojima se zadržavaju voda i blato.
Najosetljivija mesta su:
- rubovi krila
- spojevi na haubi i na krilu
- donji deo vrata
- spojevi na zadnjoj haubi i pragovi
Osim redovnog pranja, šta još možemo da uradimo?
Za efikasnu zaštitu od korozije automobila koriste se specijalni lakovi, a neophodno je i prskanje donjeg dela karoserije i prostora oko motora proizvodima na bazi voska. Pitajte na benzinskoj pumpi da liimaju te proizvode, ili tražite u svom servisu da vam zaštite automobil od soli.
Takođe, takvi proizvodi treba da se mažu i na plastične delove ispod vrata, unutrašnji deo blatobrana i rubove.
A kada zima prođe, i kada zimske gume zamenite letnjim, obavezno svoj automobil odvezite u servis na čišćenje prostora motora.
Izvor: Mondo.rs
prodjes kroz praonicu. za 30 sekundi bude kompletno opran i osusen
mile antena
Deo vode će ipak ostati u kederima vrata. I imaćeš problem, jer će to da zamrzne.
Posle pranja kola "na debelom minusu" pomaže samo da kola malo odstoje u toploj garaži.
Ja sam sinoć prao na samouslužnoj , normalno odmah sve zaledi , ali imam garažu ispod kuće tako da se to sve preko noći lijepo isuši.
Ko ima dobar automobil, nema brige.
Ovi što koriste japance, koreance i sl, mogu da peru po 10 puta, i da svoju savest umiruju, ali bez rezulata. Tamo gde trune i rđa, pranje i mazanje koječime ne dopire, ili još gore povećava vlagu.
Ja u toku zime operem auto par puta, a vozim svaki dan.
Djordje
I ja sam prao na -13, ledi sve.
moron 09:44
Istina. Šiber ne mogu da otvorim, sa vratima nisam imao problema, mrvu uhvatilo.
Gepek je bio zaledjen ali sam uspeo da ga otvorim.
Oktopod,
Land Cruiser J100, 17g u dvorištu, obišao SRB uzduž i popreko, korišćen po najvećim kijametima i dalje služi vrhunski. ;)
Za ove slabije modele ne znam, ali LC bi mi bio među top 3 auta za put oko sveta.
Poz