
Ljubitelji automobila u Rusiji već 45 godina sa uživanjem koriste rusko terensko vozilo UAZ „Hanter“. Prošle jeseni je Uljanovska fabrika automobila (UAZ) specijalno povodom godišnjice izbacila jubilarnu verziju ovog vozila.
Sadašnji UAZ „Hanter“ je savremena verzija vojnog vozila UAZ-469. NJegov potencijal na terenu izvan puta testiran je u više navrata.
Tehničke karakteristike
Prema deklaraciji proizvođača, terensko vozilo UAZ „Hanter“ ima motor na benzin ili na dizel, u skladu sa standardima Euro 4 (2 693 i 2 235 ccm), menjač sa pet brzina i pogon na zadnja dva ili sva četiri točka. Troši 11,5 (benzinac) ili 10,6 (dizelaš) litara goriva na 100 kilometara pri brzini od 90 km/čas. Najveća brzina koju razvija je 130 km/čas (benzinac) i 120 km/čas (dizelaš).
Izdanje „Avtorambler“ komentariše da je „lovac“ zahvaljujući svojim moćnim karakteristikama odlična varijanta za vožnju i život na terenu gde nema većih saobraćajnica.
Osnovna varijanta „Hantera“ je „Classic“ u boji tipičnoj za vojna vozila. Taj model, kako su se našalili komentatori „Avtoramblera“, „nije opterećen blagodetima civilizacije“. Klasična varijanta košta 619.000 rubalja (9.000 evra). Skuplja varijanta se zove „Trophy“, sivosmeđe je boje, ima zaštićene krajeve letve volana i čeličnu zaštitu menjača i reduktora. Pored pomenutih modela postoji i „mekša“ varijanta „classic soft-top“ sa lakšim krovom, i „čvršća“ verzija „jungle edition“.
Vredi nešto više reći o jubilarnoj verziji ovog terenca koju je ruska fabrika napravila prošle jeseni povodom 45. godišnjice modela UAZ-469. Napravljeno je tačno 469 ovakvih automobila, a svaki košta 700.000 rubalja (10.000 evra). Prema saopštenjima medija, boja modela je kombinacija maslinaste i crne. Auto ima petoro vrata. Od klasičnog modela se razlikuje po pogonskom sklopu Spicer sa čvršćom konstrukcijom. Sedišta su napravljena od materijala koji sadrži teflon i ne upija vodu, a na komandnoj tabli je specijalni amblem sa oznakom jubilarne verzije.

Istorijat i izvoz
UAZ-469 ili UAZ „Hanter“ proizvodi se od 1972. godine. Uz ovaj model je od 1985. privremeno pravljen sličan model sa oznakom UAZ-3151, a savremeni „potomci“ se proizvode od 2003. godine. Naravno, oni se najviše prodaju na tržištima Ruske Federacije i Zajednice nezavisnih država.
Najnoviji potezi govore o tome da proizvođač očekuje uspešnu realizaciju „Hantera“ u drugim regionima sveta. UAZ je prošlog leta izrazio spremnost da prilagodi svoje terence toplijoj klimi i vožnji levom stranom, kako bi se automobil mogao plasirati u zemljama poput Indonezije, Indije, Šri Lanke, Namibije, Bocvane, Južnoafričke Republike, Pakistana, Malezije i Tajlanda.
Izvor: Russia Beyond
Foto: arhiva Autoblog.rs / UAZ