
Kako prenosi Srna, automobilska grupacija “PSA Pežo Sitroen” sklopila je sporazum sa američkim “DŽeneral motorsom” o kupovini kompanije “Opel” za 2,2 milijarde evra, objavila je uprava francuskog giganta.
“PSA” će ovim postati drugi po veličini evropski proizvođač automobila, iza “Folksvagena”, a ispred “Reno Nisana”.
“Ponosni smo zbog toga što se udružujemo sa `Opel/Voksolom` i duboko smo posvećeni tome da nastavimo razvijanje ove velike kompanije i ubrzamo njen oporavak”, saopštio je predsednik Upravnog odbora “PSA” Karlos Tavares.
On je dodao da je u planu da “Opel” i njegovo britansko odeljenje “Voksol” zadrže svoje prepoznatljive identitete i kapitalizuju ih, preneo je AP.
Tavares je napomenuo da će “PSA” poštovati obaveze “DŽeneral motorsa” prema zaposlenima.
U saopštenju se navodi da će ova transakcija omogućiti da se postigne “značajna ekonomičnost i sinergija” u proizvodnji, istraživanju i razvoju.
“PSA” će zajedno sa bankom “BNP Pariba” otkupiti i “DŽeneral motorsove” finansijske operacije u Evropi.
Izvor: Srna
Foto: arhiva Autoblog.rs
Potvrđeno: Peugeot Citroen preuzeo Opel za 2,2 milijarde evra
Peugeot Citroen je preuzeo Opel u poslu vrednom 2,2 milijarde evra, potvrdile su jutros obe kompanije.
Francuski gigant planira troškovne uštede od 1,7 milijardi evra do 2026. godine. Britanski Vauxhall brend trebalo bi da u istom periodu ostvari operativnu maržu od 6 posto.
Ovim preuzimanjem biće stvoren drugi najveći evropski proizvođač automobila, iza Volkswagena.
PSA Peugeot Citroen veruje da će Opelova masa od 1,2 miliona automobila godišnje pomoći smanjivanju troškova za razvoj novih automobila i njihovu prodaju na širem opsegu tržišta. Izvesno je da će proizvodni kapaciteti biti racionalizovani i da će zbog toga biti otpuštanja radnika.
Opel, osnovan 1862. godine od 1929. godine, deo je koncerna General Motors. Nakon preuzimanja, General Motors će napustiti Evropu gde gomila gubitke još od 1999. godine.
Opel je krajem 2015. imao deset fabrika u šest evropskih zemalja i 35.600 zaposlenih, uključujući i 18.250 u Nemačkoj. U Velikoj Britaniji prisutan je na tržištu prodajom vozila pod brendom Vauxhall.
Izvor: Seebiz.eu
Sav drhtim od uzbudjenja ...
Više me "životno" interesuje šta je sa dugovima Opel-a koji su dospeli ili nastali do dana zaključenja ovog "posla".
Fascinantno kako GM sa ovim ugovorima dogovorima uvijek bar na prvu jako loše prođe. Ni ovo nije drugačije. Oni prodaju Opel za 1.nešto milijardi eura, a istodobno višestruko više moraju platiti sa Opelove penzije. Vrh!
Ali očito da vlasnici GM ne vjeruju da bi im Europa donijela profit u budućnosti i da je prodaja bila inspirarana tim.
Naravno zatvoriti ćemo oči na onaj dio koji kaže da je dobar dio R&D za GM poglavito za male motore i platforme do D segmenta išao preko leđa Opela.
Sad mi je malo jasnije.Razvojni centar u Torinu(dizel motori)ostaje u vlasnistvu GM.Opel ubuduce sa PSA dizel agregatima,a benzinci verovatno kontra.Vece platforme Opel,manje francuzi,4x4 dace nemci ,ali neka brine Tavarez dobar je menadzer.
Ova vest je svakako razocarenje za sve eksperte/proroke koji su barem na trenutak pomislili da je ovo kraj za nemackog proizvodjaca, ali sta da se radi...
Dobru analiza u komentarima je mogla da se procita samo na inostranim sajtovima, na domacim mozes samo procitati gomilu dezinformacija lokalnih sveznajucih tipova punih urbanih mitova... no, svakako da 2.3 milijarde nije mnogo (da ne kazem nista), ali oni u principu jedan dobar deo nisu kupili, jer ce modeli poput Astre i Insignije i dalje izvoziti na druga svetska trzista pod drugim znakom GM-a, pa tu je i taj transfer tehnologije koji nije ostvaren, sto u principu znaci da i dalje nisu kupili ni jedan novi motor-menjac koji je poslednjih godina razvijen u Opelu, a cela tranzicija ce trajati prilicno dugo (mozda cak i 9 godina) dok se oni ne ratosiljaju svega sto ima "pecat" GM-a... oni tehnicki imaju dugovanja samo prema tom penzionom fondu, sto ce pokriti GM, a gubitke od 1999. na ovamo je pokrio GM svojim tekucim poslovanjem tako da ono i ne postoji... neko je spomenuo novu Corsu koja se testira uveliko, pitanje je eto sta ce biti sa njom, da li ce se njen R&D zaustaviti, ili je i on usao u dogovor, odnosno da li ce PSA tj Opel odmah krenuti sa razvojem nove na platformi EMP2/1...
No svakako PSA koji je pre samo par godina bio pred bankrotom, i bio spasavan od strane Kineza, Vlade, i GM-a, ne deluje kao neko jak, no neka to ostane lokalnim prorocima da sude, vreme ce pokazati svakako...
Meni iz prve nije bilo jasno zasto na onim staticnim prezentacijama Crossland X (sto je prvi preimetio onaj lik iz Autogefuhl) sa modela skinuli poluge za otvaranje haube, a u pres materijalu iako je model predstavljen pre dva meseca nisu naveli motore, ili makar raspon snaga, ali sada vec ima smisla, jer su cekali da li ce dogovor da se napravi, pa da vide da li ce ugradjivati iskljucivo PSA agregate, ili Opelove motore... piskaralo se da su i jedne i druge paralelno testirali...
Ovaj brak ima smisla, jer i Opel i PSA imaju kranje debilno paketiranje. Našla krpa zakrpu.
@moron
Realno tesko da ce tu nesto na bolje da se promeni... mozda ako se promeni politika domaceg uvoznika...
@ Orlo
Tako je. Za mirovinski fond GM daje 3 milijarde eura i već ima obvezu od 7 milijardi eura. Tako su oni sa ovom transakcijom svakako u minusu. Ali kolko sam vidio imaju buy-back opciju.
Zanimljivo je bilo vidjeti mišljenja ljudi koji voze Opela. Uglavnom, barem u Hrvatskoj, su mišljenja kako više neće kupovati Opel kada to bude samo Peugeot u drugom pakiranju.
Talijani pak ovo vide kao korak natrag. Sa jako naprednih rješenja na Astri i Insigniji u vidu npr. stražnjeg ovjesa na PSA polukrute osovine.
Moje je mišljenje da je PSA kupio Opel radi Kine i da će tamo biti money maker.