
Žena-pešak preminula je nakon što je udarilo „Uberovo“ vozilo bez vozača u gradu Tempi, u Arizoni. To je prva nesreća sa smrtnim ishodom u kojoj je na javnim putevima učestvovalo autonomno vozilo.
Uprkos tome što je čovek bio za volanom, „Uberovo“ vozilo bilo je u autonomnom modu kada je automobil udario ženu koja je prelazila ulicu van pešačkog prelaza, navodi se u saopštenju policije grada Tempi, prenosi Njujork tajms.
Nesreća se dogodila tokom noći, ali policija nije navela da li je reč o kasnim večernjim satima nedelje ili rano ujutru danas niti je otkrila identitet poginule.
Predstavnica kompanije „Uber“ navela je da su maksimalno sarađivali sa nadležnima u ovom slučaju.
Do daljeg je suspendovano testiranje „Uberovih“ vozila bez vozača u Tempi, Pitsburgu, San Francisku i Torontu.
Izvor: RTS, New York Times
DOPUNJENO: Samovozeći auto, verovatno, nije kriv za smrt pešaka
Lokalna policija oglasila se nakon nesreće u kojoj je Uberov samovozeći automobil u noći između nedelje i ponedeljka usmrtio ženu u gradu Tempi u Arizoni. U razgovoru za San Francisco Cronicle, šefica policije, Sylvia Moir, izjavila je kako bi takvu nesreću bilo nemoguće izbeći.
"Vozač je rekao da se sve dogodilo u trenutku. Osoba je iskočila ispred vozila, a prvi nagoveštaj da bi se mogao dogoditi sudar bio je zvuk udarca", kazala je Moir. U Uberovom vozilu za volanom je bio i čovek, koji nadzire test-vožnju samovozećeg automobila. Takođe, utvrđeno je da je automobil vozio brzinom od oko 60 km/h, u zoni u kojoj je ograničenje 55 km/h, što znači da se ipak kretao nešto brže nego što je dozvoljeno. Vozilo je u tom trenutku, bez ikakvih naznaka kočenja, udarilo 49-godišnju Elaine Herzberg, koja je gurajući bicikl naglo izašla na sredinu puta.
"Jasno je da bi bilo teško izbeći ovakav sudar, bez obzira na to da li se radi o autonomnom vozilu ili o automobilu kojim upravlja čovek, jer je žena iznenada izletela na sredinu kolovoza”, rekla je Moir nakon što je pogledala video zapise sa kamera autonomnog Volvoa XC90, koji Uber koristi za testove tehnologije samovozećih automobila.
Prema njenom tumačenju, čini se da samovozeći sistem automobila nije krivac za nesreću. U slučaju da je Uberov samovozeći sistem zaista kriv, to bi moglo stvoriti ogromne pravne probleme za kompaniju, ali i za zakonodavstvo. Moir kaže kako još razmatraju tužbu protiv osobe koja se nalazila na mestu vozača, a koja je trebalo da reaguje u ovakvoj situaciji.
"Međutim, šta ako je 'robotski' vozač kriv? Ovo je sasvim novo područje u koje ulazimo", kazala je Moir. Ovo je, inače, prvi put da je samovozeći automobil ubio pešaka.
Bitno je napomenuti da su samovozeće tehnologije u Uber automobilima još uvek u testnim fazama, a krajem 2017. godine ova kompanija je objavila je da je tokom prethodne tri godine autonomnim vozilima ukupno pređeno više od 3 miliona kilometara. Tokom tog testnog perioda, koji je sada privremeno prekinut dok traje istraga o nesreći, Uber je imao samo dve saobraćajne nezgode. Prva se dogodila u martu 2017, takođe u gradu Tempi, kada se Volvo XC90 prevrnuo posle sudara sa drugim vozilom, ali, srećom niko nije zadobio teže povrede. Vozilo je tada takođe bilo u autonomnom rećimu vožnje, a policija je utvrdila da je vozač drugog automobila kriv za nesreću.
Izvor: B92.net / Telegram.hr