home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
gac gs8

Pre nekoliko dana kineski državni proizvođač automobila GAC Motor najavio je ulazak na tržište SAD od 2019. godine.

Plan je da GAC Amerikancima prvo ponudi verziju SUV kompakta GS8 i limuzine GS4 koje je predstavio na Sajmu automobila u Detroitu, a potom proširi svoju liniju proizvoda u SAD. Međutim, vrlo brzo je u javnosti stiglo pitanje da li će vlada u Vašingtonu dozvoliti kineskoj državnoj kompaniji da prodaje svoje proizvode u SAD, kao što je nedavno bukvalno stavila "rampu" proizvođaču mobilnih telefona Huawei da plasira svoje proizvode preko mobilnih operatera.

Navodno se prvi javio lider manjine u Senatu Čak Šumer koji je ukazao na neravnopravan odnos poreza u vezi sa uvozom automobila u SAD iz Kine i iz Kine u SAD. Automobil koji se proizvede u Kini, a uveze u SAD se oporezuje sa 2,5 odsto na osnovu njegove cene, dok porez na automobil proizveden u SAD koji se uveze u Kinu čak deset puta veći, odnosno 25%.

Naravno, iznenađenje bi bilo da takvog mišljenja nije i predsednik Donald Tramp, koji je bukvalno naterao američke proizvođače da vrate svoje fabrike iz Meksika u SAD, poput FIAT Chryslera.

"Pomogli smo da se izgradi Kina tako što su oni izneli ogroman novac u smislu trgovinskog deficita koji smo imali s njima. A kada nam Kina ili neka druga zemlja naplati tarifu 50 odsto, nekad i više u nekim drugim slučajevima, a mi njima ne naplatimo ništa, to nije fer. To nije fer", rekao je Tramp.

Međutim, još uvek niko od zvaničnika nije javno izneo plan kako da ispravi tu "nepravdu", nisu zatražili veću tarifu za kineske automobili ili moguću blokadu prodaje GAC vozila na tlu SAD. S druge strane, Kinezi bi trebalo da se zabrinu jer se Tramp i Šumer vrlo, vrlo retko slažu povodom bilo kakvih pitanja, a ovde su više nego složni. U svakom slučaju, more je blago ustalasano, čeka se novi zemljotres.

Izvor: B92.net

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 289



Komentari