
Kompanija Waymo širi svoje eksperimente koji se odnose na samovozeća vozila pa je saopštila da će njeni samovozeći kamioni početi da isporučuju teret za Googleove centre podataka u Atlanti.
Kamioni neće biti u potpunosti bez vozača, ali će se koristiti autopilot na javnim putevima. Waymo s udružio sa logističkim timom sestrinske kompanije Google da bi razvio tehnologiju i integrisao je u operacije prevoza u mreži fabrika, distribucijskih centara, luka i terminala. Atlanta je savršeno okruženje za ovaj tip testiranja, jer je ona jedan od najvećih logističkih centara.
Waymo je počeo da testira autonomnu tehnologiju na kamionima klase 8 još prošle godine u Kaliforniji i Arizoni. U januaru je kompanija u Atlanti počela da koristi samovozeće automobile za mapiranje i testiranje na javnim putevima. Googleovi centri za podatke se nalaze u Atlanti od 2003. godine, tako da je nova faza testiranja kompanijinih kamiona logičan naredni korak.
Kamioni koriste iste senzore kao i automobili, ali i isti softver za autonomnu vožnju pomoću kojeg su se putnički automobili Arizonom kretali bez vozača. Waymo planira da uvede eksperimentalni samovozeći javni prevoz u Finiksu ove godine.
Waymo sledi rivala, a to je Uber, koji je saopštio da njegovi samovozeći kamioni obavljaju dostave u Arizoni. Ti kamioni se kreću potpuno autonomno, a vozač preuzima kontrolu tokom poslednjih kilometara do destinacije.
Recimo i da Waymo nije jedina kompanija koja koristi samovozeće kamione za prevoz tereta, jer je tu i kompanija Embark koja dostavlja frižidere imeđu Južne Kalifornije i Teksasa od kraja 2017. godine.
Izvor: Klix.ba
Foto: Waymo