
Kako prenosi Tanjug, premijerka Ana Brnabić pozvala je radnike "Fijata", sindikate i štrajkački odbor da prekinu štrajk kako bi se selo za pregovarački sto i poručila da su Srbija, "Fijat" i sami radnici mnogo izgubili tokom štrajka i da više nema ni minuta za gubljenje.
Brnabićeva je poručila radnicima da im kao predsednica Vlade Srbije garantuje da će se u roku od sat vremena od kada donesu odluku o prekidu štrajka sesti za pregovarački sto i to na najvišem nivou u Vladi, uz njeno i prisustvo ministra privrede Gorana Kneževića i poslovodstva "Fijata".
"Da razgovaramo kao tri odgovorne strane – poslodavac, Vlada kao manjinski partner i štrajkači odbor, da razgovaramo o tome šta ćemo raditi u naredne tri godine", rekla je Brnabićeva za Tanjug.
Naznačila je da ni Srbija, ni radnici "Fijata", ni sama kompanija i kooperanti "Fijata" više nemaju ni minut vremena da gubljenje.
"Mnogo smo izgubili, radnici su izgubili plate za vreme koje su u štrajku, 'Fijat' je izgubio proizvodnju, kooperanti su izgubili svoj deo posla i svoje plate. Srbija svaki dan gubi na BDP-u zbog štrajka i gubimo na izvozu. Nemamo više ni minut za gubljenje", istakla je Brnabićeva.
Zato je apelovala na radnike "Fijata", na štrajkački odbor i na sindikate da danas budu odgovorni prema tome šta će odlučiti.
"Molim ih da se odazovu na moj apel, da sednemo nazad za pregovarački sto i ponovo počnemo pregovore sa 'Fijatom' oko kolektivnih ugovora za naredne tri godine, što će njima i obezbediti poslove u naredne tri godine i što će obezbediti stabilnost njihovih porodica, kooperanata, Kragujevca i Srbije", rekla je premijerka.
Podsetila je da kompanija "Fijat" širom sveta ne razgovara sa sindikatima dok je štrajk u toku.
Brnabićeva je naznačila da je kompanija u potpunosti ispunila kolektivni ugovor koji je na snazi, te dodala da su, uprkos tim ugovorima, radnici u štrajku, a to, kako je istakla, znači da se kolektivni ugovor u Srbiji ne poštuje.
"Nama će sutra biti jako teško da dovedemo bilo kog novog investitora kada nema sigurnosti da će radinici kolektivni ugovor, o kome se pregovara i potpisuje sa sindikatima, poštovati, već da će svaki ugovor moći da se prekine štrajkom zato što se traže bolji uslovi", rekla je Brnabićeva.
Dodala je da je važno da se kolektivni ugovor, koji traje do decembra, poštuje, a da se već večeras ili sutra ujutru sedne za sto kako bi se pregovaralo o kolektivnom ugovoru za naredne tri godine.
Prekid štrajka je pobeda za radnike i to je u stvari pobeda za Srbiju i "Fijat", podvukla je Brnabićeva.
"Ali danas, molim vas, hajde budite odgovorni, prema sebi, vašim radnim mestima, Kragujevcu, partnerima i svim građanima Srbije, jer su svi oni puno uložili u radna mesta u Kragujevcu. Hajde da se ne igramo sa budućnošću svega toga, sa budućnošću Srbije. Hajde da zajedno danas prekinemo štrajk i sutra ujutru sednemo za sto, napravimo maksimum koji možemo za Kragujevac, radnike i za Srbiju", poručila je Brnabićeva.
"U četvrtak prošle nedelje sam na svoju inicijativu započela razgovore sa štrajkačkim odborom radnika 'Fijata'. Od tada sam na jedan ili drugi način u kontaktu sa njima, razgovaram sa njima kao i sa predsednikom sindikata Ljubisavom Orbovićem", dodala je Brnabićeva.
Izvor: Tanjug.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs
Marionetska vlada brine o Fiatu umesto o radnicima.
Nek ode brn-a-bič da sklapa za 30 hiljada din Fijate.
Još sam ranije rekao, da ako bude nekog povećanja, to će jedino Fijat da uzme od Srbije, nikako oni da plate.
Oni su ovde došli da dobiju 10 000e po radniku, razne subvencije i povlastice, da ne plaćaju ništa Srbiji, još bedne plate da daju.
Pa gde to ima, samo u banana Srbiji.
Opa,drzava se okrece protiv sopstvenog naroda.
E taj scenario mi je poznat,ja sam se odricanja iste te drzave od mene i moga naroda osjetio jos 05.08.1995.
Znaci izdaja Srbijo?Izdaces kao nas u Krajini,kao bracu preko Drine,kao sugradjane na Kosovu?Ostavices i te radnike na milost i nemilost neprijatelju,robovlasniku.
Ma nemojte prekidati strajk neka sve propadne,i Kragujevac i vi i mi zajedno sa vama i Srbija,bolje od sopstvenog naroda nije ni zasluzila.Veliko razocarenje....
BM
jbg nismo menadzeri u Fiatu sa platama od 1500 eura.Dajte te iste plate radnicima pa ces da vidis kako se ni jedan nece praviti budala.Tebi strajk ne odgovara,odlazak Fiata ti ne odgovara,razumjemo te i zasto,al nemoj onda da se ti pravis blesav.
Premijer da izračuna NETO EFEKAT „FIJATA“ na ekonomiju Srbije.
Dosta je bilo političkog marketinga.
01. Koja su bila javna obećanja data potpisivanjem memoranduma o razumevanju 06. maja 2008. i zašto su prekršena?
02. Koja je ukupna vrednost fabrike i mašina koje je država predala „Fijatu“ i po kojoj šemi/ po izveštaju koje revizorske kuće je ta vrednost procenjena?
03. Koliko je koštalo postavljanje trake za sklapanje „fijata 500l“ i ko je to platio?
04. Ko je šta uložio u ostatak fabrike (ne vezano za traku), od kojih dobavljača i sa kojim raspisivanim tenderima?
05. Ko je šta uložio u obuku i opremljivanje radnika?
06. Obzirom da sabiranjem #2, #3 i #4 ne možemo da dođemo do obećanih milijardu evra - Koliko je koštalo razvoj „fijata 500l“ i ko je to platio?
07. Od kojih poreza i finansijskih obaveza je „Fijat“ oslobođen i do kada?
08. Ko plaća delove koje se uvoze?
09. Koja je vrednost uvezenih delova i po kojoj šemi je izračunata ta vrednost?
10. Koja je dogovorena vrednost koju Srbija doda, sklapanjem jednog prosečnog modela i po kojoj šemi je izračunata ta vrednost?
11. Koji procenat te dodate vrednosti ostaje Srbiji i na koji način se isplaćuje?
12. Koliko je Srbija do sada uplatila „Fijatu“ i zbog čega? Koliko je „dužna“ da uplati „Fijatu“ ubuduće (i zbog čega)?
13. Koliko je osoba više i visoke stručne spreme zaposleno u „Fijatu“?
14. Istražiti navode da je komponentaš „Manjeti Mareli“ u februaru protivpravno slao administrativne i iznajmljene radnike da zamene štrajkače.
15. Koliko su do sada državu koštali, radnici u autoindustriji koji su otpušteni dolaskom „Fijata“ i koliko bi
a) održavanje te industrije
b) sopstveni razvoj te industrije
c) zatvaranje te industrije
koštalo da u poslednjih 8 godina nije bilo „Fijata“.
Ima tu još, naravno.
Ali valjda premijer treba da ima odgovore na bar ova osnovna pitanja, pre nego što diže paniku.
Možda ovaj aranžman nije dobar za Srbiju i nije vredan te panike.
16. Kada Srbija dotira jednog radnika, a „Fijat“ kasnije otpusti tog radnika zbog „loše potražnje“, šta se dešava sa dotacijom?
Samo pitam.
Sve samo troleri našli nešto da komentarišu. Pa eto, nađite radnicima bolje plaćen posao i problem rešen.
Problem će biti rešen kada neko bude odgovarao za ugovor koji je potpisan sa „Fijatom“.
A u međuvremenu, „Fijat“ ukoliko svoj problem želi da reši, valjda bi mogao da poštuje zakone države u kojoj posluje (počevši sa zakonom o štrajku).
Država Srbija, po istom zakonu, treba da kazni „Manjeti Mareli“ za februarsko iznajmljivanje radnika od firme „Adecco“ da zamene štrajkače, novčanom kaznom od 800.000 do 1.000.000 dinara (Član 19).
Ima još toga ... Ako već želiš da problem bude rešen.
„Fijat“ u Srbiji prijavljuje da je platio veću cenu za delove nego što zapravo jeste.
Naslovna strana „Danasa“ jutros se pita zbog čega je to tako.
Citiram -
„Da li je Fijat uvećao rashode u Srbiji za 1,6 milijarde evra?
„Od 2012. do 2016. u Srbiji je prijavljen uvoz 'delova i sklopova za industrijsku M-O-N-T-A-Ž-U putničkih vozila' iz Italije i Poljske, koji je za 1,6 milijardi evra veći od izvoza ovih istih delova u Srbiju, prema evidenciji iz te dve zemlje.
„Globalne kompanije ovakve sisteme ponekad koriste za izvlačenje profita iz zemalja u razvoju i izbegavanje plaćanja poreza.
„Fijat i Poreska uprava bez komentara“.
http://bit.ly/2u1DkGU
Videti pitanje #9. A i zanimljivo mi je da kada prijavljuju uvoz, lepo piše M-O-N-T-A-Ž-A (velika je razlika između toga i „proizvodnja“, kako medije obično kvalifikuju ovu operaciju).
Ne brine on za Fiat, ti ovde jedini brineš za Fiat umesto da brineš za Srbiju i radnike, ljigo prodata za siću.
Elem, beli je opisao najgoru sortu današnjice, botove, gde se naravno uklapaš i ti ( B.M. )
http://patriot.rs/ljubisa-preletacevic-beli-s-kim-ratuju-moji-odbornici/