
Fisker Inc., novi startup automobilskog dizajnera Henrika Fiskera tvrdi da su napravili ogroman napredak u baterijskoj tehnologiji, kao i da će time smeniti Teslu s pozicije najcenjenijeg proizvođača električnih vozila.
Fisker kaže da su razvili novu tehnologiju punjenja baterija, kojom će za manje od 60 sekundi njihov model EMotion napuniti za autonomiju od oko 800 kilometara. Tehnologija se uglavnom bazira na novim solid-state baterijama, koje su bezbednije i pružaju veći kapacitet u odnosu na konvencionalne litijum-jonske baterije.
Henrik Fisker je jedan od prvih koji su počeli da rade s električnim vozilima. 2011. godine su predstavili svoj prvi plug-in hibrid, Fisker Karmu koja je imala dva električna motora, kao i dvolitarski benzinski motor koji je služio kao generator za proizvodnju električne energije. Kompanija je bankrotirala 2014. godine zbog bankrota svojih dobavljača, nakon čega je prodata kineskom Wanxiang Group konglomeratu. Fisker je odlučio da pokrene novi startup Fisker Inc. 2016. godine, nakon što je prestao da sarađuje s Teslom kao savetnik.
Nove baterije nećemo videti do 2023. godine
Svojim najavljenim modelom, Fisker bi počistio pod s Teslom Elona Muska. Muskov najsnažniji model, Model S 100D ima autonomiju od oko 540 kilometara, a svoje litijum-jonske baterije putem Teslinog brzog punjača Supercharger može napuniti za tridesetak minuta. Međutim, Fiskerove baterije su još u fazi razvoja, zato nećemo moći da ih pronađemo u automobilima tako skoro. Najoptimističnije najave za masovnu proizvodnju tih baterija su oko 2023. godine.
Solid-state baterije, odnosno baterije bez tečnosti su već duže vreme u razvoju. Vremenom, trebalo bi da se pronađu u gotovo svim tehnološkim proizvodima, od smartphonea pa do automobila, nudeći im veći kapacitet unutar istog volumena kao u konvencionalnim baterijama. Fisker tvrdi da je njihov razvojni tim uspeo da reši probleme koje do sada nije niko premostio, nisku gustoću elektroda i ograničenu funkcionalnost pri ekstremnim temperaturama. Tvrdi da njihove baterije imaju 2,5 puta veći kapacitet za trećinu cene litijum-jonskih baterija.
Predstavljanje EMotiona na CES-u 2018
Fisker kaže da se nove baterije neće samo pronaći u automobilima. Trenutno su u pregovorima sa drugim grupacijama zainteresovanim za baterijsku tehnologiju, pa kaže da bi se nova tehnologija mogla pronaći u drugim proizvodima i pre 2023. godine. Fisker je 2016. godine najavio da će se nove baterije pronaći u njihovom EMotion automobilu, ali početkom godine, promenio je mišljenje.

EMotion neće biti dostupan pre 2019. godine, a tada će imati konvencionalne litijum-jonske baterije, koje će mu dati maksimalnu autonomiju od oko 650 kilometara. Fisker do sada nije predstavio ni jedan funkcionalni model, već brojne najave i teasere na društvenim mrežama. Prvi pravi EMotion bi trebalo da bude predstavljen na sajmu potrošačke elektronike CES, početkom 2018. godine u Las Vegasu.
Izvor: Telegram.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs