home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
mercedes daimler

Geely, odnosno Zhejiang Geely Holding Group, ne spada ni među deset najvećih kineskih proizvođača, ali to ga ne sprečava da se veoma agresivno širi.

Nakon što su 2010. preuzeli Volvo, a 2012. britanskog proizvođača taksija The London Taxi Company, kineski Geely je nedavno privukao pažnju medija preuzimanjem Terrafugije, američkog proizvođača letećih automobila Transition.

Takođe su u partnerstvu s Volvoom lansirali novi globalni brend automobila Lync & Co, a sada Rojters piše da su pokušali da preuzmu 5 posto Daimlerovih deonica po diskontnoj ceni.

Kompanija u čijem vlasništvu je i Mercedes navodno nema nameru da razvodni postojeću strukturu deoničara, pa je Kinezima poručila da deonice mogu kupiti na berzi, po redovnoj ceni.

S obzirom na trenutnu valorizaciju, to bi bilo oko 3,8 milijardi evra. Poređenja radi, Geely je Fordov većinski udeo u Volvou pre sedam godina platio 1,3 milijarde američkih dolara.

Kineski proizvođači nastoje da što pre osiguraju partnerstva s evropskim proizvođačima zbog strogih ekoloških kvota koje Peking planira da uvede kako bi smanjio zagađenja u gradovima i zavisnost zemlje od nafte.

Geelyjeva namera je da dobije pristup Daimlerovoj tehnologiji elektromotora i baterija, a ovo bi navodno najlakše mogli da postignu kroz partnerstvo u Wuhanu gde bi se proizvodili električni automobili za kinesko tržište.

Jedini problem za Geely je što Daimler već ima partnera u Kini - BAIC, koji je ujedno peti kineski proizvođač po broju prodatih automobila. Daimler i BAIC su već krenuli u investicioni ciklus kojim planiraju da ulože 735 miliona dolara u razvoj pogona za proizvodnju električnih vozila i baterija.

Izvor: Tportal.hr

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 859



Komentari