
Vrhunski japanski sportski kompakt Honda Civic Type R se kupcima nudi isključivo u kombinaciji sa 6-stepenim ručnim menjačem. Mada su mnogi nagađali da će uskoro u ponudu biti ubačen i automatski menjač, uprava Honde je to demantovala.
Naime, oni smatraju da se automatskim menjačem ne bi ostvarili značajniji pomaci nabolje u užitku vožnje, ali bi posledično masa automobila narasla za nekoliko desetina nepotrebnih kilograma.
S obzirom da je reč o sportisti s prednjim pogonom, odnosno o najbržem sportistu s prednjim pogonom na tržištu, što je dokazao na legendarnoj stazi Nirburgring, raspored mase ionako je u korist prednje osovine.
S balansom u odnosu 62,5:37,5 prednji točkovi su već dovoljno opterećeni pa bi ugradnja automatskog menjača dodatno povećala masu na prednjoj osovini, čime bi se narušila stabilnost u krivinama, odnosno povećala bi se tendencija proširivanja putanje.
Ono što je sigurno je da trenutno Honda Civic Type R ima 2,0 litarskog turbo benzinca koji razvija više od deklarisanih 310KS i da će verovatno već krajem ove godine biti predstavljena verzija Civic Type RS nabildovana na 370KS.
Izvor: Autopress.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs