
Mada je evopsko tržište tokom 2017. poraslo za 3,4 posto, Opel je prodao pet posto manje automobila nego godinu pre, uz poslovni minus veći od milijardu evra.
Nema vas na salonu u Ženevi, 'automobilskom Wimbldonu', znači da ne postojite! Nemate novih modela za najvažniji salon u godini? Loše, loše! Opel, koji je nekada bio 'zakon' na evropskom tržištu, jedna od najvažnijih nemačkih marki, danas mnogi vide kao 'rezervni' francuski brend. Naime, Peugeot i Citroen su bili itekako prisutni na Ženevi 2018., a marka iz Riselshajma, bez noviteta, bila je 'out'.
Prošlogodišnji noviteti Crossland X i Grandland X su izvedeni iz Citroena C3 Aircross i Peugeota 3008, a glavni adut Corsa E, predstavljena 2014., u osnovi je redizajnirana (rekonstruisana) Corsa D, uvedena 2006. A Karl, pogotovo Adam, školski su primer promašenih modela. To je ipak previše za modele u najpristupačnijim segmentima.
Posebno je loše na najvažnijem, nemačkom tržištu, gde je rast tržišta dvocifreni, a Opelov tržišni udeo i dalje pada. To je jasan pokazatelj da kupci polako, ali sigurno gube poverenje u nekad slavni nemački brend. U prošloj godini je takođe uknjižen gubitak veći od milijardu evra. Treba podsetiti da je Opel, od 1999., neprestano u minusu i zbog toga je američki vlasnik General Motors pošto-poto želeo da ga se reši.
Zbog toga je uprava matičnog, francuskog koncerna za Opel razradila sanacijski plan 'Pace', koji se, osim na racionalizacijama, bazira na forsiranju električnih modela. Do 2020. će prezentovati četiri, a do 2024. svaki model u Opelovoj ponudi bi trebalo da ima električnu verziju. Da li će to biti dovoljno za spas?
Izvor: Autoportal.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs