
Staklo koje se ne zaleđuje i omogućuje prijatnu temperaturu u automobilu, Volkswagen nudi kao pravu alternativu. Ono bežično zagreva vetrobransko staklo i na taj način omogućuje savršenu vidljivost. Pri tome ne dozvoljava ponovno zamagljivanje odnosno smrzavanje.
Staklo sa grejanjem ne predstavlja nov izum u proizvodnji automobila. Tanke metalne niti grejača ugrađene u staklo već decenijama sprečavaju zamagljivanje stakla odnosno omogućavaju brzo topljenje leda. Međutim, tanke metalne niti vozač može da primeti naročito u večernjim satima ili kada je sunce nisko pozicionirano.
Volkswagen je staklom za prijatnu klimu u automobilu pronašao novo rešenje za savršenu vidljivost. Kod bežičnog sistema vrlo tanki, elektro provodljiv srebrni sloj u višeslojnom staklu obezbeđuje potrebnu toplinu koristeći električnu struju. Pri maksimalnoj snazi od 400 do 500 W staklo se zagreva u vrlo kratkom roku tako da pomaže u odmrzavanju. Dodatno se u donjem deluu vetrobranskog stakla nalaze spolja nevidljive niti grejača u funkciji zagrevanja površine na kojoj leže brisači kako bi se sprečilo smrzavanje metlica brisača. Bežično zagrevano vetrobransko staklo s reflektovanjem infracrvenih zraka u ponudi je za neke od modela Volkswagen.
Inovativno staklo nije samo od pomoći tokom hladnih godišnjih doba. Leti tanki srebrni sloj deluje kao pasivna zaštita od topline. S obzirom da reflektuje 60 odsto sunčeve topline, ovo staklo može da spusti temperaturu unutrašnjosti za čak 15 stepeni u odnosu na konvencionalno staklo sa zelenom nijansom. Tako klima-uređaj uspeva znatno brže da smanji temperaturu automobila koji je parkiran na suncu.
Izvor: Netauto.rs