
Nakon sporazuma o tehničkoj saradnji između AMG-a i Aston Martina koji je potpisan 2013. godine, Britanci u svojim automobilima uveliko koriste AMG-ov V8 motor, a po svemu sudeći će od Nemaca „pozajmiti“ i novi motor sa šest cilindara
Model DB11 je bio prvi, ali ne i poslednji Aston Martin u kome kuca nemačko "srce", a sporazum o tehničkoj saradnji između Aston Martina i AMG-a će po svoj prilici dobiti proširenje, jer ima naznaka da bi britanska automobilska kompanija, nakon "pozajmiljivaja" AMG-ovog 4-litarskog biturbo V8 motora, iz Affalterbacha mogla da traži da im ustupi i novi trolitarski linijski 6-cilindarski biturbo motor koji je svoje mesto već pronašao u novoj generaciji Mercedesovog modela CLS.
Uz dodatak da je prvi čovek inženjerijskog odeljenja Aston Martina (Matt Becker) imao priliku da se uživo uveri u potencijal novog AMG-ovog trolitarskog motora u modelu CLS 53 AMG, jedan od glavnih razloga zbog kojih u AM-u razmišljaju o uvođenju manjeg motora s manje cilindara su svakako i sve nemilosrdnije norme o dozvoljenom emitovanju izduvnih gasova.
AMG-ov trolitarski motor bi svoje mesto mogao da dobije u novoj generaciji Astonovog modela Vantage i tretirao bi se kao osnovna ponuda. Inžinjeri Aston Martina bi se opet pozabavili izduvnim sistemom (jer Aston Martin mora da zvuči drugačije), centralnom upravljačkom jedinicom motora i kalibracijom menjača, što bi na kraju trebalo da zadovolji poklonike slavne britanske automobilske kompanije u kojoj i dalje tvrde da se neće tako lako odreći svog legendarnog V12 motora i ručnog menjača.
Izvor: Klix.ba
Foto: arhiva Autoblog.rs