
Geely, odnosno Zhejiang Geely Holding Group, ne spada ni među deset najvećih kineskih proizvođača, ali to ga ne sprečava da se veoma agresivno širi.
Nakon što su 2010. preuzeli Volvo, a 2012. britanskog proizvođača taksija The London Taxi Company, kineski Geely je nedavno privukao pažnju medija preuzimanjem Terrafugije, američkog proizvođača letećih automobila Transition.
Takođe su u partnerstvu s Volvoom lansirali novi globalni brend automobila Lync & Co, a sada Rojters piše da su pokušali da preuzmu 5 posto Daimlerovih deonica po diskontnoj ceni.
Kompanija u čijem vlasništvu je i Mercedes navodno nema nameru da razvodni postojeću strukturu deoničara, pa je Kinezima poručila da deonice mogu kupiti na berzi, po redovnoj ceni.
S obzirom na trenutnu valorizaciju, to bi bilo oko 3,8 milijardi evra. Poređenja radi, Geely je Fordov većinski udeo u Volvou pre sedam godina platio 1,3 milijarde američkih dolara.
Kineski proizvođači nastoje da što pre osiguraju partnerstva s evropskim proizvođačima zbog strogih ekoloških kvota koje Peking planira da uvede kako bi smanjio zagađenja u gradovima i zavisnost zemlje od nafte.
Geelyjeva namera je da dobije pristup Daimlerovoj tehnologiji elektromotora i baterija, a ovo bi navodno najlakše mogli da postignu kroz partnerstvo u Wuhanu gde bi se proizvodili električni automobili za kinesko tržište.
Jedini problem za Geely je što Daimler već ima partnera u Kini - BAIC, koji je ujedno peti kineski proizvođač po broju prodatih automobila. Daimler i BAIC su već krenuli u investicioni ciklus kojim planiraju da ulože 735 miliona dolara u razvoj pogona za proizvodnju električnih vozila i baterija.
Izvor: Tportal.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs