
Legendarni Mazdin rotacioni motor (Wankel) mogao bi da "vaskrsne" posle sedam godina zahvaljujući elektrifikaciji vozila u autoindustriji.
Mazda je prestala da proizvodi rotacione motore tokom 2012. sa "gašenjem" modela RX-8, ali bi Wankel mogao da se vrati od 2019. u Toyoti. Naime, Mazdin rotacioni motor ne bi imao originalnu namenu u pokretanju automobila, već bi služio kao izvor napajanja za električnu bateriju u vozilu.
Razlog je jednostavan, Wankel rotacioni motor se za razliku od tradicionalnih klipova za sagorevanje goriva oslanja na jedan rotacioni element koji izaziva sve četiri faze sagorevanja. Nudi manju vibraciju i solidnu ekonomičnost. Glavni zadatak Mazde u novoj primeni ovog motora je smanjenje emisije štetnih gasova, što je i bio jedan od glavnih razloga "penzionisanja" 2012.
Ukoliko ovaj projekat uspe, to bi umnogome moglo da unapredi domet vozila na električni pogon.

Što se tiče saradnje Mazde sa Toyotom preko Wankel motora, pretpostavlja se da je u pitanju je program autonomnih dostavnih vozila koji bi uskoro trebalo da zaživi u SAD, a najverovatnije je u pitanju nedavno predstavljeni e-Palette concept.
e-Palette je veliko, kockasto vozilo nalik kombiju koje se kreće bez vozača, a može da služi kao transport osoba ili robe. Cilj je da se umanji broj industrijskih vozila na potevima, a Toyotini partneri u ovom programu su, osim Mazde, Amazon, Uber i Pizza Hut.

Iako zvuči neobično saradnja dva japanska proizvođača automobila, oni su u avgustu pokrenuli partnerstvo, koje će "izroditi" I 1,6 milijardi dolara vrednu fabriku u SAD čiji će kapacitet biti 300.000 jedinica godišnje.
Izvor: B92.net
Foto: arhiva Autoblog.rs