
Prvo je kopirao Mercedes, pa kupio Volvo, čuveni londonski taksi i Lotus, a sad je i 3 odsto Daimlera i još planira da pravi kineske automobile u srcu Zapadne Evrope.
Kineska kompanija Džili Grup (puno ime: Zhejiang Geely Holding Group), drugi najveći privatni kineski proizvođač automobila, planira da u Volvoovoj fabrici u belgijskom Gentu krene sa proizvodnjom modela pod sopstvenim brendom Lync & Co.

Ovo bi bio prvi put da neki automobilski proizvođač iz Kine proizvodi sopstveni automobil u Zapadnoj Evropi. Kažemo "sopstveni" jer, konkretno, Džili već proizvodi "svoje" automobile tamo jer je vlasnik Volvoa, Lotusa, kao i kompanije koja proizvodi čuveni londonski taksi.
Ovo nije jedina skorašnja aktivnost kineske kompanije, jer je pre nekoliko dana ona kupila tri odsto učešća u Daimler AG-u. A prema pisanju svetskih ekonomskih medija, planira da u skorijoj budućnosti preuzme još 6,8 procenta. To će Džiliju omogućiti da postane najveći akcionar najčuvenijeg nemačkog proizvođača automobila.
Za ovaj "napad" je najzaslužniji osnivač i vlasnik Džilija – Li Šufu.Ovom preduzimljivom 54-godišnjem Kinezu automobili nisu bili prvi biznis, već fotoaparati i frižideri. Prvo je krenuo s fotkanjem turista početkom osamdesetih, da bi ubrzo otvorio prodavnicu foto-opreme koja mu je donela i prvu značajniju zaradu.
Šufu je kompaniju Džili osnovao 1986. ali je i dalje bio daleko od auto-industrije, jer je počeo s proizvodnjom bele tehnike, tačnije frižidera i zamrzivača, koji su u to vreme bili stvar prestiža u Kini. Ideja o automobilima se rodila 1993. Međutim, kako od lokalnih vlasti nije dobio dozvolu za proizvodnju četvorotočkaša, okrenuo se dvotočkašima. Prodaja skutera je devedesetih bila jedan od najprofitabilnijih biznisa u Kini. U automobilski posao Šufu, napokon, ulazi 1998. godine kada je postao većinski vlasnik jedne kompanije za izradu kamiona. Iste godine izlazi i prvi automobil pod brendom Džili.
Lync & Co
Brend je osnovan 2016. sa idejom da se u grupaciji pozicionira odmah ispod Volvoa, a i njihov prvi model se proizvodi na bazi "volvoa XC40". Đili je vlasnik 50 odsto Linka, Volvo 30 odsto, a ostatak pripada kompaniji Zhejiang Haoqing Automobile, koju takođe kontroliše Džili.
Izvor: Mondo.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs