home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
toyota e-palette

Legendarni Mazdin rotacioni motor (Wankel) mogao bi da "vaskrsne" posle sedam godina zahvaljujući elektrifikaciji vozila u autoindustriji.

Mazda je prestala da proizvodi rotacione motore tokom 2012. sa "gašenjem" modela RX-8, ali bi Wankel mogao da se vrati od 2019. u Toyoti. Naime, Mazdin rotacioni motor ne bi imao originalnu namenu u pokretanju automobila, već bi služio kao izvor napajanja za električnu bateriju u vozilu.

Razlog je jednostavan, Wankel rotacioni motor se za razliku od tradicionalnih klipova za sagorevanje goriva oslanja na jedan rotacioni element koji izaziva sve četiri faze sagorevanja. Nudi manju vibraciju i solidnu ekonomičnost. Glavni zadatak Mazde u novoj primeni ovog motora je smanjenje emisije štetnih gasova, što je i bio jedan od glavnih razloga "penzionisanja" 2012.

Ukoliko ovaj projekat uspe, to bi umnogome moglo da unapredi domet vozila na električni pogon.

toyota e-palette

Što se tiče saradnje Mazde sa Toyotom preko Wankel motora, pretpostavlja se da je u pitanju je program autonomnih dostavnih vozila koji bi uskoro trebalo da zaživi u SAD, a najverovatnije je u pitanju nedavno predstavljeni e-Palette concept.

e-Palette je veliko, kockasto vozilo nalik kombiju koje se kreće bez vozača, a može da služi kao transport osoba ili robe. Cilj je da se umanji broj industrijskih vozila na potevima, a Toyotini partneri u ovom programu su, osim Mazde, Amazon, Uber i Pizza Hut.

toyota e-palette

Iako zvuči neobično saradnja dva japanska proizvođača automobila, oni su u avgustu pokrenuli partnerstvo, koje će "izroditi" I 1,6 milijardi dolara vrednu fabriku u SAD čiji će kapacitet biti 300.000 jedinica godišnje.

Izvor: B92.net

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 1196



Komentari