home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi Beta, konsultant za strana ulaganja Milan Kovačević rekao je danas da se u javnosti pogrešno tumači da je ugovor Vlade Srbije sa Fiatom o zajedničkoj fabrici automobia u Kragujevcu skopljen na deset godina već da će u tom periodu italijanska kompanija dobijati subvencije države.

On je za agenciju Beta rekao da to nije oročen ugovor o obaveznoj proizvodnji deset godina već je zajednička kompanija registrovana na neodredjen period.

"Vremenski period od deset godina koji se u javnosti pominje odnosi se na trajanje povlastica koje je Srbija dala Fijatu za pokretanje kragujevačke fabrike", rekao je Kovačević.

Dodao je da je Fiat deset godina oslobodjen poreza i doprinosa na zarade, poreza na profit, na imovinu, ne plaća lokalne takse i uz garanciju srpske i italijanske vlade može da dobije jeftinije kredite.

"Po isteku tog desetogodišnjeg ugovora o povlasticama naredne godine Vlada Srbije trebalo bi da od Fijata traži da ubuduće posluje kao sve kompanije pod komercijalnim uslovima", rekao je Kovačević.

Kragujevačka fabrika prema njegovim rečima uvozi 50 odsto materijala i delova za automobile, 30 odsto se kupuje od kooperanata u Srbiji, a samo 20 odsto je dodata vrednost koja nastaje u kragujevačkoj fabrici.

Gotovi automobili se, kako je rekao, izvoze Fiatovim fabrikama, pa ga one prodaju a samo dva odsto je namenjeno kupcima u Srbiji.

Kovačević je istakao da se "iz aviona vidi da je Srbija za devet godina koliko Fiat posluje u Kragujevcu više dala nego što je dobila". Ta italijanska kompanija je prema njegovim rečima u Kragujevcu osnovala posebnu firmu za računovodstvo koja je u njenom stopostotnom vlasništvu.

"Nije isključeno da je Srbija čak dala i više nego što je dogovorila jer, osim što kroz subvencije daje sumu za bruto plate u ugovoru se pominje da će platiti i doprinose, što znači da je suma za doprinose možda dva puta isplaćena", rekao je Kovačević.

Podsetio je da je država Srbija kragujevačkom Fijatu prošle godine na ime subvencija dala 3,8 milijardi dinara.

Pre nego što odluči šta da od Fijata taži posle isteka deset godina uživanja povlastica Vlada Srbije bi prema njegovim rečima trebalo da napravi analizu o tome šta je sve dala a šta dobila.

"U Fiatu jedan čovek potpisuje sve iako je po Zakonu o privrednim duštvima predvidjen Nadzorni odbor koga čini jedan Amerikanac, četiri Italijana i dva Srbina. Ti naši predstavnici medjutim čine samo dve sedmine glasova tako da iako je država Srbija vlasnik trećine fabrike gotovo da nema ni traga o našem odlučivanju i poznavanju poslovnih transakcija", rekao je Kovačević.

Reviziju poslovanja Fiata prema njegovim rečima radila je kuća Ernst i Jang i potvrdila da su knjige uredno vodjene, ali se u izveštaju istovremeno obavezala da će poručiti analizu transfernih cena po kojima se roba uvozi i izvozi i još je nema. Zato se, kako je rekao Kovačević, ne mogu izvući pravi zaključci o poslovanju kragujevačke fabrike.

"Troškovi za plate su zanemarljivo mali, svega dva-tri odsto u odnosu na prihode od prodatih automobila koji iznose oko milijardu evra", rekao je Kovačević.

Dodao je da subvencije koje Srbija daje Fijatu u mnogim zemljama nisu dozvoljene.

Izvor: Beta.rs / Seebiz.eu

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 1266



Komentari

„... ali se u izveštaju istovremeno obavezala da će poručiti analizu transfernih cena po kojima se roba uvozi i izvozi i još je nema“.

Pa kako je bez te analize, revizorska kuća mogla da odluči da su knjige uredno vođene?!

„... Vlada Srbije bi prema njegovim rečima trebalo da napravi analizu o tome šta je sve dala a šta dobila“.

Vlada Srbije je godinama unazad znala da proda ili preda fabriku bez ikakvih ozbiljnih analiza njene vrednosti, tako da za ovo zaista ni sada nema potrebe.

„... subvencije koje Srbija daje Fijatu u mnogim zemljama nisu dozvoljene“.

Kako sad nisu dozvoljene? Zar subvencije „Fijatu“ nisu deo naše evropske budućnosti?

Autor CaMIRO 30 Jul 2017, 23:41

Ma šta ovaj zna, za velika ulaganja najvažnija je pravna sigurnost, a toga u Srbiji nema.

Januara 2007e Rumunija i Bugarska ulaze u EU a mi tek 2013e počinjemo pregovore. I da uđemo 2022 kasnimo 15 god.za njima. Da nije subvencija malo bi kog investitora privukli, tu se mnogi slažu. Ko je lud davati pare a da ne mora. Baš bi Fiat 2008e došao u Srbiju, da mu nisu date brojne pogodnosti. No 10 god. je brzo prošlo pa ne znam što se još oko toga raspravlja. Treba gledati kako dalje.

Autor B.M 31 Jul 2017, 00:44

Nema dalje dok svaka garnitura vlade ne snosi odgovornost za svoja nedela.

Uopšte nije bitno koliko je vremena prošlo od potpisivanja tajnog ugovora sa „Fijatom“, sem ako slučaj zastareva.

Autor CaMIRO 31 Jul 2017, 00:56

Ovo je jasno svima odavno.
Fiat je došao u Srbiju jer nigde drugde ne bi mogao ovako da pustoši budžet uz pomoć korumpiranih političara.
""Po isteku tog desetogodišnjeg ugovora o povlasticama naredne godine Vlada Srbije trebalo bi da od Fijata traži da ubuduće posluje kao sve kompanije pod komercijalnim uslovima", rekao je Kovačević."
Od ovoga nema ništa.
Pa oni da hoće pošteno da plaćaju, ne bi se ovako ponašali.
Neće ni sirotinjske plate zaposlenima da dignu, a kamoli da pošteno plaćaju obaveze.
Da smo država, trebalo bi G* motkom najuriti ovog muljatora prevarantskog i potraživati da izmiri svu štetu koju je naneo budžetu.
Mislim da samo u Srbiji ima da mažeš masnu gusku, preplaćuješ, da bi mrvice od datog novca, mufljuz dao na sirotinjske plate.
Daleko jeftinije je bilo da država podeli radnicima po 10 000e da sami započnu nešto da rade, ili da im daju plate da sede kući.
Zato smo tu gde jesmo, u ozbiljnoj državi Fiat i slični ne bi mogli ovako da se ponašaju i pustoše budžet.

Autor P1 31 Jul 2017, 01:48

Ajde ne lupajte, ko da odgovara kad je ugovor potpisala vlada Srbije? A pre toga je bilo glasanje. Sve po zakonu. Država stoji iza toga.

Autor B.M 31 Jul 2017, 07:21

Опа,као Милан Ковачевић не зна и аматер је а Б.М професионално се односи прама пропасти Србије.

Б.М, и да би био плаћени бот, мора се нешто знати, како, где и сл... А ти лупаш ко Максим по дивизији.

Autor Oktopod 31 Jul 2017, 10:09

Ma ajde, poima nemate, da odgovara neko za državni sporazum koji je izglasala skupština, usvojila vlada, a zatim potpisali predstavnici vlade sa Fiatom. Srbija stoji iza njega a ne neki pojedinac.
Cirkus sa vama, kad god hoću da se nasmejem dođem ovde.

Autor B.M 31 Jul 2017, 10:44

Nema dileme da je celi "projekat" bio, a i dalje jeste ekonomski štetan za Srbiju kao ugovornu stranu.
Ali, naravno i da od "naših" tu niko krivično ne može odgovarati za sam "dogovor", jer je sve to prethodno bilo "pokriveno" odgovarajućim "kolegijalnim odlukama".
Svakako bilo bi moguće "potkačiti" onoga ko je sa naše strane bio zadužen za praćenje i realizaciju ugovora i ko je svojim (ne)činjenjem omogućio FIAT-u da na ime realizacije ugovora "uzme" i više nego li mu je ugovor to "obezbedjivao".
Tu, izmedju ostalog, spada i problem "transfernih cena", sa čime FIAT i stvara dobit FAS-a na nivou "duplo golo". A po slovu zakona, naša poreska uprava je ovlašćena da sama utvrdi koliko je u tom delu bilo "muvanja".

Autor moron 31 Jul 2017, 11:11

Koji je to sporazum sa „Fijatom“ izglasala skupština?

Autor CaMIRO 31 Jul 2017, 11:39

CaMIRO
Ma, verovatno je bio samo "zaključak Vlade" u vezi sa zaključenjem ugovora. Dovoljno da se isključi bilo kakva krivična (ili druga) odgovornost potpisnika ugovora ispred Srbije, ma kako ugovor bio "štetočinski" za državu.
Ali, da hoće to da se "tera", ima tu "mesa" još više u fazi realizacije ugovora. Pa, mi smo od samog početka ( u fazi inicijalnih ogromnih "ulaganja" ) imali i naše članove upravnog odbora u FAS-u. Koji ni tada nisu radili ono što im je bila obaveza ...

Autor moron 31 Jul 2017, 11:56

Naravno, treba tu malo da se kopa. Ima i raznih javnih obećanja za koje je očigledno da su ministri koji su ih davali 1) znali da to neće biti tako, ili 2) nisu imali pojma o tome šta potpisuju.

Trebalo je obmaniti javost kako bi sve to prošlo.

Tu je npr. Dinkićeva konstatacija da, kako je rekao, želi da naglasi da će čitavih 700 miliona evra biti uloženo isključivo u fabrici.

Koja je to CKD fabrika vredna 700 millions evra?

Inače, nije prvi put da B.M. tvrdi da je bilo nečega što nije. Dakle, to govori da on *zna* da je trebalo da se o sporazumu izjasni skupština, pa ili 1) predpostavlja da jeste, ili 2) kaže da jeste, nadajući da se niko neće setiti da nije.

Autor CaMIRO 31 Jul 2017, 12:04

Sporazum sa Fijatom predstavljen je poslanicima skupštine Srbije, koji su ga prihvatili. Posle toga vlada donosi odluku da se sporazum potpiše. Šta nije jasno?

Autor B.M 31 Jul 2017, 17:11

Dalje, odbornici skupštine grada Kragujevca su izglasali oslobođenje Fiata od lokalnih poreza na deset godina. Možda je bio neki glas protiv, ne sećam se. Jel i to jasno?

Autor B.M 31 Jul 2017, 17:15