home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
wolkswagen tdi europe

Kompanija Volkswagen je obećala da će do jeseni 2017. da ukloni softver koji lažira rezultate emisije štetnih gasova iz svih automobila u zemljama Evropske unije, ali se to nije dogodilo.

Procenjuje se da je od 8,5 miliona vozila u koje je ugrađen ovaj softver koji je pokrenuo aferu "Dizelgejt", njih još oko dva milliona su na putevima bez ažuriranog sistema. Najveći deo tih vozila nalazi se u Istočnoj Evropi. Dok je recimo više od 90% vlasnika VW vozila u Nemačkoj posetilo servise koji ažuriraju softver, u Rumuniji ih je to učinilo tek 30%, a nešto su "uspešniji" Poljska (37%), Slovačka (39%), Hrvatska (46%) i Grčka (46%). Nema rezultata iz Bugarske, Mađarske, Irske, Letonije i Slovenije gde se procenjuje da ima oko milion vozila.

Evropska komisija nema odgovor na ovako veliku razliku između istoka i zapada, ali sudeći prema poslednjim izveštajima poverenja potrošača, očigledan je manjak poverenja u trgovce u većini zemalja na istoku kontinenta. "Ovo su zabrinjavajuća otkrića", rekao je član EK iz Holandije Gerben-Jan Gerbrandi.

Problem predstavlja i što opoziv vozila nije obavezujući u svim zemljama, a upravo je najzastupljeniji u onima u kojim ajeste. Ipak, u nekim zemljama gde je dobrovoljan je ipak bolji od pojedinih u kojima je obavezan. "Moramo da uvedemo obavezan opoziv u svim zemljama članicama. Ne samo softvera, već i hardvera takođe, ako želimo zaista čistija vozila na putevima koja ispunjavaju zakonske norme", dodaje Gerbrandi.

Osim toga, nema ni adekvatnih potvrda da "popravka" ovog "problema" pomaže u manjem zagađenju. Štaviše, postoje i izveštaji koji tvrde da vozila u kojima je ažuriran sporni softver posle sređivanja još više zagađuju okolinu. Jedan holandski institut je u izveštaju svog istraživanja naveo da su otkrivene odstupajuća ponašanja emisije u VW dizel automobilima iz kojih je uklonjen sporni softver.

Takođe, postoje i značajne razlike među vlasnicima različitih podbrendova unutar grupacije – VW, Audija, Škode i Seata.

Izvor: B92.net

Foto: European Data Journalism Network



čitanja : 750



Komentari